سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

رکوردشکنی تاریخی ؛ بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم سریع ترین خودروی برقی جهان در پیست نوربرگ رینگ شد

منتشر شده در 03 آبان 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
رکوردشکنی تاریخی ؛ بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم سریع ترین خودروی برقی جهان در پیست نوربرگ رینگ شد

پیست افسانه‌ای نوربرگ رینگ آلمان که با لقب «جهنم سبز» شناخته می‌شود، همیشه میدان نبردی برای اثبات توانمندی‌های واقعی خودروها بوده است. این پیست طولانی و پرپیچ‌ و خم، جایی نیست که صرفاً قدرت خام بتواند موفقیت به همراه بیاورد؛ بلکه هماهنگی کامل میان پیشرانه، آیرودینامیک، پایداری و به طور کلی مهندسی برتر در همه زمینه‌ها را می‌طلبد. ابرخودروی برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 اکستریم با رکوردشکنی در این پیست ضمن دستیابی به افتخاری بزرگ، ثابت کرده حالا باید چینی‌ها را کاملاً جدی گرفت.

بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم و عبور از مرز ۷ دقیقه

یانگ وانگ U9 اکستریم مسیر ۱۳ مایلی جهنم سبز را در زمان شگفت‌انگیز ۶ دقیقه و ۵۹.۱۵۷ ثانیه پشت سر گذاشته است. چنین رکورد درخشانی، این خودرو را به سریع‌ترین خودروی برقی تولیدی جهان در پیست نوربرگ رینگ تبدیل می‌کند. بد نیست اشاره کنیم این رکورد در مقایسه با رکورد قبلی که آن هم متعلق به U9 بود، پنج ثانیه بهتر است. به این ترتیب، U9 اکستریم نخستین خودروی الکتریکی در کلاس خود است که موفق به عبور از مرز جادویی ۷ دقیقه در این پیست می‌شود.

راننده حرفه‌ای و تنظیمات اختصاصی

در این رکوردشکنی، موریتز کرانز (Moritz Kranz) راننده‌ حرفه‌ای و متخصص مسابقات استقامت آلمان، پشت فرمان بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم قرار داشت. او پس از ثبت این زمان تاریخی گفته که این موفقیت «نمایانگر توان توسعه و دقت فنی فوق‌العاده‌ تیم‌های بی وای دی و یانگ وانگ است.» از دید وی این رکوردشکنی صرفاً یک نمایش تبلیغاتی نیست، بلکه دقت فوق‌العاده‌ تنظیمات شاسی، سیستم تعلیق و پایداری دینامیکی خودرو را به رخ می‌کشد.

بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم

یانگ وانگ U9 اکستریم برای ثبت این رکورد نه تنها به قدرت، بلکه به تعادل و کنترل در پیچ‌های سنگین و سربالایی‌های دشوار نوربرگ رینگ تکیه کرده؛ چیزی که تنها با مهندسی سطح بالا و سیستم توزیع گشتاور دقیق ممکن شده است.

سریع در خط مستقیم و شکست‌ناپذیر در پیچ‌ها

جالب اینکه این رکورد تنها دستاورد اخیر U9 نیست. تنها یک ماه پیش، همین خودرو در پیست ATP پاپنبورگ آلمان توانست به سرعت خارق‌العاده‌ ۴۹۶.۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی دنیا در خط مستقیم را از آن خود کند. اکنون با این رکورد جدید در نوربرگ رینگ، بی وای دی یانگ ‌وانگ نشان داده که U9 اکستریم نه فقط در مسیرهای مستقیم، بلکه در سخت‌ترین پیست جهان نیز بی‌رقیب است.

مشخصات فنی بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم

یانگ وانگ U9 اکستریم بر پایه‌ پلتفرم پیشرفته‌ ۱۲۰۰ ولتی e4 گروه بی وای دی ساخته شده است. پیشرانه این خودرو شامل چهار موتور الکتریکی مجزاست که هر کدام به طور مستقل در یکی از چرخ‌ها قرار دارد. این امر باعث می‌شود کامپیوتر مرکزی بتواند در لحظه، دقیق‌ترین میزان نیرو را به هر چرخ ارسال کند و کنترل بی‌نظیری بر خودرو فراهم آورد. هر موتور توانایی چرخش تا ۳۰ هزار دور در دقیقه دارد و مجموع توان تولیدی پیشرانه به عدد حیرت‌انگیز ۳۰۰۰ اسب بخار می‌رسد.

تنظیمات اختصاصی برای رکوردشکنی

نسخه‌ای که رکورد نوربرگ رینگ را شکسته، نسخه‌ خاصی از بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم است که برای نمایش بهترین عملکرد در شرایط بسیار سخت تنظیم شده؛ مهندسان بی وای دی در این نسخه از سیستم خنک‌ کاری باز طراحی‌ شده استفاده کرده‌اند تا حرارت تولیدی موتورهای قدرتمند و باتری‌ها را کنترل کنند. همچنین آنها از ترمزهای کربن-سرامیکی ویژه‌ای برای حداکثر قدرت توقف‌ پذیری و پایداری در سرعت‌های بالا بهره گرفته‌اند. همچنین تایرهای اختصاصی e·GTR2 PRO ساخت شرکت GitiSport هستند. این تایرها بیشترین میزان چسبندگی را در پیچ‌های تند نوربرگ رینگ فراهم می‌کنند.

بی وای دی یانگ وانگ U9 اکستریم

واکنش بی وای دی به رکورد تاریخی

استلا لی معاون اجرایی شرکت بی وای دی درباره‌ این موفقیت بزرگ گفته:

«این دستاورد فوق‌العاده است. U9 اکستریم ثابت کرده که نه ‌تنها سریع‌ترین خودروی برقی در مسیر مستقیم است، بلکه می‌تواند رکورد پیست‌های سخت و چالش‌برانگیز را نیز بشکند.»

این رکورد جدید نشان می‌دهد که صنعت خودروی چین، به ‌ویژه بی وای دی و برند لوکس آن یعنی یانگ وانگ، حالا در سطحی جهانی و برابر با برندهای پیشروی اروپایی و آمریکایی حرکت می‌کند؛ آن هم در جایی که تا چند سال پیش فقط نام بزرگانی چون مرسدس، لامبورگینی، شورولت، پورشه، مکلارن و تسلا شنیده می‌شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X