%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

جنرال موتورز با باتری‌های جدید ؛ قیمت خودروهای برقی را تا حد زیادی کاهش می دهد

منتشر شده در 25 تیر 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
جنرال موتورز با باتری‌های جدید ؛ قیمت خودروهای برقی را تا حد زیادی کاهش می دهد

شرکت جنرال موتورز اعلام کرده به شکلی جدی‌ تر از گذشته روی خودروهای برقی مقرون‌ به‌ صرفه تمرکز خواهد کرد. این شرکت تصمیم گرفته کارخانه اسپرینگ هیل در ایالت تنسی را ارتقا داده و از سال ۲۰۲۷، تولید باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) را در دستور کار قرار دهد.

کاهش چشمگیر هزینه تولید پک باتری خودروهای برقی

به گزارش آخرین خودرو، این ارتقا قرار است از اواخر سال جاری آغاز شود. طبق برنامه‌ ریزی‌ ها، تولید انبوه باتری‌های LFP از پاییز ۲۰۲۷ کلید خواهد خورد. جنرال موتورز می‌گوید هدف اصلی از این تغییر، کاهش قابل‌توجه هزینه تولید پک باتری‌هاست. با این فناوری جدید، این شرکت می‌تواند گزینه‌های متنوع‌تری را به مشتریان ارائه کند؛ زیرا همچنان باتری‌هایی با ترکیب شیمیایی نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم (NCMA) نیز تولید خواهد کرد.

تیم گرِیبل، معاون ارشد بخش باتری، پیشرانه و پایداری در جنرال موتورز در این‌باره گفته:
«ارتقای کارخانه اسپرینگ هیل به ما این امکان را می‌دهد که تولید فناوری سلول‌های LFP را در آمریکا افزایش دهیم. این فناوری در کنار راهکارهای فعلی با نیکل بالا و ترکیبات لیتیوم-منگنز، سبد خودروهای برقی ما را به‌ طور چشمگیری متنوع‌تر خواهد کرد.»

کاهش چشمگیر هزینه تولید پک باتری خودروهای برقی

آیا باتری‌های LFP وارد خودروهای لوکس می‌شوند؟

هرچند کارخانه اسپرینگ هیل مدل‌هایی چون کادیلاک لیریک و ویستیک را مونتاژ می‌کند ، اما باتری‌های LFP احتمالاً برای خودروهای برقی اقتصادی استفاده خواهند شد و نه محصولات لوکس. پیشتر نیز اعلام شده بود که شورولت بولت جدید با قیمتی به‌صرفه‌تر در سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود. بنابراین، این مدل می‌تواند یکی از نخستین دریافت‌کنندگان باتری‌ها LFP باشد.

تمرکز بر باتری‌های پیشرفته‌تر همچنان ادامه دارد

اگرچه استفاده از باتری‌های LFP نوید کاهش هزینه‌ها را می‌دهد، اما جنرال موتورز همچنان به توسعه فناوری باتری‌های غنی از لیتیوم-منگنز (LMR) نیز توجه ویژه دارد. مارک روس، رئیس جنرال موتورز، اخیراً اظهار کرده ساخت مرکز توسعه سلول‌های باتری انکر-جانسون در میشیگان به مرحله مهمی رسیده و نصب آخرین ستون فولادی تکمیل شده است. وی در این باره گفته:

«اولین وظیفه این مرکز، پیشبرد سریع‌تر باتری‌های LMR تا مرحله تولید انبوه است. ما می‌خواهیم پیش از دیگران این فناوری را عملیاتی کنیم. این مرکز همچنین توسعه نسل‌های جدید باتری را تا یک سال تسریع خواهد کرد.»

جنرال موتورز با این رویکرد تازه، سعی دارد جایگاه خود را در بازار رقابتی خودروهای برقی حفظ کرده و سهم بیشتری در بخش خودروهای الکتریکی اقتصادی به ‌دست آورد. بهره‌گیری از فناوری باتری‌های ارزان‌تر در کنار نوآوری‌های فنی دیگر، می‌تواند مزیت قابل‌ توجهی برای این برند قدیمی آمریکایی در سال‌های آینده به ‌همراه داشته باشد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X