عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با ۱.۶ میلیارد تومان

عرضه پرچمدار جدید گروه چری به طور رسمی آغاز شد. این خودرو که اکسید اکسلانتیکس ET نام دارد، در سرزمین مادری با نام Sterra ET به فروش می رسد. در مدل پایه، این کراس اوور چینی ۱۹۰ هزار یوان و در مدل پرچمدار ۳۲۰ هزار یوان قیمت دارد. این ارقام به ترتیب برابر با ۱.۶ و ۲.۷ میلیارد تومان هستند.
اکسید برند لوکس گروه چری به حساب می آید و محصولات آن با آخرین فناوری ها و کابینی با کیفیت به دست مشتریان می رسند. اکسلانتیکس ET هم از این قاعده مستثنی نیست و چری هر آنچه را که در چنته دارد، در این کراس اوور به کار بسته است.

ابعاد و ویژگی های خاص ظاهری
اکسید اکسلانتیکس ET در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۵۵، ۱۹۷۵ و ۱۶۹۸ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن برابر با ۳۰۰۰ میلیمتر است.
یکی از ویژگی های ظاهری متمایز اکسید اکسلانتیکس ET استفاده از ۹۵۶ چراغ LED در آن است. این چراغ ها می توانند پیام هایی را به عابرین پیاده انتقال دهند و یا گرافیک های جذابی را نمایش دهند. اگر با دقت به تصاویر این خودرو نگاه کنید، ماژول مربوط به لایدار را مشاهده خواهید کرد. جالب اینکه این ماژول با همکاری شرکت آلمانی بوش توسعه یافته است. با توجه به بهره مندی از این ماژول، اکسلانتیکس ET از لحاظ سامانه های کمک راننده باید در سطح بالایی قرار داشته باشد.

کابینی مدرن
در داخل کابین، مشتریان می توانند از بین ۵ تم متنوع گزینه دلخواه را انتخاب کنند. این تم ها شامل ۴ رنگ قهوه ای، خاکستری، مشکی و بنفش می شوند. نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی با رزولوشون ۲.5K، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و فرمان D شکل از ویژگی های برجسته اکسید اکسلانتیکس ET در داخل کابین هستند. این شاسی بلند پرچمدار چینی به سانروف پانورامیک ۲.۳۸ متر مربعی مجهز است و از سیستم صوتی پیشرفته Lion Melody Max با ۲۳ بلندگو سود می برد. برای جلوگیری از نفوذ صداهای مزاحم به کابین، چری از شیشه های ۶ میلیمتری با لایه های مخصوص دوگانه استفاده کرده است. صندوق بار این کراس اوور لوکس ۵۴۶ لیتر فضا را در اختیار راننده قرار می دهد. در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم این رقم به ۱۸۳۵ میلیمتر افزایش می یابد.

این کراس اوور پرچمدار به امکانات فراوانی مجهز است؛ از جمله این امکانات باید به صندلی هایی با قابلیت گرمایش، سرمایش و ماساژور و سیستم نظارت بر سلامت سرنشینان اشاره کنیم. این سیستم توانایی اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون سرنشینان را دارد!


اکسید اکسلانتیکس ET علاوه بر لایدار، به ۳۰ سنسور و تراشه قدرتمند انویدیا Orin-X تجهیز شده؛ این سخت افزار قدرتمند در سناریوهای معین به کمک راننده آمده و فرآیند رانندگی را تسهیل می کند. این کراس اوور چینی دارای ویژگی ها و سامانه های کمکی پیشرفته ای است. دستیار رانندگی در سرعت های بالا، دستیار رانندگی در مسیرهای شهری و دستیار پارک برخی از مهم ترین سامانه های قابل ذکر هستند.
مشخصات فنی چری اکسلانتیکس ET
اکسید اکسلانتیکس ET بر اساس پلتفرم مدرن E0X توسعه یافته و با دو نوع پیشرانه تمام الکتریکی و هیبریدی شارژی دارای ژنراتور (EREV) به فروش می رسد. در نسخه تمام الکتریکی، این کراس اوور در پنج تیپ عرضه می شود. مدل پایه این نسخه نیروی خود را از یک موتور برقی با توانایی تولید ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور دریافت می کند. این مدل به باتری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز شده و مطابق با استاندارد چینی CLTC قادر است تا ۶۲۵ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

در مدل پرچمدار، نیروی مورد نیاز چری اکسید اکسلانتیکس ET توسط پیشرانه دو موتوره تأمین می شود. موتور موجود روی محور جلوی این مدل ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۶ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور نصب شده روی محور عقب قدرتمندتر بوده و می تواند ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این مدل از باتری پیشرفته شنژینگ شرکت CATL استفاده شده؛ این باتری ظرفیتی برابر با ۱۰۰ کیلووات ساعت دارد و با اتکا به آن می تواند تا ۶۵۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی و پشتیبانی از شارژ سریع، تنها با ۹ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ این مدل از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

ناگفته نماند مدل پرچمدار اکسلانتیکس ET شتابی برابر با ۳.۸ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم می تواند به نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
نسخه هیبریدی شارژی دارای ژنراتور (EREV) در سه تیپ تولید می شود. در این نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به عنوان ژنراتور عمل کرده و با شارژ باتری وظیفه دارد مسافت قابل پیمایش را افزایش دهد. همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم، در این نوع پیشرانه موتور بنزینی هیچ ارتباط مکانیکی با چرخ ها ندارد و نیرو توسط موتور برقی تأمین می شود.

باتری به کار رفته در نسخه EREV از اکسلانتیکس ET، ظرفیتی برابر با ۳۲ کیلووات ساعت دارد. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و ساخت شرکت CATL است. موتور این نسخه از ET توانایی تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. چری صفر تا صد این نسخه را ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن را ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. بر اساس داده های رسمی، اکسلانتیکس ET در حالت تمام الکتریکی قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با باتری ۳۲ کیلووات ساعتی خود طی کند. اما با وارد مدار شدن موتور بنزینی و تولید برق اضافی، این رقم تا ۱۵۱۸ کیلومتر افزایش می یابد. این ارقام طبق استاندارد چینی CLTC محاسبه شده اند. البته اکسید ادعا می کند در حالت ترکیبی این خودرو می تواند تا ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت را پوشش دهد، رکوردی که خیلی خوشبینانه به نظر می آید. این نسخه از ET بر مبنای معماری ۴۰۰ ولتی ساخته شده و با ۲۸ دقیقه اتصال به یک شارژر پرسرعت، میزان شارژ باتری آن از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.






ام وی ام ۵۳۰ ؛ مشخصات فنی + معرفی
چری تیگو ۵ پرو در راه بازار؛ جایگزین احتمالی ام وی ام X55 پرو چه مشخصاتی دارد؟
تصاویر پیکاپ جدید چری جتور زونگ هنگ F700 لو رفت؛ محصولی با احتمال عرضه در ایران؟
ام وی ام ۵۵۰ ؛ مشخصات فنی + معرفی





الکی قیمت آشغالهای چینی را بالا می برند
دوست عزیز شما یادت نیست
ولی یه زمانی ماشین های کره ای تازه اومده بود تو ایران
ما رفتیم یه سانتافه بگیریم
قبلش فکر کنم ورنا داشتیم
چون خیلی سال گذشته دقیق یادم نیست
ولی اون موقع که خواستیم بگیریم همه مسخره میکردن میگفتن این اشغال های کره ای رو نخرید
ماشین فقط امریکایی و ژاپنی
از کی تا حالا کره ماشین میسازه؟
اخه کره ادمه؟
این دیالوگها هیچ وقت یادم نمیره
بعدش همه خریدن تازه بهبه و تعریف هم میکردن
همین داستان بود
خلاصه اینکه با این طرز فکرها خودتو عقب ننداز
دُگم نباشیم.
هیچوقت ماشین کره یی در جایگاه ماشین چینی نبوده ، مخصوصا وقتی که دیگه سانتافه اومد ، هیوندایی ، دوو ، کیا همیشه از بهترین برندهای موجود در ایران بودن و ماشین پولدارها بودن ، فکر کنم شما ایران نبودی که این حرفها رو شنیدی
ذهنیت و چیزی که شما میگی هیچ وقت در مورد ماشین های کره ای از همون ابتدا هم وجود نداشته و همه از کیفیتشون باخبر بودن، یادمه دوو سیلو ماشین لوکس اون زمان بود و بعد یک دهه ماشین های کره ای دیگم وارد شد،
این تجربه برای چینی ها درست نیست چون چین از روز اول جنس بی کیفیت و بی سروته تولید کرده و میکنه
بازم شما هرجور دوستداری عمل کن بازنده و برنده این بازی نهایتا شما خواهید بود
نمیدونم چرا اطرافیان شما این حرف رو زدن چون اون زمان ورنا که سال ۸۳ وارد ایران شد،خودرو کره با ماشین های که ساخته بود کاملا شناخته شده و مورد تایید مردم بود قبل از ورنا
ارسال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰ کره این ماشین رو صادر کرد کیا پراید،دوو ریسر
دوو اسپرو،دوو سیلو
هیوندا پونی،هیوندا اکسل
هیوندا اکسنت،سانگ یانگ موسو،سانگ یانگ کوراندو.
کره و چین یه تفاوت خیلی مهم باهم دارن
کره لوازم یدکی اورجینال تولید میکرد همه لوازمش اصل و درجه یک بود.
حالا چین اگه بخوای بازرگان بخواد با نایلون واسش بلوکه سیلندر تولید میکنن.
شما یه سر به مکانیکی ها بزنید و سوال کنید اونوقت تازه تفاوت خودرو سازها رو میبینید.
من خودم دیدم واسه امویام میل لنگ آکبند تولید زیر مجموعه خود شرکت امویام بود،آوردند جا انداختن میللنگ حدود سه،چهار برابر بیشتر از استاندارد داخل بلوکه سیلندر بازی داشت.
چند سال دیگه که این ماشین چینیها کارکردشون رفت بالا و نیاز به تعمیر داشت یاد ای حرف میفتی.
ماشین جنسیس،النترا
هیوندا که مدل بالا از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ قیمت یه لوازمش یک دهم ماشینهای چینی هست.
سپر النترا مدل ۲۰۲۰ اگه ۳ م باشه
سپر تیگو مدل ۲۰۲۰ بالای ۱۵ م هست
تا وقتی چیزی و خودت امتحان نکردی نظر ندین لطفا ،چیزی که دهن به دهن میچرخه رو باور نکن،خودت اگه امتحان کردی و تست کردی اون وقت میتونی نظر بدی خوبه یا بد،نه اینکه چیزی که شنیدی دوتا میزاری روش و پخشش میکنی
هر چقدرم پیشرفت کنی و آپشن و ظاهر خوبی داشته باشی بازم چینی هستی
الکی مردم رو تیغ نزنید
منتظر باشید تا ده سال کارکنن ببینید میتونید قطعه براشون پیدا کنید یا ارزش بازسازی یا نگهداری براتون خواهد داشت؟
مطمئنا نه و مثل زباله گوشه خیابون رهاش میکنید و باز میرید قسطش تموم نشده بازم یه قسطی میخرید
پول وسرمایتون رو دور نریزید
دوست عزیز،همون گوشی آیفونی که تو ایران همه آرزوش دارن و نشان با کلاس بودن و پولدار بودن هستش،تو چین تولید میشه و البته شما ۱۰سال حداقل صبر کنن ببین توی کل دنیا همین ماشین های که شما بهش میگین آشغال چینی،فروش میره و چقدر خریدار پیدا میکنن
از بس ماشین های چینی آشغال هستن،آمریکا قانون گذاشته واردات ماشین چینی برقی ممنوع کرده
اشکال نداره،شما همون بنز و بی ام دبلیو و پورشه و آئودی بخر،بلاخره همه مثل شما وضع مالی خوبی ندارن که لندکروز سوار بشن و به این ماشین های چینی بگن آشغال
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
در بازار حال حاضر ایران چاره دیگه ای هست
هرچی اون لحظه اول گفتیم به به اخرش این چینی ها یه طراحی شیک درست کردن
با دیدن این داشبورد گههی از سرم پرید
اخه این تلوزیونهای گه چیه گزاشتن جای مانیتور و عقربههای پشت فرمان
خیلی مسخرست
خیلی زیاد
واقعا صنعت خودروسازی چین اینقده پیشرفت تکنولوژی وصادرات وتنوع درمحصولات بینظره وخودروسازی ما بااین قدمت فقط بخاطراینکه پول مردم وچپاول کنندوکوچکترین ارزشی به مشتریان ندارن چندین سال چندمدل اشغال تولیدمیکنن وماملتم که برای خریدتوصف وامیستیم نتیجش میشه یع صنعت مرده وتولیدات اشغال که درخوراین ملت نیست ولی هست وشد
من انکار نمیکنم کشور چین ابر قدرت صادرات دنیا هست.
تمام اجناس باکیفیت به اروپا و آمریکا از کشور چین وارد میشه.
مردم کشور ایران زندگی بسیار بیکیفیت و افتضاحی داریم حق ما خودرو چینی،میوه و مرغی که عراق برگشت میده و پایه حقوق ده تومن با تورم صددرصد نیست،خودروسازی ایران و کرهجنوبی در یکسال تاسیس شده،برند هیوندا،کیا،جنسیس،دوو،
سانگیانگ، کره جنوبی به سراسر دنیا صادر میشه اما ایرانخودرو موتور ۵۰ سال پیش پژو رو میاره سواره یه اتاق با شباهت ماشینهای دیگه میکنه خودرو ملی تولید میکنه،سایپا یه پراید وارد کرد صندوق عقبش رو هزار بار تغییر داد و به عنوان ماشین جدید وارد بازار میکنه و از اون طرف ماشین وارد کنی انقد گمرکی بهش تعلق میگیره و انقد برو بیا داره که کلا بیخیال میشن و مجبور میشن ارابه مرگ ملی بخرند وقتی خودروساز میبینه تقاضا هست قیمت رو افزایش میدن طوری که ماشین پراید هم قیمت یه بنز میشه
حداقل شماهم مثل چین کپی برداری کنید خودرو ملی نمیخوایم
چین ده سال نیست صنعت خودروسازی رو راه انداخته.
خیلی دیدم تو دیدگاهها مینویسن”آخه مگه آپشن دیگه ای هم هست؟!”. دوست عزیز،اون که باعث شده که آپشن دیگه ای نباشه خود من و شما هستیم که میریم میخریم. اگه اتحاد داستیم و نمیخریدیم تولید کننده یا وارد کننده هم آپشن های بهتری پیش روی ما مبذاشتن..ولی افسوس که هنوز به این دیدگاه نمیرسیم و فقط فکر امروز و فردای خودمون هستیم. حتی به فکر فرزندامون هم نیستیم که قراره فردا تو این سرزمین زندگی کنن
سلام
تو سایر وسایل هم دقت کنید گوشیها ی موبایل در ابتدا ژاپنی و کره ای و … بودند ولی حالا همش چینی هست و با کارکرد بالا
در حال حاضر چین بازار خودرو جهان را گرفته
نمونه ماشینها با کارکرد بالا میتوان به ام جی و جیلی و جک سواری ۵ اشاره کرد که خوب جواب دادند