زمانگیری گرندپری سنگاپور؛ راسل و مرسدس هم خودی نشان دادند!
جورج راسل (George Russell) در طول جلسه تعیین خط گرندپری سنگاپور که شنبه شب برگزار شد، به طرز درخشانی در صدر جدول قرار گرفت. او با پشت سر گذاشتن چند دور خیرهکننده در Q3، جایگاه pole position گرندپری سنگاپور را از آن خود کرد و در پیست خیابان مارینابی (Marina Bay)، مکس ورشتپن (Max Verstappen) و اسکار پیاستری (Oscar Piastri) را پشت سر گذاشت.
به گزارش آخرین خودرو، راسل در دور آخر تعیین خط، با زمان ۱ دقیقه و ۲۹.۱۵۸ رسید و با وجود تلاشهای سایر رانندگان، هیچ یک از رقبایش پاسخی نداشتند، به این معنی که این راننده بریتانیایی برای دومین بار در این فصل و پس از گرندپری کانادا در ماه ژوئن، از ابتدای خط مسابقه start خواهد زد.

ورشتپن، راننده تیم ردبول، پس از اینکه با ۰.۱۸۲ ثانیه اختلاف نسبت به راسل در جایگاه دوم قرار گرفت و ظاهراً در دور آخر خود با ترافیک مواجه شده بود، با ناامیدی در رادیو مثل همیشه فحش و دشنام داد و پیاستری راننده مکلارن، در جایگاه سوم بالاتر از مرسدس نقرهای کیمی آنتونلی و همتیمیاش لاندو نوریس قرار گرفت. فراریها سرعت لازم برای مبارزه برای کسب صدرنشینی را نداشتند و در جایگاههای ششم (همیلتون) و هفتم (لکرلک) قرار گرفتند.

ایزاک هاجار (Isack Hadjar) یکی از ستارههای مرحله زمانگیری بود که ماشین ریسینگ بولز را به جایگاه هشتم رساند، در حالی که اولی بیرمن از تیم هاس (Haas) و فرناندو آلونسو از استون مارتین نیز در رسیدن به جایگاههای نهم و دهم عملکرد چشمگیری داشتند. نیکو هالکنبرگ با پشت سر گذاشتن برخی از مراحل دشوار اخیر مرحله دور تمرینی، چالش تیم کیک سائوبر را رهبری کرد و با کنار زدن الکس آلبون و کارلوس ساینز از ویلیامز، جایگاه یازدهم را در جدول ردهبندی به دست آورد.

لیام لاوسون از تیم ریسینگ بولز (Racing Bulls) به خوبی از تصادفات در FP2 و FP3 رهایی یافت و به Q2 رسید و برای کسب جایگاه Q3 تلاش کرد اما در نهایت مجبور شد به رتبه چهاردهم و بالاتر از یوکی سونودا که پیشرفت اخیرش در ردبول هنوز به سنگاپور منتقل نشده است، بسنده کند. گابریل بورتولتو با اختلاف چند صدم از پیوستن به راننده دیگر سائوبر یعنی هالکنبرگ، در Q2 بازماند و در جایگاه شانزدهم نسبت به دیگر راننده آستون مارتین (Aston Martin) یعنی لنس استرول، قرار گرفت که البته استرول نیز در مقایسه با همتیمیاش که دو بار قهرمان جهان شده (آلونسو) عملکرد ضعیفی داشت.
تیم آلپاین جلسه تعیین خط دشوار خود را در مسیر رسیدن به جایگاه هجدهم و بیستم به ترتیب با فرانکو کولاپینتو و پیر گسلی (که راننده فرانسوی در اواخر Q1 از پیست خارج شد) پشت سر گذاشت، در حالی که استبان اوکان (Esteban Ocon) راننده تیم هاس در جایگاه نوزدهم قرار گرفت.

شایان ذکر است که مسابقه اصلی در روز یکشنبه به تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد.
شکست نوریس و پیاستری توسط ورشتپن در مسابقه تعیین خط ابوظبی
مقایسه عملکرد نوریس، ورشتپن و پیاستری در آستانه کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۲۵
چه رانندگانی برای فصل ۲۰۲۶ در ترکیب اصلی تیمهای F1 قرار دارند؟
مسابقه شماره ۵ ؛ کسب اولین عنوان قهرمانی لوئیس همیلتون در آخرین پیچ – گرندپری برزیل ۲۰۰۸




