%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

درخشش خودروی ملی ترکیه در تست تصادف یورو انکپ؛ کسب ۵ ستاره ایمنی توسط محصولات توگ

منتشر شده در 29 شهریور 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت ترکیه‌‌ای توگ (Togg) برای عرضه محصولات خود در آلمان و چند بازار اروپایی دیگر آماده می‌شود. این شرکت تاکنون سدان T10F و کراس اوور T10X را معرفی کرده است. نکته جالب اینکه این دو مدل اخیراً در تست‌های یورو انکپ خوش درخشیده و توانسته‌اند امتیاز کامل را از آن خود کنند. چنین موفقیتی برای برندی که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده، بسیار جای تحسین دارد.

ایمنی در بالاترین سطح جهانی

سدان برقی توگ T10F که چند روز قبل در نمایشگاه خودروی مونیخ در معرض دید عموم قرار گرفت، در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۹۵ درصد را دریافت کرده است. کراس اوور T10X در همین تست موفق به کسب امتیاز ۹۴ درصد شده؛ با این رکوردهای درخشان باید گفت خودروهای ملی ترکیه در بین ایمن‌ترین مدل‌های تست‌شده توسط یورو انکپ قرار می‌گیرند. هر دو خودرو در زمینه حفاظت از کودکان نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و امتیاز ۸۵ درصد را به ثبت رسانده‌اند. همچنین ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌ سواران و سیستم‌های کمک‌راننده این خودروها در سطحی رقابتی و قابل‌اعتماد ارزیابی شده است.

درخشش خودروی ملی ترکیه در تست تصادف یورو انکپ؛ کسب ۵ ستاره ایمنی توسط محصولات توگ

اهداف جاه‌طلبانه توگ برای بازار اروپا

توگ که مقر اصلی آن در نزدیکی استانبول قرار دارد، هدف‌گذاری کرده تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو برقی را به بازارهای اروپایی صادر کند. این شرکت قصد دارد سبد محصولات خود را به ۵ مدل مختلف گسترش دهد. طراحی بدنه این دو مدل برقی توسط شرکت مشهور پینینفارینا و طراح مشهور مورات گوناک انجام شده است. این طراح برجسته سابق کار برای خودروسازان بزرگی مثل پژو، مرسدس بنز و فولکس واگن را در کارنامه دارد.

سالانه بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو و وسیله نقلیه تجاری در این کشور تولید می‌شود.

توگ؛ فراتر از یک خودروساز سنتی

توگ خود را مشابه تسلا نه فقط یک شرکت خودروسازی، بلکه یک برند فناوری معرفی می‌کند. این شرکت اکوسیستم هوشمندی طراحی کرده که خودروهای برقی آن را به دستگاه‌های شخصی، خانه‌های هوشمند، زیرساخت‌های شهری و سرویس‌های حمل و نقل نوین مانند تاکسی اینترنتی و اسکوترهای برقی متصل می‌کند. در این اکوسیستم امکان پرداخت‌های دیجیتال نیز فراهم شده است.

درخشش خودروی ملی ترکیه در تست تصادف یورو انکپ؛ کسب ۵ ستاره ایمنی توسط محصولات توگ

ورود نیو فایرفلای به جمع ستاره‌ها

در کنار توگ، برند تازه‌تأسیس فایرفلای که زیرمجموعه شرکت چینی نیو محسوب می‌شود، اولین خودروی برقی خود را به دست یورو انکپ سپرده است. این خودرو که در بازار هاچبک‌های کوچک برقی رقابت می‌کند، موفق شده در بخش حفاظت از بزرگسالان امتیاز ۹۶ درصد را کسب کرده است. این امتیاز بالاترین رقم ثبت‌شده برای یک خودروی سواری در یورو انکپ از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون به حساب می‌آید و نشان می‌دهد جثه بزرگ‌تر الزاماً به معنای ایمنی بیشتر نیست. همچنین چنین رکوردی ثابت می‌کند حتی خودروهای اقتصادی نیز می‌توانند با تمرکز بر مهندسی و ایمنی، بالاترین سطح استاندارد را داشته باشند.

مروری بر عملکرد دیگر خودروها در یورو انکپ

در مجموع، یورو انکپ در دور اخیر تست‌های خود ۱۶ مدل جدید را ارزیابی کرده است. بیشتر این مدل‌ها موفق به دریافت ۵ ستاره شده‌اند، اما چهار مدل ب ام و سری ۱، سیتروئن C5 ایرکراس، سوزوکی ویتارا برقی و تویوتا اوربان کروزر با ۴ ستاره به کار خود پایان داده‌اند.

درخشش خودروی ملی ترکیه در تست تصادف یورو انکپ؛ کسب ۵ ستاره ایمنی توسط محصولات توگ

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در آزمون‌های برگزارشده، ب ام و در بخش حفاظت از قفسه سینه راننده و پای سرنشینان جلو امتیاز از دست داده است. سوزوکی ویتارا برقی و تویوتا اوربان کروزر نیز در آزمون برخورد با مانع سخت نتوانسته‌اند حفاظت کافی برای سر سرنشینان عقب و قفسه سینه راننده فراهم کنند. نماینده سیتروئن هم در بخش ایمنی عابران و سیستم‌های کمکی رانندگی امتیازهای بالایی کسب نکرده است.

در مقابل، یورو انکپ به خودروهایی مانند آئودی Q4 e-tron، هیوندای آیونیک ۹، مینی ایسمن و اسمارت #۵ پنج ستاره کامل اعطا نموده است. مینی کوپر سه درب نیز بار دیگر توانسته در آزمون‌ها خوش بدرخشد و پنج ستاره را از آن خود کند.

در بین برندهای مختلف، خودروسازان چینی با مدل‌هایی مانند آیون V، اکسلانتیکس ES، IM IM6 و بی وای دی دلفین SURF ثابت کرده‌اند صنعت خودروی این کشور با سرعت بالایی در مسیر درست حرکت می‌کند. این مدل‌ها از نظر ایمنی اکنون با رقبای اروپایی و کره‌ای هم‌سطح هستند.

در جدول زیر می‌توانید مدل‌های ارزیابی‌شده و امتیازات آنها را به تفکیک مشاهده نمایید.

خودروامتیاز کلیحفاظت از بزرگسالانحفاظت از کودکانایمنی عابرانسیستم‌های کمکی راننده
آیون  V۵ ستاره۸۸٪۸۵٪۷۹٪۷۸٪
آئودی Q4 e-tron۵ ستاره۹۱٪۸۷٪۷۹٪۷۳٪
ب ام و سری ۱۴ ستاره۷۸٪۸۴٪۸۵٪۸۰٪
بی وای دی دلفین  SURF۵ ستاره۸۲٪۸۶٪۷۶٪۷۷٪
سیتروئن C5 ایرکراس۴ ستاره۸۰٪۸۵٪۷۹٪۶۲٪
اکسلانتیکس  ES۵ ستاره۸۸٪۸۲٪۷۷٪۷۷٪
فایرفلای۵ ستاره۹۶٪۸۷٪۸۲٪۸۶٪
هیوندای آیونیک ۹۵ ستاره۸۴٪۸۷٪۷۷٪۸۳٪
IM IM6۵ ستاره۹۰٪۸۵٪۸۳٪۸۷٪
Lynk & Co 08۵ ستاره۹۰٪۸۷٪۷۸٪۸۱٪
مینی ایسمن۵ ستاره۸۳٪۸۷٪۷۷٪۷۹٪
مینی کوپر۵ ستاره۸۳٪۸۲٪۸۱٪۷۷٪
اسمارت #۵۵ ستاره۸۸٪۹۳٪۸۴٪۹۲٪
سوزوکی ویتارا برقی۴ ستاره۷۷٪۸۵٪۷۹٪۷۲٪
توگ  T10F۵ ستاره۹۵٪۸۵٪۷۸٪۸۰٪
توگ  T10X۵ ستاره۹۴٪۸۵٪۷۹٪۸۰٪
تویوتا اوربان کروزر۴ ستاره۷۷٪۸۵٪۷۹٪۷۲٪
فولکس ‌واگن ID.Buzz۵ ستاره۸۴٪۸۵٪۷۰٪۷۳٪
ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    ترکیه توی ۷ سال به اینجا رسیده ، ما تو این ۶۰ سال نتونستیم یه ماشین بسازیم که تکنولوژی روز داشته باشه و در مقیاس جهانی ایمن باشه.
    چقدر بدبختیم.

    ۳۹
    ۴
  2. داود گفت:

    دوسال دیگه همین چینی هارو هم نمیتونیم بخریم … حالا هی بگید چینی اله بله .. فایر فلای همه رو لوله کرده . ای چینی آشغال خخخخخ

    ۲
    ۰
  3. علی گفت:

    ترکیه داره از تحریم های ایران نهایت استفاده رو می‌بره و به نفع خودش استفاده میکنه

    ۱
    ۱۸
  4. متین گفت:

    ما چهلمین سال بقا مون رو جشن میگیریم ترکیه هم فتح بازار اروپا رو جشن می گیره.نمیگم بدبختیم.چون بخت و اقبال دست خود آدم نیست.ما خودمون با دست خودمون این بلا رو سرمون آوردیم.پس باید بگم ما چقدر مسیر رو اشتباه رفتیم. ترکیه تو زمینه نظامی هم خوب پیشرفت کرده. تولید جنگنده نسل پنج.تولید موشک بالستیک قابل نصب روی پهپاد.تولید بمب غضب که تا عمق ۹۰ متری زمین رو با دمای ۳۰۰۰ درجه سانتیگراد ذوب می کنه.حتی بعضی از قطعات فولکس واگن رو
    قطعه سازان ترکیه تولید می کنن و درآمد صادرات قطعه سازان از درآمد کل خودروسازها ی ما بیشتر بوده.نمی خوام ترکیه رو تبلیغ کنم.می خوام بگم ما باید این مسیر رو می رفتیم نه اونا.دنیا منتظر پیشرفت کشورهای گرفتار نمی مونه .

    ۲۲
    ۲
  5. رضا گفت:

    انحصار خودروسازان ایرانی را مثل یک بچه ننر و تنبل بار آورده است

    ۱۱
    ۰
  6. علی گفت:

    آفرین به اردوغان آفرین به مسئولان کشور ترکیه احسنت به این دولت ، مسلمان واقعی اینا هستن

    ۲۳
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X