%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

فروش شورولت ۴۵۴ SS مدل ۱۹۹۰؛ پیکاپ صفر کیلومتری که ۳۵ سال در انبار خوابیده

منتشر شده در 29 بهمن 1403 ساعت 17:30
نویسنده سعید علیپور
فروش شورولت 454 SS مدل ۱۹۹۰

یک دستگاه پیکاپ شورولت ۴۵۴ SS مدل ۱۹۹۰ توسط حراجی Mecum به زودی به فروش گذاشته خواهد شد. آنچه که این پیکاپ را از سایر مدل‌های هم سن و سال خود متمایز می‌کند، کارکرد بسیار پایین آن است. این پیکاپ در ۳۵ سال گذشته تنها ۱۹ کیلومتر کار کرده و می‌توان آن را خودرویی صفر کیلومتر دانست.

مشخصات فنی پیکاپ شورولت ۴۵۴ SS

در دنیایی که موتورهای توربو شارژ کوچک و کم‌حجم حرف اول را می‌زنند، شمار زیادی از عاشقان خودرو دلتنگ موتورهای حجیم و قدرتمند قدیمی هستند؛ پیشرانه‌ هایی با گشتاور فراوان، بدون تأخیر توربو و آن‌قدر ساده که بتوان آن را در گاراژ شخصی تعمیر کرد. شورولت ۴۵۴ SS مورد بحث به چنین موتوری مجهز است.

مشخصات شورولت 454 SS

این پیکاپ در سال ۱۹۹۰ سفارش داده شده و سیستم تعلیق ارتقا یافته، رنگ مشکی موسوم به اونیکس بلک و کابین قرمز رنگ از مشخصه‌های جذاب آن هستند. نکته جالب اینکه پوشش نایلونی صندلی‌های این پیکاپ هنوز باز نشده است. این موضوع البته چندان هم باعث تعجب نمی‌شود، زیرا همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این خودرو فقط ۱۹ کیلومتر کارکرد دارد.

نمای جانبی شورولت 454 SS

اما بدون شک جذاب‌ترین ویژگی پیکاپ شورولت ۴۵۴ SS، موتور هشت سیلندر ۷.۴ لیتری آن است. این موتور ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۲ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۹۰۰ تولید می‌کند. نیروی این موتور قدرتمند از طریق یک جعبه دنده ۳ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با اتکا به این قوای محرکه، ۴۵۴ SS می‌تواند در ۷.۷ ثانیه سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند. چنین رکوردی در سال ۱۹۹۰ بین خودروهای پیکاپ کم‌نظیر بود. نکته منفی اینکه این پیکاپ کلاسیک بسیار پرمصرف است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۳.۵ لیتر می‌سوزاند!

فروش شورولت 454 SS

شایان ذکر است نسخه‌ بعدی شورولت ۴۵۴ SS با پیشرانه ۲۵۵ اسب بخاری، گیربکس ۴ سرعته خودکار و ضرایب دیفرانسیل کوتاه‌تر عرضه شد. در این نسخه شتاب خودرو به ۷ ثانیه کاهش پیدا کرد.

نمای پشت شورولت 454 SS

لاستیک های فابریک کارخانه

داده‌های موجود نشان می‌دهند شورولت ۴۵۴ SS ابتدا توسط نمایندگی H&K Motor Sales خریداری شده، اما هرگز به مرحله تحویل و بازبینی نهایی نرسیده است! در تمام این سال‌ها، این خودرو در انبار به سر برده؛ در توصیف دست نخوردگی و شرایط مطلوب این پیکاپ همین بس که لاستیک‌های BF Goodrich Comp T/A آن فابریک کارخانه هستند!

کابین شورولت 454 SS

فروش در ماه مارس

آنطور که حراجی Mecum اعلام کرده، پیکاپ ۳۵ ساله اما صفر کیلومتر شورولت ۴۵۴ SS در ماه مارس به فروش گذاشته خواهد شد. گفتنی است نسخه‌های کم‌کار این پیکاپ با کارکرد تقریباً ۶۴,۰۰۰ کیلومتر با قیمتی بین ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار در وب‌سایت‌های خودروهای کلاسیک فروخته می‌شوند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. امیر گفت:

    واقعا کیفیت و جذابیت و جنس تزیینات داخل اتاق از کادیلاک و بنز ۲۰۲۴ بیشتر است .

    ۹
    ۰
  2. ناشناس گفت:

    دلم رفت❤️🥰😍
    خودرو سازان باید تیپهایی با بدنه و نمای ماشینهای ۱۹۷۰ تا ۹۰ تولید کنند با آپشنهای جدید و حالا یا با موتورهای بهینه جدید یا برقی ولی رخ طراحی مال همان سالها باشه،
    خدایی انگار طراحی بدنه دیگه بهتر از اونا نمیاد و نخواهد اومد…
    اون پونتیاکها، دوجها، شورلتها، کادیلاکها و …
    قلب و روح آدمو جلا میده.
    از ۹۰ به اینور قالبها تقریبا به تیپ و یکنواخت و شاید بیخود و بی‌روح شد،، همه آیرودینامیک😐

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X