%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

جیپ ریکان (Jeep Recon) معرفی شد؛ یک شاسی بلند آفرودی برقی برای بر هم زدن قواعد

منتشر شده در 02 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
جیپ ریکان (Jeep Recon) معرفی شد؛ یک شاسی بلند آفرودی برقی برای بر هم زدن قواعد

مدل جدید جیپ ریکان رونمایی شد. این خودرو سومین مدل تمام برقی جیپ پس از واگنیر S و و اونجر (Avenger) به حساب می‌آید؛ اما در عین حال اولین شاسی بلند برقی کمپانی جیپ است که به طور ویژه برای مسیرهای آفرودی طراحی شده و توانایی‌های بالایی در مناطق صعب‌العبور دارد. جیپ ادعا می‌کند که ریکان تنها خودروی کاملاً برقی بازار با توانایی آفرود واقعی است. این ادعا در شرایطی مطرح شده که مرسدس نسخه تمام الکتریکی G کلاس را در سبد محصولات خود دارد.

بدنه خشن با جزئیات مدرن

جلو پنجره دارای هفت شیار در جیپ ریکان نیز حفظ شده؛ تمامی این شیارها به نورپردازی اختصاصی مجهز هستند و در شب جلوه‌ای خاص ایجاد می‌کنند. چراغ‌های LED روشنایی در روز مشابه حرف U طراحی شده‌اند و با شیارها هماهنگی بصری بالایی دارند. سپر جلو که از دو قلاب قرمز میزبانی می‌کند، کاملاً از بدنه بیرون‌ زده است تا حفاظت بیشتری از خودرو داشته باشد. در نمای عقب چراغ‌های LED الهام‌ گرفته از رانگلر، درب صندوق سوار شده روی لولای جانبی و مهم‌تر از همه چرخ زاپاس از ویژگی‌های قابل ذکر هستند.

جیپ ریکان

آزادی مطلق در فضای باز؛ با درها و شیشه‌های قابل جداسازی

مثل رانگلر، درهای جیپ ریکان نیز قابل جداسازی هستند. به لطف این ویژگی راننده و سرنشینان می‌توانند در مسیرهای آفرود حس آزادی و لذت بردن از هوای تازه را بیش از پیش تجربه کنند. چنین قابلیتی برای اولین بار در یک خودروی برقی مشاهده می‌شود.

جیپ ریکان (Jeep Recon) معرفی شد؛ یک شاسی بلند آفرودی برقی برای بر هم زدن قواعد

زاویه‌های ورود و خروج نزدیک به رانگلر

جیپ ریکان از همان ابتدا با هدف عبور از مسیرهای سخت طراحی شده و استانداردهای آفرودی قابل‌ توجهی دارد. به همین خاطر زاویه ورود ۳۴ درجه، زاویه خروج ۳۴.۵ درجه و زاویه شکست ۲۳.۵ درجه که تنها اندکی کمتر از رانگلر است، آن را قادر می‌سازد مشکلی در عبور از انواع پستی و بلندی‌ها نداشته باشد. تریم موآب (Moab) که عرضه ریکان با آن آغاز خواهد شد، در حالت استاندارد با تایرهای بزرگ ۳۳ اینچی به دست مشتریان خواهد رسید. استفاده از این تایرهای غول پیکر ارتفاع از سطح زمین را به ۲۳۸ میلی‌متر می‌رساند. این تریم مخصوص بازار آمریکا بوده و در سایر کشورها در دسترس نخواهد بود.

سیستم تعلیق جیپ ریکان شامل جناغی دوبل در جلو و اتصال یکپارچه در عقب است که به گفته کمپانی برای بیشترین تماس تایر و بیشترین واکنش‌پذیری روی مسیرهای ناهموار تنظیم شده است. برای بهبود عملکرد در مسیرهای آفرود، این شاسی بلند آفرودی برقی از قفل دیفرانسیل برقی و چند حالت رانندگی بهره می‌برد.

جیپ ریکان

کابین دیجیتال با دو نمایشگر بزرگ

داخل کابین جیپ ریکان شاهد استفاده از دو نمایشگر بزرگ هستیم. نمایشگر پشت فرمان اندازه‌ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد و نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی است. این نمایشگر از سیستم Uconnect 5 سود می‌برد. خبر نه چندان خوب اینکه کنترل تقریباً تمامی امکانات به این نمایشگر محول شده، از این رو اثری از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه نیست. با نگاهی دقیق‌تر به تصاویر می‌توان متوجه پی برد که کنترل‌های فیزیکی تنها به مواردی مثل تنظیم میزان بلندی صدا، انتخاب موج رادیو و کلید ESC محدود شده‌اند. اما خبر خوش اینکه سیستم صوتی از برند معروف آلپاین بوده و برخی از بلندگوها در زیر صندلی نصب شده‌اند.

جیپ ریکان

مشخصات فنی شاسی بلند جیپ ریکان برقی

جیپ ریکان بر اساس پلتفرم موسوم به STLA Large گروه استلانتیس توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید شمار زیادی از مدل‌های این گروه تاکنون بر مبنای این پلتفرم ساخته شده‌اند. پیشرانه این شاسی بلند جدید شامل دو موتور برقی می‌شود. این دو موتور با همکاری هم ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. طبق انتظار هر چهار چرخ دریافت‌کننده نیرو هستند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، ریکان ۲۷۷۰ کیلوگرمی شتابی برابر با ۳.۶ ثانیه دارد و می‌تواند به نهایت سرعت ۱۱۲ مایل یا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

انرژی مورد نیاز جیپ ریکان، مثل نسخه برقی پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ توسط باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. طبق استاندارد آمریکایی EPA که سختگیرانه‌تر است، این باتری تا ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) شارژ دهی دارد. به لطف معماری ۴۰۰ ولتی پلتفرم STLA Large، باتری از شارژ سریع ۱۶۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است پک باتری برای جلوگیری از آسیب دیدن هنگام سفرهای آفرودی، درون ساختاری مقاوم قرار گرفته و کف خودرو از طریق وروق‌ های مقاوم محافظت می‌شود.

جیپ ریکان

شاید فکر کنید برقی بودن پیشرانه یک نقطه ضعف برای خودروهای آفرودمحور است. اما از دید «باب برودرورف» مدیرعامل جیپ «برقی‌سازی نه ‌تنها با آفرود سازگار است، بلکه می‌تواند آن را ارتقا دهد». او به گشتاور لحظه‌ای، کنترل بالا و سکوت محیطی به‌عنوان مزیت‌های بزرگ پیشرانه‌های الکتریکی در دل طبیعت اشاره می‌کند.

شروع تولید جیپ ریکان در مکزیک

تولید جیپ ریکان از اوایل سال آینده در کارخانه «تولوکا» مکزیک آغاز خواهد شد. این شاسی بلند برقی ابتدا در آمریکا و کانادا و سپس در بازار جهانی به فروش خواهد رسید. قیمت نهایی نزدیک زمان عرضه اعلام می‌شود.

جدول مشخصات فنی جیپ ریکان ۲۰۲۶
قدرت پیشرانه۶۵۰ اسب ‌بخار
گشتاور۸۴۰ نیوتن متر
تعداد موتوردو موتور برقی
شتاب۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
زاویه ورود۳۳.۸ درجه
زاویه خروج۳۳.۱ درجه
زاویه شکست۲۳.۳ درجه
فاصله از سطح زمین۲۳۸ میلی‌متر
سایز تایر۳۳ اینچ در نسخه موآب
رتبه آفرودیTrail Rated
ظرفیت باتری۱۰۰ کیلووات ‌ساعت
برد  (EPA)۴۰۲ کیلومتر
توان شارژ سریع۱۶۰ کیلووات
پلتفرمSTLA Large
نمایشگر پشت ‌آمپر۱۲.۳ اینچ
نمایشگر مرکزی۱۴.۵ اینچ
جیپ ریکان (Jeep Recon) معرفی شد؛ یک شاسی بلند آفرودی برقی برای بر هم زدن قواعد
ویدیو های پیشنهادی
  1. حسن گفت:

    بدون درب هستش
    از فردا ایران‌خودرو و سایپا هم فقط این موردشو الگو قرار میدن برای بعضی از ماشیناشون ، ای وای ای وای

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X