%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

علاقه‌ دونالد ترامپ به خودروهای کوچک ژاپنی؛ آیا کی کارها وارد خیابان‌های آمریکا می‌شوند؟

منتشر شده در 16 آذر 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
علاقه‌ دونالد ترامپ به خودروهای کوچک ژاپنی؛ آیا کی کارها وارد خیابان‌های آمریکا می‌شوند؟

خودروهای کوچک ژاپنی که با نام کی کار (Kei Car) شناخته می‌شوند، به لطف قیمت پایین، مصرف سوخت خیلی کم و ظاهر بامزه محبوبیت زیادی در ژاپن دارند. این نوع خودروها اکنون یک طرفدار جدید پیدا کرده و آن کسی نیست جز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا! وی در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرده که می‌خواهد این خودروهای ریزجثه را به یک جریان اصلی در آمریکا تبدیل کند.

شیفتگی ترامپ به خودروهای کی ژاپنی چگونه آغاز شد؟

ترامپ پس از بازگشت از سفر اخیر خود به ژاپن، به خبرنگاران گفته که به ‌شدت مجذوب این خودروهای کوچک شده و از همان لحظه از خود پرسیده چرا آمریکایی‌ها نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. او در توضیح علاقه‌اش افزوده:

«این ماشین‌ها خیلی کوچک و واقعاً بامزه هستند. به خودم گفتم اگر آنها را به آمریکا بیاوریم چه می‌شود؟»

علاقه‌ دونالد ترامپ به خودروهای کوچک ژاپنی؛ آیا کی کارها وارد خیابان‌های آمریکا می‌شوند؟

ترامپ این اظهارات را همزمان با اعلام برنامه‌ای جدید مطرح کرده که قرار است استانداردهای سختگیرانه مصرف سوخت دولت قبلی یعنی جو بایدن، را به ‌شدت کاهش دهد.

مشکل از خودروهاست یا قوانین؟

جالب اینکه وقتی به ترامپ گفته شد که خودروهای کی قادر به گذر از استانداردهای ایمنی آمریکا نیستند و در تصادف با یک فورد F-150 عملاً مثل صندلی تاشو جمع می‌شوند، او مشکل را در قوانین دید و نه در خودروها! به همین دلیل، او به شان دافی وزیر حمل و نقل آمریکا مأموریت داده راهکاری پیدا کند تا تویوتا، هوندا و سایر خودروسازان بتوانند خودروهای کی را در خاک آمریکا تولید کنند.

علاقه‌ دونالد ترامپ به خودروهای کوچک ژاپنی؛ آیا کی کارها وارد خیابان‌های آمریکا می‌شوند؟

ابعاد و توان محدود؛ بزرگ‌ترین مانع ورود کی کارها به بازار آمریکا

خودروهای کی مطابق قوانین ژاپن محدودیت‌های بسیار سختگیرانه‌ای دارند. حداکثر حجم موتور این نوع خودروها ۶۶۰ سی سی بوده و ارتفاعشان تقریباً هم‌سطح لاستیک یک پیکاپ فول سایز آمریکایی است! این خودروها برای خیابان‌های متراکم توکیو طراحی شده‌اند و کنار غول‌هایی مانند شورولت سیلورادو یا رم ۱۵۰۰، خیلی ریز به نظر می‌رسند.

علاوه بر این، سرعت خودروهای کی پایین است، فضای داخلی محدودی دارند و برای جثه بزرگ‌ بسیاری از آمریکایی‌ها چندان مناسب نیستند. مهم‌تر اینکه ایمنی آنها در تصادفات بسیار پایین‌تر از استانداردهای آمریکا است.

ابعاد و توان محدود؛ بزرگ‌ترین مانع ورود کی کارها به بازار آمریکا

چالش اقتصادی، بزرگ‌تر از چالش فنی

کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند حتی اگر قوانین تغییر کند، هیچ دلیل اقتصادی قانع‌کننده‌ای برای تولید این خودروها در آمریکا وجود ندارد. فروش خودروهای کوچک در بازار آمریکا ناچیز بوده و حاشیه سود آنها کمتر از بقیه مدل‌هاست. از سوی دیگر، ساخت این خودروها مستلزم ابزارآلات تازه، کارخانه‌های جدید و بازاری است که شاید اصلاً وجود نداشته باشد. با وجود این موانع، علاقه ترامپ باعث شده بسیاری در صنعت خودرو دوباره به این موضوع فکر کنند.

در هر حال، سوال اصلی این است که اگر دولت واقعاً قوانین را تغییر دهد و اجازه ورود خودروهای کی را بدهد، آیا مردم آمریکا از این خودروهای بامزه، کوچک و کم‌مصرف استقبال خواهند کرد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X