رپید رانر، عضو جدید نیسان در مهمانی آفرودیها
نیسان در جدیدترین پروژه افترمارکتی اش به سراغ پیکاپ فرانتیر رفته و آن را به یک هیولای بیراهه نوردیِ جذاب تبدیل کرده است.
اگر عاشق گشت و گذار در هوای باز به سبک خودروهای جیپ هستید به «رپید رانر» سلام کنید. نیسان در جدیدترین پروژه افترمارکتی اش به سراغ پیکاپ فرانتیر رفته و آن را به یک هیولای بیراهه نوردیِ جذاب تبدیل کرده است. شاید به اندازهٔ «ریسینگ پاترول» کریس فورسبرگ سریع نباشد، ولی فرانتیر رپید رانر یک هیولاست که برای بازی روی هر مسیر خاکی که جلویش بگذارید آمادهست. نیسان مهمانی را با ارتقای زیربندی این پیکاپ شروع میکند. تیم از قطعات تعلیق قویتر نیسان تایتان قرض میگیرد و کل اکسل عقب را با تایتان جابهجا میکند. این فرانتیر به لطف ۲ اینچ لیفت بدنه، قطعات سفارشی بیلشتاین و لاستیکهای غولپیکر ۳۷ اینچی تنومندتر به نظر می رسد.
طراحی خاص

نیسان مدل رپید رانر را به رینگهای ۱۷ اینچی پروتوتایپ نیسمو مجهز کرده که دور آنها لاستیکهای ۳۷ اینچی یوکوهاما جئولندر گل درشت پیچیده شده. هر چند این حجم زیاد گوشته لاستیک برای یک پیکاپ میان سایز زیاد است اما بالا رفتن از موانع مختلف و مسیرهای ناهموار مثل آب خوردن خواهد بود.
آماده برای طبیعت گردی
واضح است که راننده رپید رانرعاشق هوای تازه است؛ به همین دلیل نیسان درهای قدیمی و معمولی را دور انداخته و درهای لوله ای شکل را جایگزین کرده تا لذت خاک بازی تنها مختص رنگلر سواران نباشد. حال که صحبت از خاک شد، باید اشاره کرد که صندلی ها روکش های ضدآب دارد و نیسان به خوبی از داخل کابین خودرو محافظت کرده است.
بیرون از کابین، نیسان فرانتیر را برای حمل وسایل ماجراجویی مجهز کرده؛ یک باربند بلند تخت با یک رک کمحجم جفتوجور شده و استایل پیکاپ را همچنان جذاب نگه داشته است. بعلاوه، رکِ سقف نورهای جانبی و لایتبار روبهجلو دارد؛ برای مواقعی که مسیر مانند داخل شهر روشن نیست!

بالای سر راننده فضای کافی برای چهار کایاک وجود دارد. همچنین، کشوهایی که برای نگهداری وسایل کاربردی است. از نظر برق هم مشکلی نخواهد بود چون پیکاپ یک مجموعه پنل خورشیدی نیسمو دارد؛ عجیب است که پنل ها دقیقا زیر کایاک ها نصب شده اند، بنابراین برای شارژ پنل ها مدتی را در رودخانه شناور باشید! به هر حال همینکه خودرو به چند پک باتری مجهز شده خیالتان راحت است.
بعد از طبیعت گردی و کایاک سواری هم نگران چیزی نباشید چراکه رپید رانر کیت دوش نیسمو را به رک تخت وصل کرده است.
یک آفرودر بی عیب و نقص

در کل، این هیولا کاملاً آمادهست که پا را فراتر از مسیرهای معمولی بگذارد؛ سپرهای جلو و عقب عضلانی میخواهید؟ و یا اسنورکل نیسمو برای عبور از آب؟ گلگیرهای پهنتر برای پوشش چرخها چطور؟ همگی را داریم. بعلاوه، ترکیب تعلیق بیلشتاین/تایتان مثل یک دستور آشپزی موفقیت آفرود میماند.
به نظر میرسد نیسمو خیلی از این قطعات را در آینده (و یا از همین الان) بهعنوان افزونه برای مالکین نیسان عرضه کند. البته نمایندگی محلی شما احتمالاً اکسل عقب تایتان را برایتان تعویض نمیکند؛ حیف! ولی دیدن اینکه یک فرانتیر با تایر ۳۷ اینچی چقدر زیبا به نظر میرسد، مالکین را وادار میکند که چطور یک ترکیب مشابه بسازند. اگر نگاهی به بازار فرانتیر بندازید، میبینید طرفداران دوآتیشه مدتهاست که قطعات تایتان را روی خودرویشان سوار میکنند.



نیسان ترا (Nissan Terra) ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
مشخصات فنی و امکانات نیسان N7 نامی خودرو
مهم ترین لوازمی که برای کمپینگ و طبیعت گردی نیاز داریم
نیسان N7 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی




