%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰

حذف تسلا مدل S و X از بازار اروپا ؛ امپراطوری ایلان ماسک در سراشیبی سقوط؟

منتشر شده در 13 مرداد 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
حذف تسلا مدل S و X از بازار اروپا ؛ امپراطوری ایلان ماسک در سراشیبی سقوط؟

شرکت تسلا بی سروصدا و بدون اعلام رسمی، امکان ثبت سفارش برای دو خودروی پرچمدار مدل S و مدل X را از وب‌سایت‌های اروپایی خود حذف کرده است. تا همین چند روز پیش، اگر به وب سایت تسلا در کشورهای اروپایی سر می‌زدید، می‌توانستید با استفاده از ابزار پیکربندی (Configurator)، رنگ، نوع رینگ، طراحی داخلی و نسخه‌ پیشرانه را برای مدل S یا X انتخاب و سپس سفارش دهید. اما حالا به جای دکمه‌ «سفارش»، تنها گزینه «بررسی موجودی» دیده می‌شود؛ تغییری که در سایت اختصاصی تسلا برای کشورهای بزرگی مثل آلمان، بریتانیا، نروژ و فرانسه اعمال شده است.

تسلا سکوت کرده، اما آمارها حرف می‌زنند

به گزارش آخرین خودرو، تسلا هنوز هیچ توضیح رسمی درباره‌ این تصمیم ارائه نکرده؛ اما اعداد و ارقام دلیل اصلی را روشن می‌کنند. مدل S و مدل X که روزی نماد انقلاب خودروهای الکتریکی بودند، حالا تنها بخش کوچکی از فروش کل تسلا را تشکیل می‌دهند. در سه‌ ماهه‌ دوم سال ۲۰۲۵، تسلا بیش از ۳۷۳ هزار دستگاه از مدل‌های پرفروش ۳ و Y را به مشتریان در سرتاسر جهان تحویل داده است. در مقابل، مدل S و X به همراه سایبر تراک تنها ۱۰.۳۹۴ دستگاه فروش داشته و اکنون آمار آنها در دسته «سایر» طبقه‌بندی شده است!

حذف تسلا مدل S و X از بازار اروپا

اوضاع در اروپا، بدتر است. در آلمان که بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا محسوب می‌شود، تنها ۵۸ دستگاه مدل S و ۵۹ دستگاه مدل X طی شش ماهه اول سال ۲۰۲۵ به فروش رسیده؛ در حالیکه در همین بازه‌ زمانی، مدل Y توانسته ۶,۳۰۵ مشتری آلمانی را جذب کند. به عبارت دیگر فروش مدل‌های گران‌قیمت S و X بیش از ۵۰ برابر کمتر از مدل Y بوده است. با چنین اختلاف فاحشی، اصلاً جای تعجبی ندارد که تسلا در استراتژی فروش و ترکیب سبد محصولات خود بازنگری کند.

توقف موقت یا خداحافظی دائمی؟

با حذف امکان سفارش مستقیم، آینده‌ مدل S و X در بازار اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که این اقدام ممکن است به صورت موقت و برای تخلیه‌ موجودی مدل‌های قبل از فیس‌ لیفت انجام شده باشد تا نسخه‌های جدیدتر و گران‌تر بعدها معرفی شوند. اما با توجه به فروش بسیار پایین، احتمال حذف دائمی این دو مدل از بازار اروپا نیز وجود دارد.

حذف تسلا مدل S و X از بازار اروپا ؛ امپراطوری ایلان ماسک در سراشیبی سقوط؟

در حال حاضر، تسلا روی مدل‌های ارزان‌تر و پرفروش‌تر یعنی مدل ۳ و Y تمرکز کرده است. محصولات جدیدی چون سایبر تراک نیز به خط تولید اضافه شده‌اند و ظاهراً زمان آن رسیده که تسلا با پرچمداران قدیمی خود خداحافظی کند؛ حداقل در بازارهایی که دیگر تقاضایی برای آنها وجود ندارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    یعنی خودروهای ارزان تر تسلا طرفداربیشتری دارند

    ۰
    ۰
  2. Asad گفت:

    جای تاسف دارد تسلایی که پرچمدار و خط شکن خودروهای فناوری نو بود حالا دچار این تحولات شده‌است

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X