%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

لادا ایسکرا معرفی شد ؛ اولین خودروی جدید کمپانی پس از تحریم های بین المللی

منتشر شده در 24 خرداد 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
معرفی لادا ایسکرا

صنعت خودروی روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده پس از جنگ با اوکراین، با چالش های زیادی مواجه است. با خروج خودروسازان مطرح جهانی، حالا بازار روسیه خالی از نام های بزرگ شده و این خودروسازان چینی هستند که برای کسب سهم حداکثری تلاش می کنند. اما در کنار چینی ها، خودروسازان داخلی با رونمایی از مدل های جدید، سعی دارند خلاًهای موجود را پر کنند. لادا ایسکرا (Iskra) یکی از این مدل هاست که آمده به یک گزینه اقتصادی جذاب برای مشتریان روسی تبدیل شود.

لادا ایسکرا در دسته سدان های کوچک قرار می گیرد. این خودرو در حقیقت بر اساس پلتفرمی به جا مانده از گروه رنو توسعه پیدا کرده، به همین جهت اشتراکات زیادی با مدل لوگان دارد. مثل دیگر مدل های لادا، این خودرو نیز علاوه بر اتاق سدان در نسخه استیشن و استیشن کراس هم به فروش خواهد رسید.

طراحی لادا ایسکرا

پلتفرمی داخلی سازی شده

ایسکرا اولین مدل جدید لادا پس از اعمال تحریم های بین المللی به حساب می آید. به گفته لادا این خودرو مابین دو مدل گرانتا و وستا قرار گرفته و شکاف موجود بین آنها را پر می کند. از لحاظ طراحی، ایسکرا دنباله روی وستا بوده و جلوپنجره برگرفته از حرف X شاخص ترین ویژگی نمای ظاهری آن است. چراغ های اصلی این سدان کوچک قاب و گرافیک جذابی دارند و تا حدودی چهره آن را مدرن و بروز نشان می دهند. اما با کمی دقت بیشتر در فرم اتاق و نسبت های به کار رفته در بدنه، وابستگی لادا ایسکرا به داچیا لوگان بلافاصله آشکار می شود. البته برند روسی تأکید دارد این مدل بر اساس پلتفرم موسوم به «پلتفرم مدرن جهانی» توسعه پیدا کرده است. از دید لادا این پلتفرم از نو مهندسی شده و از لحاظ تکنولوژی مستقل است. این کمپانی می گوید سامانه های الکترونیکی ایسکرا کاملاً داخلی سازی شده و ۴۰۰ قطعه به کار رفته در آن جدید هستند.

با وجود تفاسیر، می توان گفت که لادا ایسکرا بر مبنای نسخه ای تغییر یافته از پلتفرم CMF-B ساخته شده؛ شاید بدانید این پلتفرم توسط داچیا، رنو و نیسان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد پس از قطع ارتباط رنو با لادا در سال ۲۰۲۲، این شرکت روسی با توجه به دسترسی های قبلی به مراکز تحقیق و توسعه، موفق شده بدون کمک فرانسوی ها نسخه ای داخلی از این پلتفرم را طراحی کند.

ماکسیم سوکولوف مدیرعامل کمپانی مادر لادا یعنی آوتوواز، ایسکرا را از لحاظ تکنولوژی مدلی مستقل توصیف کرده و افزوده ۲۳ میلیارد روبل، معادل ۲۵۸ میلیون دلار، صرف این پروژه شده است.

مشخصات فنی لادا ایسکرا

در بخش فنی، لادا ایسکرا هیچ چیزی برای شگفت زده کردن ندارد، چرا که تقریباً همه چیز با سایر مدل های کمپانی مشترک است. در مدل پایه نیروی این سدان کوچک و اقتصادی توسط موتور ۱.۶ لیتری بنزینی تأمین می شود. این موتور که از گرانتا به امانت گرفته شده، توانایی تولید ۸۹ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ ها انتقال می یابد. در مدل پرچمدار، از موتور ۱.۶ لیتری مدل وستا استفاده شده؛ این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت در این مدل به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک محول شده است.

مشخصات لادا ایسکرا

در رابطه با قیمت لادا ایسکرا حرفی به میان نیامده، اما می دانیم که تولید آن از اوایل سال آینده شروع خواهد شد. با توجه به باز شدن پای محصولات برند لادا به ایران، بعید نیست که در آینده شاهد تردد این خودرو در خیابان های کشور باشیم.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمد گفت:

    چراغ عقبش شبیه رانا پلاسه گرافیکش…

    ۲
    ۱
  2. میلاد گفت:

    یا خدا، اینا از ما هم بدبخت ترن!!!!!!!!!!

    ۴
    ۱
  3. رامین صفایی گفت:

    روسیه به لحاظ صنعت ، کشوری عقب مانده
    بوده و تمام هم و غمش تولید جنگ افزار و
    سلاح های اتمی و غیر متعارف می باشد .
    و میتوان گفت عاقبت دوستی با چینی ها
    همین است و بس .

    ۲
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X