%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

فروش مرسدس بیشتر است یا ب ام و ؟ نگاهی آماری به عملکرد دو رقیب دیرینه در سال ۲۰۲۵

منتشر شده در 19 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
فروش مرسدس بیشتر است یا ب ام و ؟ نگاهی آماری به عملکرد دو رقیب دیرینه در سال ۲۰۲۵

دو برند مشهور آلمانی ب ام و و مرسدس بنز دهه‌هاست که رقابت سختی با یکدیگر دارند. آمار فروش سه ‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که یکی از این دو خودروساز بزرگ رشد فروش چشمگیری داشته، در حالی که دیگری با افت محسوسی روبرو شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، مرسدس در فصل سوم سال جاری میلادی ۴۴۱,۵۰۰ دستگاه خودرو (به‌ همراه ۸۳,۸۰۰ دستگاه ون) فروخته است که گویای کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ است. در مقابل، ب ام و موفق شده ۵۱۴,۶۲۰ دستگاه خودرو با برند اصلی را به فروش برساند که از رشد ۵.۷ درصدی حکایت دارد.

در صورت احتساب برندهای زیرمجموعه گروه ب ام و یعنی رولزرویس، مینی و بخش M، آمار کلی فروش این گروه به ۵۸۸,۳۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۸ درصد رشد دارد.

عملکرد ناهمگون در بازار آمریکا و چین

نکته جالب توجه در آمار، تفاوت فروش مرسدس بنز و ب ام و در بازارهای کلیدی است. در ایالات متحده، که امسال تحت تأثیر تعرفه‌های جدید واردات خودرو قرار گرفته، فروش مرسدس با ۱۷ درصد افت به ۷۰,۸۰۰ دستگاه کاهش یافته است. اما برخلاف انتظار، ب ام و در همین بازار رشد خیره‌کننده‌ای داشته و با افزایش ۲۴.۹ درصدی، توانسته ۲۹۷,۲۴۷ دستگاه خودرو به مشتریان آمریکایی بفروشد.

در بازار چین نیز که این روزها بسیاری از خودروسازان غربی با کاهش فروش روبرو هستند، مرسدس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به ب ام و داشته است. فروش محصولات این شرکت در چین ۲۷ درصد افت کرده، در حالی که ب ام و تنها ۱۱ درصد کاهش را تجربه نموده است. هر چند هر دو رقم منفی هستند، اما تفاوت عملکرد دو برند به‌ وضوح دیده می‌شود.

شاخصفروش فصل سوم مرسدسفروش فصل سوم ب ام ومیزان فروش مرسدس از ابتدای سالمیزان فروش ب ام و از ابتدای سال
خودروهای سواری۴۴۱,۵۰۰۵۱۴,۶۲۰۱.۳۴ میلیون۱.۵۹ میلیون
کل گروه۵۲۵,۳۰۰۵۸۸,۳۰۰۱.۶ میلیون۱.۸ میلیون

مقایسه فروش مرسدس بنز و ب ام و در بخش خودروهای برقی و هیبریدی

در حالی که مرسدس بنز همچنان با فشار هزینه‌ها، رقابت شدید بازار چین و تعرفه‌های تجاری دست و پنجه نرم می‌کند، فروش خودروهای برقی این شرکت در سه ‌ماهه سوم سال ثابت مانده است. مجموع فروش خودروهای تمام برقی (BEV) مرسدس ۴۲,۶۰۰ دستگاه بوده که تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته ندارد.

در مقابل، ب ام و عملکرد متنوع‌تری داشته است. گروه ب ام و در سه ‌ماهه سوم امسال ۱۵۱,۲۸۲ خودروی برقی و هیبریدی فروخته که ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۱۰۲,۸۶۴ دستگاه مربوط به خودروهای تمام‌ برقی است که در مجموع سال جاری تاکنون ۱۰ درصد رشد داشته است. با این حال، فروش این نوع خودروها در بازار آمریکا ۲.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میزان فروش منطقه‌ای مرسدس بنز و ب ام و

نگاهی به داده‌های موجود حکایت از آن دارد ب ام و در تقریباً تمامی بازارهای کلیدی بر رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز غلبه کرده است. در جدول زیر می‌توانید آمار فروش مرسدس بنز و ب ام و را به تفکیک منطقه مشاهده نمایید.

مقایسه فروش منطقه‌ای مرسدس بنز و ب ام و در سال ۲۰۲۵
منطقهفروش مرسدس در فصل سوم ۲۰۲۵فروش ب ام و در فصل سوم ۲۰۲۵فروش مرسدس از ابتدای سالفروش ب ام و از ابتدای سال
اروپا۱۶۰,۸۰۰۲۳۹,۶۲۰۴۶۹,۱۰۰۷۳۷,۶۴۱
آلمان۵۱,۶۰۰۷۲,۹۳۹۱۴۹,۷۰۰۲۰۸,۲۱۸
آسیا۱۷۵,۵۰۰۲۰۶,۱۵۶۵۶۴,۵۰۰۶۴۴,۴۲۹
چین۱۲۵,۱۰۰۱۴۷,۱۲۱۴۱۸,۳۰۰۴۶۴,۹۷۱
آمریکا۷۰,۸۰۰۱۰۴,۱۶۳۲۱۲,۸۰۰۲۹۷,۲۴۷

آینده رقابت؛ نگاه به سال ۲۰۲۶

هر دو خودروساز در حال آماده‌سازی محصولات جدیدی هستند که می‌تواند وضعیت رقابت را تغییر دهد. مرسدس روی عرضه GLC برقی تمرکز دارد و ب ام و نیز خود را برای فروش نسل جدید iX آماده می‌کند. کارشناسان معتقدند سال ۲۰۲۶ می‌تواند فصل تازه‌ای از رقابت میان این دو غول خودروسازی آلمان باشد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X