فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شانگجی H5 در راه بازار ؛ کراس اووری از هواوی با برد برقی ۲۳۰ کیلومتر

منتشر شده در 11 مرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
شانگجی H5 در راه بازار ؛ کراس اووری از هواوی با برد برقی ۲۳۰ کیلومتر

شرکت هواوی با همکاری گروه خودروسازی سایک (SAIC) مدلی جدید را برای بازار تدارک دیده است. این خودرو شانگجی H5 نام دارد و در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. برای هماهنگی با سلیقه طیف بیشتری از مشتریان، این خودرو با دو پیشرانه تمام برقی و برقی دارای افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) به فروش خواهد رسید.

آنطور که اعلام شده،  نسخه EREV از H5 طبق استاندارد چینی CLTC در حالت تمام الکتریکی می‌تواند تا ۲۳۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این نسخه قرار است از سپتامبر ۲۰۲۵ با قیمتی کمتر از ۲۰۰ هزار یوان (معادل حدود ۲۷٬۹۵۰ دلار) وارد بازار چین شود.

برند جدیدی از هواوی؛ شانگجی، برای نسل جوان

برند شانگجی (Shangjie) پنجمین برند زیرمجموعه هواوی در صنعت خودرو به حساب می‌آید. این شرکت از طریق پلتفرم فروش اختصاصی خود با نام HIMA (مخفف Harmony Intelligent Mobility Alliance) و در همکاری با خودروسازان دولتی چین، برندهایی مانند آیتو، لوکسید، استلاتو و مائکسترو را به بازار معرفی کرده است. شانگجی H5 نخستین محصول این برند جدید است که طراحی آن بر مخاطبان جوان تمرکز دارد و ترکیبی از فناوری هوش مصنوعی، طراحی مدرن و عملکرد بهینه را ارائه می‌دهد.

طراحی خارجی و ابعاد

شانگجی H5 یک کراس ‌اوور پنج‌ نفره سایز متوسط است که طراحی ساده و مدرنی در بخش جلو دارد. جلوپنجره با مکانیسم ورودی هوای فعال، چراغ‌های جلوی باریک، لایدار سقفی برای تغذیه سامانه کمک راننده پیشرفته، دستگیره‌های سنتی درها و نوار چراغ سراسری عقب از ویژگی‌های ظاهری آن است.

ابعاد H5 شامل ۴۷۸۰ میلیمتر طول، ۱۹۱۰ میلیمتر عرض و ۱۶۵۷ میلیمتر ارتفاع بوده و فاصله محوری آن با ۲۸۴۰ میلیمتر برابر است. این خودرو از سیستم کمک ‌راننده هواوی ADS 4 بهره می‌برد.

شانگجی H5

پیشرانه‌ها و باتری

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شانگجی H5 در دو نسخه تمام برقی و EREV عرضه می‌شود. مدل پایه از نسخه تمام برقی به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب‌ بخار) مجهز شده است. این موتور انرژی خود را از یک باتری LFP ساخت شرکت CATL دریافت می‌کند. نسخه قدرتمندتر برقی دارای موتور ۱۸۰ کیلوواتی (۲۴۱ اسب ‌بخار) بوده و باتری آن از نوع NMC و ساخت CATL است.

در نسخه EREV از شانگجی H5 نیز همان موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی (۲۰۱ اسب بخار) وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نقش ژنراتور را در این نسخه ایفا می‌کند. قدرت خروجی این موتور بنزینی ۷۲ کیلووات (۹۷ اسب ‌بخار) اعلام شده است. برد حرکتی این نسخه در حالت برقی، بر اساس استاندارد چینی CLTC به ۲۳۰ کیلومتر می‌رسد. در صورت پر بودن باک این رقم به بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. برای مقایسه، خودروی هم‌رده‌ای مثل دیپال S07 که ساخت چانگان است، بردی بین ۲۱۵ تا ۲۸۵ کیلومتر را در حالت برقی ارائه می‌کند.

اخیراً وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نیز اطلاعات فنی رسمی شانگجی H5 را منتشر کرده که نشان می‌دهد باتری ۳۲.۶ کیلووات ‌ساعتی LFP با وزن ۲۵۵ کیلوگرم برای نسخه EREV در نظر گرفته شده است. برد تمام ‌برقی این نسخه ۱۸۱ کیلومتر ثبت شده؛ این اختلاف با داده‌های کارخانه احتمالاً به تفاوت در چرخه‌های تست (WLTC  و CLTC) مربوط می‌شود.

مصرف سوخت این خودرو در حالت باتری تخلیه‌شده ۵.۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که از بسیاری از رقبای هم‌رده، از جمله دیپال S07 با مصرف ۵.۲ لیتر، عملکرد بهتری دارد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X