%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

دکتر هلموت مارکو از سمت مشاور موتور اسپرت ردبول کناره‌گیری کرد!

منتشر شده در 20 آذر 1404 ساعت 18:00
نویسنده علیرضا تمدنی
دکتر هلموت مارکو از سمت مشاور موتور اسپرت ردبول کناره‌گیری کرد!

هلموت مارکو (Helmut Marko) اتریشی قرار است پس از ۲۰ سال، پس از کسب شش عنوان قهرمانی تیمی و هشت عنوان قهرمانی رانندگان، تیم ردبول (Red Bull) را ترک کند.

به گزارش آخرین خودرو، او که به عنوان مشاور موتور اسپرت ردبول فعالیت کرده بود، در پایان سال از تیم F1 جدا خواهد شد. این شرکت تولیدکننده نوشیدنی‌های انرژی‌زا تأیید کرد که مارکو نقش کلیدی در برنامه نوجوانان ردبول داشته و به تیم مشاوره داده است که کدام رانندگان را به F1 با تیم Racing Bulls و متعاقباً ردبول معرفی کند.

در طول دو دهه همکاری خود با این شرکت، مارکو بر پیشرفت ۲۰ راننده F1، از جمله مکس ورشتپن (Max Verstappen) و سباستین فتل (Sebastian Vettel) که در مجموع با رانندگی برای تیم ردبول هشت عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند، نظارت داشته است. آروید لیندبلاد (Arvid Lindblad) جدیدترین فارغ‌التحصیل این رشته است و این راننده بریتانیایی فصل آینده با تیم Racing Bulls به F1 راه پیدا خواهد کرد.

اما حالا و پس از پایان فصل ۲۰۲۵، تیم ردبول اعلام کرده است که مارکو نیز شش ماه پس از جدایی کریستین هورنر (Christian Horner) مدیر اسبق تیم، از این تیم جدا خواهد شد.

دکتر هلموت مارکو از سمت مشاور موتور اسپرت ردبول کناره‌گیری کرد!

لوران مکیس (Laurent Mekies) مدیر تیم گفته است که “این خبر بسیار غم‌انگیزی است که هلموت ما را ترک می‌کند. او بیش از دو دهه بخش جدایی‌ناپذیری از تیم ما و کل برنامه مسابقات اتومبیل‌رانی ردبول بوده است. بنابراین، این موضوع پایان یک فصل فوق‌العاده موفق است. رفتن او جای خالی بزرگی را به جا خواهد گذاشت و ما جای خالی او را احساس خواهیم کرد. هلموت ذاتاً یک مسابقه‌دهنده واقعی است، همیشه ما را تا سرحد توانش پیش می‌برد، همیشه آماده است تا در رسیدن به اهدافمان ریسک کند.”

مارکو خودش گفته است که “من شش دهه است که در ورزش‌های موتوری فعالیت دارم و بیش از ۲۰ سال گذشته در ردبول سفری خارق‌العاده و بسیار موفق داشته‌ام. دوران فوق‌العاده‌ای بوده که توانسته‌ام به شکل‌گیری و به اشتراک گذاشتن آن با بسیاری از افراد با استعداد کمک کنم. هر آنچه که با هم ساخته و به دست آورده‌ایم، مرا سرشار از غرور می‌کند. از دست دادن قهرمانی جهان در این فصل، عمیقاً مرا تحت تأثیر قرار داده و برایم روشن کرده است که اکنون زمان مناسبی برای پایان دادن به این فصل بسیار طولانی، فشرده و موفق برای من است. برای کل تیم آرزوی موفقیت مداوم دارم و مطمئنم که سال آینده دوباره برای هر دو عنوان قهرمانی جهان خواهند جنگید.”

دکتر هلموت مارکو از سمت مشاور موتور اسپرت ردبول کناره‌گیری کرد!

تیم ردبول در حمایت از استعدادهای جوان مسابقه‌ای و حمایت از آنها در F1 بسیار موفق بوده است و مارکو باید از این بابت بسیار مورد تقدیر قرار گیرد. او فردی است که دیتریش ماتشیتز (Dietrich Mateschitz) بنیانگذار ردبول را ترغیب کرد تا اولین حضور ورشتپن در فرمول یک را در سال ۲۰۱۵ رقم بزند و اطمینان حاصل کرد که این شرکت نوشیدنی‌های انرژی‌زا است که امضای این راننده هلندی را به دست آورده است نه تیم مرسدس (Mercedes).

او فردی است که دائماً با تیم‌های F1 نوجوانان در تماس بوده است و سعی می‌کرد تا راننده بزرگ بعدی را کشف کند. او فردی بود که با راننده مشتاق، رو در رو و تک به تک می‌نشست و همانجا تصمیم می‌گرفت که آیا آنها آنچه را که برای کسب پیروزی در F1 برای خانواده ردبول لازم است، دارند یا خیر.

این تأثیر او چشمگیر و طولانی مدت بوده است. هفت نفر از ۲۰ راننده حاضر در جدول امسال، از طریق برنامه نوجوانان ردبول آمده‌اند: ورشتپن، الکس آلبون، کارلوس ساینز، ایزاک هاجار، لیام لاوسون، یوکی سونودا و پیر گسلی.

اما هیچ چیز تا ابد دوام نمی‌آورد و جدایی مارکو تنها آخرین گام در تکامل ردبول است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X