%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

دیدار با ب ام و آرت کار بیستم؛ ترکیب هنر و مهندسی در قالب یک هیولای مسابقه‌ای

منتشر شده در 04 اردیبهشت 1404 ساعت 20:00
نویسنده سعید علیپور
عکاس علیرضا پاداش
دیدار با ب ام و آرت کار بیستم؛ ترکیب هنر و مهندسی در قالب یک هیولای مسابقه‌ای

گروه خودروسازی ب ام و غرفه‌ای جذاب در نمایشگاه خودروی شانگهای دایر کرده و جدیدترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده است. یکی از این محصولات جذاب ب ام و آرت کار بیستم است.

در کنار دو کانسپت بسیار هیجان‌انگیز VDX و اسکای تاپ، این شرکت یک خودروی فوق‌العاده خاص را به نمایش گذاشته است. این خودرو به سری آرت کار (Art Car) تعلق دارد و بیستمین عضو آن محسوب می‌شود. در این سری، زیبایی‌های ظاهری و جذابیت‌های بصری اولویت اصلی هستند.

آرت کار، پروژه‌ای‌ پنجاه ساله

پروژه آرت کار یا مدل‌های هنری ب ام و در سال ۱۹۷۵ و با نقاشی «الکساندر کالدر» روی یک دستگاه ۳.۰ CSL متولد شد. تاکنون هنرمندان بزرگی مانند اندی وارهول، روی لیختن‌اشتاین، جنی هولزر، رابرت راوشنبرگ و جف کونز با این پروژه همکاری کرده‌اند. خودروهای خاص این سری، نه‌تنها در موزه ب ام و در مونیخ، بلکه در نمایشگاه‌های هنری در سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

دیدار با ب ام و آرت کار بیستم؛ ترکیب هنر و مهندسی در قالب یک هیولای مسابقه‌ای

مشخصات بیستمین ب ام و آرت کار

بیستمین  آرت کار ب ام و سال قبل معرفی شد. این خودرو که طراحی آن را «جولی محرِتو» هنرمند مشهور بین‌المللی بر عهده داشته، بر پایه مدل مسابقه‌ای ب ام و M هیبرید V8 ساخته شده است. شاید بدانید این مدل در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۲۰۲۴ حضور داشت.

دیدار با ب ام و آرت کار بیستم؛ ترکیب هنر و مهندسی در قالب یک هیولای مسابقه‌ای

طراحی بیستمین آرت کار از اثر Everywhen محرِتو الهام گرفته‌ شده و شامل لایه‌هایی از تصاویر دیجیتالی، رنگ‌های نئون زنده و حرکات قلم سیاه می‌شود. محرِتو این خودرو را «یک نقاشی اجرایی» توصیف کرده که تنها در مسیر پیست مسابقه معنا می‌یابد. با بهره‌گیری از فناوری نقشه‌برداری سه‌بعدی، سطح خودرو به بومی زنده تبدیل شده که حرکت، فضا و زمان را به تصویر می‌کشد.

دیدار با ب ام و آرت کار بیستم؛ ترکیب هنر و مهندسی در قالب یک هیولای مسابقه‌ای

مشخصات فنی ب ام و آرت کار M هیبرید V8

اتومبیل مسابقه‌ای ب ام و M هیبرید V8 به یک پیشرانه هیبریدی مجهز است. این پیشرانه شامل یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر و یک موتور برقی می‌شود. این دو موتور با همکاری هم ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را گیربکس ۷ سرعتی دستی سکوئنشال (ترتیبی) بر عهده دارد. شاسی مونوکوک این خودرو از فیبرکربن ساخته شده که نقشی کلیدی در کاهش وزن ایفا کرده است. بد نیست اشاره کنیم این خودرو فقط ۱۰۲۹ کیلوگرم وزن دارد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X