%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

لامبورگینی مانیفستو معرفی شد؛ برداشتی کاملاً آزاد از خودروهای برند محبوب ایتالیایی در آینده

منتشر شده در 17 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
لامبورگینی مانیفستو معرفی شد؛ برداشتی کاملاً آزاد از خودروهای برند محبوب ایتالیایی در آینده

شرکت لامبورگینی هیچ‌ وقت یک برند محتاط و محافظه‌کار نبوده است. از همان آغاز، این کمپانی ایتالیایی با زبان طراحی خشن و خطوط و زوایای تیز، مرزهای طراحی خودرو را جا‌بجا کرده؛ حالا این خودروساز با رونمایی از یک طرح مفهومی تازه به نام لامبورگینی مانیفستو (Manifesto)، چشم‌اندازی از نسل آینده سوپر اسپرت‌ های خود را به نمایش گذاشته است. این طرح توسط استودیوی طراحی سنترو استیله لامبورگینی و به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس آن خلق شده است.

چشم‌اندازی از DNA لامبورگینی در آینده

به گفته‌ میتیا بورکرت مدیر طراحی لامبورگینی، مانیفستو نشان‌دهنده‌ پتانسیل آینده‌ DNA طراحی منحصر بفرد کمپانی است. این خودرو ترکیبی از المان‌های آشنا و نوآورانه را در خود دارد. در نمای جلو، فرم دماغه‌ کوسه‌ای و چراغ‌های Y ‌شکل همچنان حفظ شده‌اند، اما خطوط تهاجمی و حجم‌های بدنه حالا پویاتر و مدرن‌تر از همیشه به نظر می‌رسند.

شیشه‌ جلو به صورت شیب‌دار طراحی شده و سقف شیشه‌ای با دو برآمدگی زیبا به طور یکپارچه تا بخش عقب امتداد یافته است؛ این ویژگی یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری این کانسپت لامبورگینی مانیفستو محسوب می‌شود.

طراحی رادیکال و عناصر آینده‌نگر در کانسپت لامبورگینی مانیفستو

در قسمت عقب، یک دیفیوزر عظیم و گلگیرهای کوتاه قرار دارند که تایرهای پهن و حجیم خودرو را در معرض دید قرار داده‌اند. زاویه دید از پشت تقریباً یادآور مدل‌های اسباب‌بازی «هات ویلز» است؛ اما باید یادآور شد که مانیفستو تنها یک طرح بوده و خبری از آن در دنیای واقعی نخواهد بود.

این خودرو فاقد درب‌های سنتی است و بخش شیشه‌ای کابین کاملاً یکپارچه طراحی شده؛ این ویژگی خیلی بعید است به مدل‌های تولید انبوه راه پیدا کند، اما احتمالاً سایر المان‌ها در مدل‌های آینده لامبورگینی دیده خواهند شد.

پایه‌های واقعی در دل یک رویا

در زیر این طراحی خیالی، نشانه‌هایی از قطعات قابل‌ تولید نیز به چشم می‌خورد. چراغ‌های جلو و عقب مانیفستو از طراحی مفهومی فنومنو الهام گرفته شده‌اند و نشان می‌دهند لامبورگینی هنوز به دنبال حفظ تداوم در زبان طراحی خود است.

بورکرت در معرفی این کانسپت گفته:

«ما دنباله‌رو نیستیم، بلکه تعیین‌کننده‌ روندها هستیم. باید همیشه به آینده نگاه کنیم؛ به سال آینده و حتی ۲۰ سال بعد.»

این جمله هرچند نشان می‌دهد فعلاً نباید انتظار دیدن مانیفستو در خیابان را داشت، اما جهت‌گیری طراحی لامبورگینی در دهه‌ آینده را مشخص می‌کند.

جشن ۲۰ سالگی استودیوی طراحی سنترو استیله

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، کانسپت مانیفستو برای گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس مرکز طراحی سنترو استیله لامبورگینی  است. این استودیو که اوایل دهه‌ ۲۰۰۰ میلادی پایده‌ گذاری شد، نخستین خودروی خود را در سال ۲۰۰۵ تکمیل کرد. حالا این استودیو بر خلق مدل‌های خاص، تولید محدود و خودروهای سفارشی تمرکز دارد. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که در آینده، برخی از ایده‌های طراحی مانیفستو در خودروهای ویژه‌ و تولید محدود لامبورگینی دیده شوند.

مانیفستو بیش از آن‌ که یک خودرو باشد، بیانیه‌ای در زمینه طراحی است؛ چشم‌اندازی از اینکه لامبورگینی در دهه‌ آینده سوپر اسپرت‌ های خود را چگونه شکل خواهد داد. طراحی این کانسپت ترکیبی از سنت و آینده است، جسور، زاویه‌دار و فراتر از زمان.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X