%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

دو خودروی چینی فینالیست خودروی سال اروپا ۲۰۲۴ شدند

منتشر شده در 08 آذر 1402 ساعت 13:00
نویسنده سجاد کجوری
دو خودروی چینی فینالیست خودروی سال اروپا 2024 شدند

دو خودروی چینی به عنوان فینالیست های خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شده اند. این دو خودرو بی وای دی سیل (Seal) و ولوو EX30 هستند.

این دو خودرو با پنج وسیله نقلیه دیگر برای عنوان قهرمانی مبارزه خواهند کرد. برنده در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه معرفی خواهد شد. همان طور که در گزارش پیش بیان کردیم، هفت خودروی چینی با سهم ۲۵ درصدی در بین ۲۸ مدعی، کاندیدای خودروی سال ۲۰۲۴ اروپا شده بودند. لیست خودرو های چینی شامل بی وای دی آتو ۳ (یوان پلاس) ، بی وای دی هان ، بی وای دی دلفین ، بی وای دی سیل ، نیو ET7، اسمارت #۱ و ولوو EX30 بود. با این حال، تنها دو خودروی چینی به فهرست نهایی راه یافتند: بی وای دی سیل و ولوو EX30.

در گزارش قبل توضیح دادیم که چرا اسمارت #۱ و ولوو EX30 خودرو های چینی محسوب می شوند. به طور خلاصه، آن ها بر روی پلتفرم چینی (SEA) سوار شده اند و از بسیاری از قطعات چینی (باتری، موتور های الکتریکی) استفاده می کنند و یک شرکت چینی (گروه جیلی) مسئولیت تولید انبوه این مدل ها را بر عهده دارد.

در حال حاضر، خودرو های چینی ۲۸.۵ درصد از نامزد های نهایی را تشکیل می دهند. ۲۸.۵ درصد دیگر متعلق به خودرو های فرانسوی است. خودرو های آلمانی ، کره ای و ژاپنی هر کدام ۱۴.۳ درصد دارند. لیست کامل فینالیست ها به شرح زیر است:

بی ام و سری ۵

بی وای دی سیل

کیا EV9

پژو E-3008/3008

رنو سنیک

تویوتا C-HR

ولوو EX30

خلاصه ای در مورد بی وای دی سیل

بی وای دی سیل یک سدان برقی سایز متوسط است که از زبان طراحی Ocean Aesthetics ساخته شده توسط ولفگانگ اگر پیروی می کند. ابعاد آن ۴۸۰۰/۱۸۷۵/۱۴۶۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۲۹۲۰ میلی متر است. برای وضوح، سیل ۸۷ میلی متر طویل تر، ۴۸ میلی متر عریض تر و ۲۰ میلی متر بالا تر از BMW سری ۳ است. دارای صفحه نمایش قابل چرخش ۱۵.۶ اینچی، صفحه پشت کیلومتر ۱۰.۲۵ اینچی LCD و سیستم صوتی Dynaudio با ۱۲ بلندگو است.

در اروپا، بی وای دی سیل دارای دو نوع پیشرانه است. مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با قدرت ۳۱۳ اسب بخار است. باتری Blade LFP آن را با ۱۷۲ سلول و ظرفیت ۸۲.۵ کیلو وات ساعت تغذیه می کند. برد پیمایشی نسخه دیفرانسیل عقب سیل به ۵۷۰ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP می رسد. تریم بالای بی وای دی سیل دارای دو موتور الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب بخار و باتری مشابه برای برد پیمایشی ۵۲۰ کیلومتری بر اساس استاندارد WLTP است.

خلاصه ای در مورد ولوو  EX30

ولوو EX30 یک شاسی بلند الکتریکی کوچک است که بر روی پلت فرم SEA که توسط گروه جیلی به رهبری کنت بوولان توسعه یافته است، قرار دارد. این مدل از زبان طراحی متمایز ولوو با چراغ های طرح چکش پیروی می کند. ابعاد EX30 1555/1838/4233 میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی متر است. در داخل، EX30 دارای یک صفحه نمایش پرتره است.

ولوو EX30 در سطح ابتدایی دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار است که با یک باتری ۶۹ کیلو وات ساعتی LFP جفت شده است که برای ۴۸۰ کیلومتر برد پیمایشی بر اساس استاندارد WLTP مناسب است. نسخه دو موتوره دارای ۴۲۲ اسب بخار و همان بسته باتری برای برد پیمایشی ۴۶۰ کیلومتر است.

یک خودروی چینی شانس واقعی برای برنده شدن خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۴ را دارد. پس از آزمایش های بیشتر، ۵۹ روزنامه نگار از ۲۲ کشور به بهترین وسیله نقلیه سال رای خواهند داد. همانطور که گفته شد، برنده در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه معرفی خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X