%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰

زلزله در ژاپن ؛ مدیرعامل نیسان از سمت خود کناره گیری کرد

منتشر شده در 22 اسفند 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
کناره گیری مدیرعامل نیسان

ماکوتو یوچیدا مدیرعامل نیسان از سمت خود کناره گیری کرد. با کناره‌گیری آقای یوچیدا، ایوان اسپینوزا مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان، جایگزین او خواهد شد. آقای اسپینوزا از اول آوریل ۲۰۲۵ روی صندلی مدیریت کمپانی ژاپنی خواهد نشست. آنطور که اعلام شده، این تازه شروع ماجراست و تغییرات گسترده‌تری در راه هستند.

بازگشت ادغام با هوندا به روی میز

به گزارش آخرین خودرو، با کنار رفتن آقای یوچیدا، احتمال ازسرگیری مذاکرات ادغام نیسان و هوندا افزایش یافته است. ماه گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که هوندا حاضر است به شرط کناره‌گیری آقای یوچیدا، در مورد همکاری با نیسان دوباره مذاکره کند. با این حال، در جلسه اخیر هیئت مدیره نیسان، هیچ اشاره‌ای به ادغام با هوندا نشده؛ پیش از این، در شرایطی که مذاکرات ادامه داشت، هوندا خواهان ایجاد تغییراتی در توافق اولیه شده بود. این کمپانی دیگر به ایجاد یک هلدینگ مشترک راضی نیست و پیشنهاد داده که نیسان به‌ عنوان یک شرکت تابعه هوندا از طریق تبادل سهام تحت مالکیت آن قرار گیرد.

نیسان در مسیر اصلاحات؛ کاهش تولید و تعطیلی کارخانه‌ها

نیسان چند سالی است که با بحران‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. این خودروساز ژاپنی برنامه اصلاح ساختاری گسترده‌ای را اعلام کرده که شامل کاهش ۹,۰۰۰ شغل و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید جهانی است. این یعنی تولید نیسان از ۵ میلیون دستگاه به ۴ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت. در این راستا، حداقل سه کارخانه هم تعطیل خواهند شد. علاوه بر این، نیسان شیفت‌های کاری کارخانه‌های خود در آمریکا را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرعامل نیسان

تسریع در توسعه مدل‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها

نیسان برای بهبود وضعیت مالی خود، بر کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف تمرکز کرده است. یکی از راهکارهای کلیدی این شرکت، کاهش زمان توسعه نسل جدید خودروها می‌باشد. پیش از این، توسعه یک مدل جدید ۵۲ ماه طول می‌کشید، اما با برنامه جدید این زمان به ۳۷ ماه کاهش می‌یابد که ۱۵ ماه سریع‌تر از روش قبلی است.

نیسان همچنین قصد دارد زمان توسعه مدل‌های جدید را در نهایت به ۳۰ ماه برساند. همچنین، پیچیدگی قطعات خودروهای جدید تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. در کنار این‌ها، نیسان یک زبان طراحی یکپارچه را برای مدل‌های جهانی در نظر گرفته تا هزینه‌های طراحی را کاهش دهد.

سال‌هایی پرچالش پیش روی مدیرعامل جدید نیسان

ایوان اسپینوزا که از سابقه‌ای طولانی در شرکت نیسان برخوردار است، اکنون مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. او باید بدهی‌های رو به رشد، سبد محصول قدیمی و هزینه‌های بالا را مدیریت کند. در این میان، ادغام احتمالی با هوندا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما بدون شک سال‌های آینده برای نیسان چالش‌برانگیز خواهند بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    امیدوارم ایشون بتونن نیسان رو از این بحران نجات بدن.

    ۲
    ۰
  2. کوروش گفت:

    خوبه بالاخره نیسان یه حرکت درست زد، باید به شرکت تابعه هوندا شدن راضی بشه چون چاره دیگه‌ای نداره.

    ۳
    ۰
  3. محمود گفت:

    معمولا شرکت‌هایی که میفتن تو چرخه ضرر دیگه نمیتونن خودشونو جمع کنن و زنده موندنشون فقط به شرطیه که یه شرکت غول چینی یا هندی بیاد و پول هنگفتی وارد کنه، البته الان یادم افتاد دوتا شرکت تو دنیا هستند که هرماه دارن ضرر بالا میارن ولی هنوزم زنده ان خیلی هم دارن عشق میکنن :))

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X