%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

سوبارو اولین ایربگ خارجی ویژه دوچرخه سواران را در فیس لیفت فورستر معرفی کرد

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت سوبارو چند روز قبل از فیس لیفت مدل فورستر رونمایی کرد. این نسخه در کنار بروزآوری‌های مختلف، با یک ویژگی منحصربفرد به دست مشتریان خواهد رسید. خودروساز ژاپنی در این نسخه تمرکز خود را به کاربران آسیب‌پذیر جاده، یعنی دوچرخه‌سواران معطوف کرده و فیس لیفت فورستر را به یک ایربگ خارجی تجهیز نموده است. این ایربگ برای اولین بار در جهان، به طور اختصاصی برای محافظت از دوچرخه‌سواران طراحی شده است.

از ایربگ عابر تا ایربگ دوچرخه سوار

سوبارو پیشتر و در سال ۲۰۱۶، برای محافظت از عابران پیاده ایربگ‌های‌ مخصوصی را در مدل‌های ایمپرزا، WRX، لگاسی، XV و لِوُرگ معرفی کرده بود. این ایربگ‌ها در صورت برخورد با عابر، در قسمت فوقانی کاپوت خودرو باز می‌شدند تا از برخورد سر عابر با شیشه یا دیگر بخش‌های سخت خودرو جلوگیری کنند. اما این طراحی برای دوچرخه‌سواران چندان کارآمد نبود، چرا که ارتفاع بالاتری دارند و در برخورد مستقیم، بیشتر با ستون‌های مقاوم خودرو برخورد می‌کنند.

طراحی جدید ایربگ خارجی سوبارو برای محافظت هدفمند از دوچرخه سواران

نسل جدید ایربگ سوبارو حالا طراحی متفاوتی دارد که هدف اصلی آن، ایمنی دوچرخه‌سواران است. این ایربگ هنگام برخورد از زیر کاپوت بیرون آمده و تا کناره‌های شیشه جلو امتداد می‌یابد. به این شکل یک مانع نرم در برابر برخورد با ستون A ایجاد می‌شود. همچنین روش اتصال پنل‌های بالا و پایین نیز تغییر کرده تا در محل خود ثابت بماند و هم برای دوچرخه‌سواران و هم برای عابران پیاده عملکرد موثری داشته باشد.

سوبارو اولین ایربگ خارجی ویژه دوچرخه سواران را در فیس لیفت فورستر معرفی کرد

سوبارو ادعا می‌کند این اولین Airbag مخصوص دوچرخه‌سواران در جهان است که به‌صورت یکپارچه روی خودرو نصب می‌شود. از آنجایی که طراحی‌های مشابه در گذشته بیشتر به‌صورت پوشیدنی و برای خود دوچرخه‌سواران ارائه شده بودند (مانند جلیقه‌ ایربگی Helite B’Safe که شبیه به جلیقه‌های بادی هواپیما طراحی شده)، نوآوری سوبارو گامی مهم در جهت ارتقای ایمنی جاده‌ای به حساب می‌آید.

فعلاً فقط برای بازار ژاپن

ایربگ پیشرفته سوبارو فعلاً تنها برای نسخه ژاپنی فورستر در دسترس است. در حال حاضر، درباره عرضه جهانی این ایربگ، از جمله بازار آمریکا یا اروپا، اطلاعات رسمی منتشر نشده؛ این حرکت سوبارو نشان می‌دهد ایمنی خودروها حالا دیگر فقط به داخل کابین محدود نمی‌شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش گفت:

    اون‌وقت ما هنوز توی عملکرد درست ایربگ فرمان و داشبورد حتی توی مونتاژی‌ها مو‌ندیم، ایربگ پرده‌ای و زانویی رو که ولش کن.

    ۵
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X