فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!

منتشر شده در 19 شهریور 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!

وقتی صحبت از خودروهای برقی می‌شود، مسافت قابل پیمایش بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد. اما واقعیت این است که سرعت شارژ هم خیلی اهمیت داشته و در سفرهای طولانی نقشی بسیار کلیدی دارد. مرسدس ای ام جی با کانسپت جدید AMG GT XX رکوردشکنی نموده و استاندارد جدیدی در این زمینه تعریف کرده است. به گفته این برند لوکس آلمانی، کانسپت مذکور در تست‌های اخیر با سرعت بیش از یک مگاوات (۱۰۰۰ کیلووات) شارژ شده است! این رقم، ضمن عبور از استانداردهای موجود، تصویری روشن از آینده‌ای به نمایش گذاشته که در آن، شارژ خودرو برقی به اندازه سوختگیری در پمپ بنزین طول خواهد کشید.

جزئیات رکورد یک مگاواتی مرسدس AMG

این رکورد در یک ایستگاه شارژ پروتوتایپ ثبت شده، جایی که کانسپت مرسدس AMG GT XX در همان نیم ثانیه نخست، به اوج سرعت شارژ ۱۰۴۱ کیلووات دست پیدا کرد. نکته مهم‌تر اینکه شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلووات برای حدود ۲.۵ دقیقه پایدار مانده؛ در این بازه، جریان عظیم ۱۱۷۶ آمپر از کابل عبور کرده است.

به زبان ساده، تنها در یک دقیقه ۱۷.۳ کیلووات ساعت انرژی به باتری انتقال یافته؛ این یعنی پیمایش حدود ۱۲۵ کیلومتر مسافت تنها با ۶۰ ثانیه شارژ. پس از چهار دقیقه این عدد به حدود ۵۰۰ کیلومتر رسیده که می‌توان آن را معادل زمان سوخت‌گیری یک خودروی بنزینی دانست.

کانسپت مرسدس AMG GT XX

فناوری‌های پیشرفته در قلب AMG GT XX

مرسدس ای ام جی اعلام کرده کانسپت GT XX تنها یک خودروی نمایشی نیست، بلکه آزمایشگاهی سیار برای فناوری‌های آینده محسوب می‌شود. این خودرو اخیراً در پیست ناردو ایتالیا نیز موفق به ثبت ۲۵ رکورد جدید در زمینه‌های مختلف شده است.

کانسپت مرسدس AMG GT XX بر پایه پلتفرم AMG.EA توسعه یافته و از موتورهای فوق پیشرفته و باتری خنک‌ شونده مستقیم بهره می‌برد. این فناوری‌ها قرار نیست در حد کانسپت باقی بمانند، زیرا مرسدس قصد دارد از سال آینده آنها را وارد خط تولید انبوه کند.

دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!

راز عملکرد فوق‌العاده باتری

باتری کانسپت مرسدس AMG GT XX در مرکز توجه قرار دارد. این باتری از بیش از ۳۰۰۰ سلول استوانه‌ای NCMA تشکیل شده که به دلیل طراحی باریک و کشیده، هم چگالی انرژی بالای ۳۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن را ارائه می‌دهد و هم خنک‌ کاری بهتری دارد.

کلید موفقیت، سیستم خنک‌ کاری مستقیم با روغن عایق الکتریکی است که اطراف هر سلول جریان دارد و دمای باتری را در شرایط ایده‌آل نگه می‌دارد. این مدیریت حرارتی دقیق، امکان دریافت و انتقال توان بسیار بالا را بدون خطر داغی بیش از حد فراهم می‌کند.

کانسپت مرسدس AMG GT XX

همکاری برای توسعه شارژرهای آینده

برای رسیدن به این سطح از توان شارژ، نیاز به یک شارژر کاملاً جدید بود. مرسدس ای ام جی با همکاری واحد شارژ مرسدس بنز و شرکت Alpitronic یک ایستگاه ویژه ساخته که ترکیبی از فناوری MCS (سیستم شارژ مگاوات) و کابل خنک‌ شونده از طریق سیال است.

این موفقیت زمینه‌ساز نسل بعدی شارژرهای عمومی خواهد شد. مرسدس قصد دارد از سال ۲۰۲۶ شارژرهای پرقدرت خود را در ایستگاه‌های شارژ اروپا و آمریکای شمالی نصب کند؛ تحولی که زمان توقف خودروهای برقی برای شارژ را به شدت کاهش خواهد داد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!”

  1. علی گفت:

    برد پیمایش؟

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X