ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با پیشرانه ۳۲۹ اسب بخاری وارد بازار می شود

منتشر شده در 27 خرداد 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
فیس لیفت فولکس واگن گلف R

فیس لیفت نسل کنونی فولکس واگن گلف ژانویه گذشته معرفی شد. همچون قبل مدل فیس لیفت گلف نیز در نسخه های متفاوتی به فروش خواهد رسید که نسخه R یکی از آنهاست. این نسخه که دوستداران رانندگی های اسپرت و هیجان انگیز را نشانه گرفته، با مشخصاتی فوق العاده وارد بازار خواهد شد.

برای استقبال از این نسخه، فولکس واگن اخیراً تصاویری رسمی از فیس لیفت گلف R را منتشر کرده است. البته خودروی حاضر در این تصاویر پوششی استتاری روی بدنه خود دارد و تمام جزئیات بدنه مشخص نیست. با این حال با دقت در قسمت های مختلف می توان به ویژگی های اصلی پی برد.

مشخصات فنی فیس لیفت فولکس واگن گلف R

فولکس واگن تأکید دارد نسخه R از فیس لیفت گلف، قوی ترین گلف R تاریخ خواهد بود. این نسخه نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت می کند. با توجه به بروزآوری های صورت گرفته، این موتور کم حجم توانایی تولید ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید این میزان خروجی در مقایسه با خروجی موتور گلف R قبلی ۱۴ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر است. وظیفه انتقال قدرت در فولکس واگن گلف R جدید به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DSG محول شده؛ این گیربکس نیروی موتور را به سمت هر چهار چرخ ارسال می کند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه فولکس واگن حتی نسخه کلاب اسپرت از گلف R را نیز توسعه خواهد داد. اگر این نسخه متولد شود، طبیعتاً خروجی بالاتری خواهد داشت.

با اتکا به این موتور کم حجم اما قدرتمند، فیس لیفت فولکس واگن گلف R صفر تا صد را در زمان ۴.۷ ثانیه طی می کند. البته در صورت سفارش پکیج پرفورمنس، این رکورد به ۴.۶ ثانیه کاهش می یابد. حداکثر سرعت این نسل نیز در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده؛ پکیج پرفورمنس این محدودیت را برطرف کرده و حداکثر سرعت را به ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت افزایش می دهد.

طراحی عقب فیس لیفت فولکس واگن گلف R

مثل سابق فولکس واگن گلف R جدید نیز از حالت دریفت سود می برد. با فعال شدن این حالت، فناوری گشتاوری برداری تمامی نیرو را به چرخ های محور عقب ارسال می کند تا انجام حرکت دریفت تسهیل شود. این فناوری در پیچ ها نیز به کمک راننده می آید و برای عبور راحت تر و افزایش پایداری تا ۱۰۰ درصد نیرو را به چرخ های بیرون پیچ انتقال می دهد. هاچبک قدرتمندی مثل فولکس واگن گلف R به ترمزهای قوی نیز نیازمند است. مثل سابق این نسل نیز به دیسک های ترمز ۱۸ اینچی تجهیز شده تا توقف های سریع و کوتاه تضمین شود.

نسخه R از فیس لیفت گلف در مقایسه با مدل قبلی حدود یک اینچ ارتفاع کمتری دارد. سیستم تعلیق این نسل در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چهار اتصالی است. این نسل از سیستم کنترل داینامیک شاسی (DCC) که بسته به شرایط میزان حساسیت فرمان، تعلیق و پاسخدهی پدال گاز را تنظیم می کند، بهره می برد.

تغییرات نمای ظاهری و کابین

برای مثال سپر این نسخه از گلف بازطراحی شده و گرافیک چراغ های LED متمایز است. چراغ های عقب هم به پیروی از مدل های الکتریکی کمپانی از نوع موسوم به IQ.Light بوده و گرافیکی سه بعدی دارند. این هاچبک آتشین با رینگ های ۱۸ استاندارد و رینگ های ۱۹ اینچی آپشنال به دست مشتریان خواهد رسید.

در داخل کابین، نمایشگر ۱۲.۹ اینچی لمسی حاضر در قسمت میانی داشبورد و نمایشگر ۱۰.۲ اینچی پشت فرمان دارای گرافیک اختصاصی هستند. گرافیک این نمایشگرها به شکلی است که هیجان بیشتری را به راننده تزریق می کند. علاوه بر این، در گلف R اطلاعات بیشتری مثل زمان طی یک دور پیست بر اساس داده های GPS و شتاب خودرو در اختیار راننده قرار داده می شود. در صورت سفارش مشتری، سیستم هداپ دیسپلی نیز به این هاچبک تند و تیز آلمانی اضافه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، فیس لیفت فولکس واگن گلف R تا پایان سال وارد بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است.

خودرو فیس لیفت فولکس واگن گلف R

مروری بر تاریخچه فولکس واگن R

اولین نسخه R از فولکس واگن گلف در سال ۲۰۰۲ و با اتاق Mk4 متولد شد. این نسل به یک موتور ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر مجهز بود و قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار داشت. در سال ۲۰۰۵ نوبت به نسل دوم گلف R رسید، موتور این نسل ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد و شتاب آن ۶.۲ ثانیه بود. نسل بعدی گلف R در سال ۲۰۰۹ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این نسل به جای موتور حجیم قبلی به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده بود و ۲۵۶ اسب بخار قدرت داشت. در سال ۲۰۱۳ نسل چهارم گلف R با پیشرانه ای ۲۸۸ اسب بخاری معرفی شد تا به گزینه ای ایده آل برای دوستداران هاچبک های اسپرت تبدیل شود. نسل پنجم این هاچبک پرطرفدار آلمانی از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید قرار دارد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، موتور ۲ لیتری این نسل می تواند ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

فولکس واگن
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X