%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

حمله مجدد آکیو تویودا به خودروهای برقی ؛ مدل های هیبریدی پاک تر هستند!

منتشر شده در 20 خرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
حمله مجدد آکیو تویودا به خودروهای برقی ؛ مدل های هیبریدی پاک تر هستند!

در حالی که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا مسیر حرکت به سوی خودروهای تمام برقی را در پیش گرفته‌اند، تویوتا همچنان بر مواضع متفاوت خود پافشاری می‌کند. آکیو تویودا، مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره فعلی این شرکت ژاپنی، سال‌هاست صراحتاً اعلام می‌کند که اجبار به استفاده فراگیر از پیشرانه‌ های تمام الکتریکی نه تنها تصمیم درستی نیست، بلکه می‌تواند تبعاتی جبران‌ناپذیر برای صنعت خودرو داشته باشد.

به گفته‌ آقای تویودا، حذف شتاب‌زده پیشرانه‌ های درون‌سوز، میلیون‌ ها شغل در زنجیره تأمین صنعت خودرو را تهدید می‌کند. وی در عین حال اعتقاد دارد خودروهای برقی از نظر زیست محیطی لزوماً پاک‌تر از مدل‌های هیبریدی نیستند.

خودروهای هیبریدی ، قهرمانان مقابله با آلودگی

آکیو تویودا که نوه بنیانگذار تویوتا یعنی کیشیرو تویودا است، اعلام کرده این شرکت از زمان عرضه نسل اول پریوس در سال ۱۹۹۷ تاکنون، حدود ۲۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی به فروش رسانده است. وی می‌گوید این تعداد از نظر آلایندگی کربنی، اثری مشابه با ۹ میلیون خودروی تمام برقی دارد.

به زبان ساده‌تر، آقای تویودا معتقد است یک خودروی برقی به اندازه سه خودروی هیبریدی آلایندگی کربنی دارد! این موضوع زمانی بیشتر نمایان خواهد شد که بدانیم انرژی مورد استفاده برای شارژ خودروهای الکتریکی از منابع حرارتی مانند سوخت‌های فسیلی تأمین شود؛ همانطور که در کشور ژاپن چنین است. آقای تویودا در این باره گفته:

«اگر ما مجبور بودیم ۹ میلیون خودروی تمام برقی تولید کنیم، در واقع باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شدیم، نه کاهش آن؛ چرا که منبع تأمین برق در ژاپن همچنان نیروگاه‌های حرارتی هستند.»

تویوتا و پاسخ به منتقدان

در سال‌های اخیر، موضع محافظه‌کارانه تویوتا در برابر خودروهای الکتریکی مورد انتقاد شدید تحلیلگران و علاقه‌مندان خودرو قرار گرفته است. بسیاری از آنها آینده شرکت را در هاله‌ای از ابهام می‌دیدند. اما واقعیت خلاف این پیش‌بینی‌ها پیش رفت؛ چرا که تویوتا برای پنجمین سال پیاپی در سال ۲۰۲۴، بزرگ‌ترین خودروساز جهان باقی ماند.

آکیو تویودا

هرچند فروش خودروهای تمام برقی تویوتا از رقبا عقب مانده، اما موفقیت مدل‌های هیبریدی و درون‌سوز این فاصله را جبران کرده است.

نگاه به آینده ؛ از سوخت مصنوعی تا لذت رانندگی

آکیو تویودا پیش از این گفته بود خودروهای برقی هرگز بیش از ۳۰ درصد سهم بازار را کسب نخواهند کرد. وی بر استفاده از سوخت‌های مصنوعی و پیشرانه‌های هیبریدی تأکید دارد. اگرچه تویوتا پذیرفته که مدل هیدروژنی میرای از نظر تجاری موفق نبوده، اما همچنان به توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی متعهد است. شاید بدانید تویوتا در توسعه این نوع پیشرانه با ب ام و همکاری می‌کند و نخستین مدل هیدروژنی تولید انبوه کمپانی آلمانی تا سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد.

در کنار توسعه فناوری‌های پاک، تویوتا همچنان بر لذت رانندگی به عنوان یکی از ارکان اصلی طراحی خودرو تاکید دارد. به گفته مدیرعامل کمپانی ژاپنی، «یک خودرو، اگر سرگرم‌کننده نباشد، خودرو نیست!» بر این اساس، مدل‌های جذابی نظیر نسل جدید سوپرا، نسخه‌ای تازه از سلیکا و احتمالاً MR2 در راه هستند. همچنین برند لوکس لکسوس نیز قصد دارد خودروی جاده‌ای الهام‌گرفته از مسابقات GT3 با پیشرانه هشت سیلندر عرضه کند. بازگشت قریب‌الوقوع اف جی کروزر نیز مهر تأییدی بر جامع بودن سبد محصولات تویوتا در تمامی کلاس‌هاست.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X