%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شرکت مکلارن از فناوری های شرکت چینی نیو استفاده می کند؟

منتشر شده در 19 فروردین 1404 ساعت 11:02
نویسنده سعید علیپور
شرکت مکلارن

شرکت مکلارن که سال‌هاست در زمره برترین سازندگان خودروهای اسپرت جهان قرار دارد، احتمالاً به صورت غیرمستقیم از فناوری‌های یک شرکت چینی استفاده خواهد کرد. این خودروساز مشهور به تازگی با استارتاپ فورسون هولدینگز (Forseven Holdings) ادغام شده است. نکته جالب اینکه این ادغام می‌تواند زمینه‌ساز انتقال فناوری‌های پیشرفته از شرکت چینی نیو (Nio) به مکلارن باشد؛ حرکتی که با توجه به ساختار مالکیتی جدید این برند، چندان هم دور از ذهن نیست.

سرمایه‌گذار مشترک، حلقه اتصال مکلارن و نیو

نقش کلیدی در این همکاری را گروه سرمایه‌گذاری CYVN از ابوظبی ایفا می‌کند. این گروه که به‌ تازگی مالکیت بخش خودرویی مکلارن را از صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی ممتلکات (Mumtalakat) خریداری کرده، حالا مهم‌ترین سهامدار شرکت نیو محسوب می‌شود.

این ارتباط مالکیتی حالا بستری برای همکاری فناورانه بین شرکت‌ها فراهم کرده است. در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۵، نیو اعلام کرد که زیرمجموعه فعال در حوزه فناوری این کمپانی، با فورسون یک توافق‌نامه رسمی صدور مجوز تکنولوژی به امضا رسانده است.

همکاری مکلارن و نیو

از پلتفرم هوشمند تا نرم‌افزار؛ مجوز جهانی فناوری‌های نیو

طبق این قرارداد، نیو به فورسون یک مجوز غیرانحصاری و غیرقابل‌ واگذاری جهانی برای استفاده از مجموعه‌ای از فناوری‌ها، اطلاعات فنی، نرم‌افزارها و مالکیت‌های معنوی فعلی و آینده مربوط به پلتفرم خودروهای هوشمند الکتریکی اعطا می‌کند.

این مجوز استفاده از فناوری‌های نیو را برای تحقیق و توسعه، تولید، فروش، واردات و صادرات خودروهایی که با برند فورسون عرضه یا تبلیغ می‌شوند، امکان‌پذیر می‌سازد. با توجه به ادغام رسمی مکلارن و فورسون، انتظار می‌رود این فناوری‌ها به‌زودی در محصولات آتی مکلارن نیز به‌کار گرفته شوند.

آغاز فصلی تازه برای مکلارن؛ از بقا تا تحول فناورانه

مکلارن در پنج سال گذشته با زیان مالی مداوم روبرو بوده و برای تأمین سرمایه توسعه مدل‌های جدید به‌دنبال شرکای استراتژیک بوده است. ادغام با فورسون و ورود سرمایه گروه CYVN علاوه بر تأمین مالی، فرصتی برای بهره‌گیری از فناوری‌های الکتریکی پیشرفته فراهم می‌کند؛ آن هم در دورانی که برندهای اسپرت و لوکس تحت فشار هستند تا به سمت الکتریکی شدن حرکت نمایند.

هرچند مایکل لایتِرز، مدیرعامل مکلارن، پیش‌تر نسبت به آمادگی فناوری برای ساخت ابرخودروهای تمام‌ الکتریکی ابراز تردید کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد حالا این برند در مسیر تازه‌ای قرار گرفته است.

نیک کالینز که ریاست گروه ادغام‌شده را برعهده خواهد داشت، تأکید کرده که برند جدید، «توانایی تطبیق با سرعت گذار» به خودروهای الکتریکی را دارد. این جمله می‌تواند نشانه‌ای باشد از احتمال توسعه سیستم‌های هیبریدی توسط مکلارن در گام اول و سپس ورود به عرصه‌ی خودروهای تمام الکتریکی.

ورود مکلارن به بازار

مکلارن و ورود به بازار پرسود شاسی‌بلندها؟

در حالی که برندهایی مانند فراری و لامبورگینی وارد بازار شاسی‌بلندها شده‌اند، مکلارن تا الان از این کار اجتناب کرده است. اما کارشناسان معتقدند که ادغام جدید می‌تواند مسیر عرضه‌ دسته جدیدی از محصولات را برای مکلارن هموار کند؛ خودروهایی که شاید در قالب شاسی‌بلند یا کراس‌اوور و با بهره‌گیری از فناوری الکتریکی نیو، وارد بازار شوند.

جاسم الزعابی، رئیس هیئت‌مدیره CYVN که حالا رئیس جدید گروه مکلارن نیز خواهد بود، درباره این سرمایه‌گذاری گفته:

«این فقط یک سرمایه‌گذاری مالی نیست، بلکه تلاشی برای شکل‌دادن به آینده برند مکلارن، ساختار تجاری و جایگاه جهانی آن در صنعت خودرو است.»

اتحاد خاورمیانه، چین و بریتانیا در مسیر برقی‌سازی جهانی

نمونه همکاری مکلارن با فورسون و استفاده از فناوری‌های نیو، تنها یکی از ده‌ها نمونه‌ای ا‌ست که نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی خاورمیانه در حال نقش‌آفرینی کلیدی در اتصال خودروسازان غربی با فناوری‌های برقی شرق هستند. حضور CYVN در نقش حلقه‌ اتصال میان دو خودروساز چینی و انگلستانی، می‌تواند آینده‌ای متفاوت برای برندهایی همچون مکلارن رقم بزند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X