اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

دی اس در مسیر رقابت با بنتلی و رولزرویس ؛ آیا برند فرانسوی می تواند موفق شود؟

منتشر شده در 03 بهمن 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
برند دی اس

شرکت استلانتیس که مالک برند دی اس (DS) محسوب می‌شود، برنامه‌ای جاه‌طلبانه برای این برند فرانسوی در سر دارد و می‌خواهد آن را به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل کند. این موضوع اخیراً توسط مدیر طراحی دی اس در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی بروکسل رسانه‌ای شده است.

از جدایی از سیتروئن تا تبدیل شدن به لوکس‌ترین برند استلانتیس

برند دی اس در سال ۲۰۰۹ توسط سیتروئن تأسیس شد. در سال ۲۰۱۴ این برند با جدایی از سیتروئن، تحت لوای کمپانی مادر یعنی PSA (پژو-سیتروئن) قرار گرفت. پس از ادغام PSA با فیات کرایسلر در سال ۲۰۲۱ و شکل‌گیری گروه خودروسازی استلانتیس، دی اس به یکی از ۱۴ برند زیرمجموعه این گروه تبدیل شد.

رقابت دی اس با بنتلی

مدیر طراحی دی اس یعنی آقای تیری متروز در گفتگوی اخیر خود با نشریه اتوکار انگلستان گفته این برند اکنون در دسته برندهای بالارده و اصطلاحاً پریمیوم قرار دارد، با این حال استلانتیس می‌خواهد آن را ارتقا داده و به برندی اشرافی و فوق لوکس تبدیل کند. از دید آقای متروز هدف اصلی استلانتیس تبدیل دی اس به «لویی ویتون صنعت خودرو» است. برای دستیابی به این هدف طبیعتاً کیفیت تولیدات دی اس باید به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقا پیدا کند و از مرغوب‌ترین مواد در داخل کابین استفاده شود.

استراتژی DS برای رسیدن به جایگاه فوق لوکس

دی اس برخلاف برندهایی مانند آئودی یا ب ام و که بر تولید انبوه تمرکز دارند، قصد دارد به جای افزایش حجم فروش، روی ارائه خودروهای باکیفیت و قیمت بالا متمرکز شود. این رویکرد مشابه استراتژی برندهای بنتلی و رولزرویس است که با سودآوری بالا در تولید محدود عملکرد موفقی دارند.

خودرو لوکس دی اس

تغییر رده و ارتقای وجهه برند دی اس ناگهانی و یک باره نخواهد بود. آقای متروز معتقد است که تبدیل دی اس به یک برند اشرافی و فوق لوکس به ۱۰ تا ۲۰ سال زمان نیاز دارد. وی افزوده محصولات جدید دی اس برای کنترل هزینه‌ها، همچنان از پلتفرم‌ ها و فناوری‌های سایر اعضای گروه استلانتیس استفاده خواهند کرد، اما طراحی و کیفیت آن‌ها به‌طور قابل‌ توجهی بالاتر خواهد بود.

چالش‌ها و وضعیت فعلی دی اس در بازار

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، دی اس در سال ۲۰۲۴ تنها ۰.۳ درصد از سهم بازار اتحادیه اروپا، منطقه EFTA و بریتانیا را به خود اختصاص داده است. فروش این برند در سال گذشته با کاهش ۲۲.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ به ۳۷,۴۸۰ دستگاه افت کرده است.

متروز با انتقاد از حضور گسترده خودروهای کپی‌شده از تسلا و پورشه در بازار، تأکید کرده که دی اس قصد دارد با طراحی‌های اصیل و خاص خود، به یک برند متمایز و قدرتمند تبدیل شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X