مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

خداحافظی با رودستر آلمانی؛ ب ام و Z4 با نسخه Final Edition از خط تولید کنار می‌رود

منتشر شده در 08 آذر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
خداحافظی با رودستر آلمانی؛ ب ام و Z4 با نسخه Final Edition از خط تولید کنار می‌رود

ب ام و به ‌طور رسمی اعلام کرد که رودستر Z4 به پایان راه رسیده است. در این راستا، خودروساز بزرگ آلمانی قصد دارد با عرضه نسخه بسیار محدود Final Edition پرونده Z4 را ببندد. این نسخه ویژه و کمیاب، قیمت نسبتاً بالایی دارد و قرار است آخرین یادگار یک دوران باشد.

تنها یک نسخه، تنها یک انتخاب؛ گیربکس دستی یا اتوماتیک؟

ب ام و Z4 Final Edition فقط در یک پیکربندی ثابت عرضه می‌شود و تنها انتخاب خریدار مربوط به گیربکس است. مشتری می‌تواند از بین گیربکس هشت‌ سرعته استپ ترونیک اتوماتیک یا شش‌ سرعته دستی گزینه دلخواه را انتخاب کند. نسخه دستی با پکیج Edition Handschalter ارائه می‌شود که شامل کالیبراسیون ویژه کمک ‌فنرهای عقب، فرمان، کنترل کشش و دیفرانسیل M اسپرت می‌شود.

مشخصات فنی ب ام و Z4 نسخه Final Edition ؛ پیشرانه آشنا اما قدرتمند

در زیر کاپوت نسخه پایانی ب ام و Z4 همان موتور توربوشارژ ۳ لیتری شش سیلندر خطی قرار دارد. این موتور ۳۸۲ اسب‌ بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ارقام مذکور با خروجی موتور نسخه عادی Z4 M40i یکسان هستند. این خودرو روی رینگ‌های دو‌رنگ 800M که در جلو اندازه‌ای برابر با ۱۹ اینچ و در عقب اندازه‌ای برابر با ۲۰ اینچ دارند، سوار شده تا چهره‌ای اسپرت‌تر و جذاب‌تر داشته باشد.

مشخصات فنی ب ام و Z4 نسخه Final Edition ؛ پیشرانه آشنا اما قدرتمند

بدنه با رنگ منحصربفرد؛ مشکی یخی برای همه

ب ام و تصمیم گرفته همه نسخه‌های Final Edition از Z4 را با رنگ منحصربفرد مشکی یخی متالیک (Frozen Black Metallic) از سری Individual تولید کند. پکیج Shadowline نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود که شامل تزئینات مشکی براق روی آینه‌ها، جلوپنجره، ورودی هوای پایین و خروجی اگزوز است. سقف پارچه‌ای Moonlight Black و کالیپرهای ترمز قرمز نیز ظاهر جذاب خودرو را کامل می‌کنند.

کابین با تم قرمز و مشکی

درون کابین ب ام و Z4 نسخه Final Edition دوخت قرمز روی داشبورد، کنسول مرکزی، کف‌پوش‌ها، رودری‌ها و صندلی‌های M اسپرت دیده می‌شود. این صندلی‌ها با چرم مشکی ورناسکا (Vernasca) و آلکانترا ترکیب شده‌اند و پلاک رکاب‌ها نیز بر نسخه Final Edition اشاره دارند.

از امکانات استاندارد ب ام و Z4 نسخه Final Edition می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پکیج Driver Assistance

سیستم صوتی از برند هارمن کاردن

پکیج پریمیوم شامل نورپردازی محیطی، هداپ دیسپلی و تجهیزات تکمیلی دیگر

تولید بسیار محدود و قیمت بالا

ب ام و Z4 Final Edition فقط در یک بازه کوتاه، از فوریه تا آوریل سال آینده تولید می‌شود و تیراژ آن بسیار محدود خواهد بود. قیمت هر دستگاه فارغ از نوع گیربکس برابر با ۷۸,۶۷۵ دلار اعلام شده است؛ رقمی که شامل هزینه حمل ۱,۱۷۵ دلاری نیز می‌شود. برای مقایسه مدل استاندارد Z4 M40i قیمتی برابر با ۶۹,۵۷۵ دلار دارد.

خداحافظی با رودستر آلمانی؛ ب ام و Z4 با نسخه Final Edition از خط تولید کنار می‌رود

پایان تولید ب ام و Z4 با نسخه Final Edition؛ سرنوشت نامشخص نسل بعد

ب ام و هنوز تاریخ دقیق پایان تولید Z4 را مشخص نکرده است. اما تویوتا سوپرا که بر پایه پلتفرمی مشترک با این خودرو ساخته می‌شود، مارس سال آینده به پایان تولید می‌رسد. شرکت تویوتا گفته روی نسل جدید سوپرا کار می‌کند، ولی ب ام و تاکنون هیچ ‌گونه خبری درباره نسل چهارم Z4 منتشر نکرده است آیا این موضوع به معنای پایان دائمی رودستر آلمانی خواهد بود؟

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    Z4 ماشین فوق العاده برای روحیات خاص

    مدل سقف برزنتی اون بسیار زیبا و چشم نواز هست

    مطمئن هستم که این مدل شاید با فورمتی دیگر ولی مجددا در چرخه تولید قرار میگیره

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X