آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

لندروور دیفندر داکار D7X-R معرفی شد؛ شاسی بلندی برای فتح مسابقات رالی

منتشر شده در 08 آذر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
لندروور دیفندر داکار D7X-R معرفی شد؛ شاسی بلندی برای فتح مسابقات رالی

رقابت‌های رالی داکار از ژانویه ۲۰۲۶ در مسیری به طول تقریبی ۸۰۰۰ کیلومتر و طی دو هفته برگزار خواهد شد. امسال این رقابت نفس‌گیر شاهد حضور یک چهره تازه‌نفس اما بسیار جدی خواهد بود. این خودرو لندروور دیفندر داکار  D7X-Rاست که برای نخستین‌ بار در کلاس Stock وارد یکی از خشن‌ترین و تاریخی‌ ترین رقابت‌های دنیای آفرود می‌شود.

اشتراک پلتفرم و پیشرانه با دیفندر اکتا

همانطور که می‌توان حدس زد، لندرور دیفندر داکار D7X-R بر پایه همان معماری جان‌سخت D7X ساخته شده؛ شاید بدانید این معماری پیش‌ تر در مدل دیفندر اکتا به کار رفته است. پسوند R نیز به‌ وضوح به ماهیت رالی این نسخه اشاره دارد. در حالی‌ که دیفندر اکتا از رینگ‌های ۲۲ اینچی و تایرهای ۳۳ اینچی بهره می‌برد، نسخه جدید مخصوص رالی به تایرهای عظیم ۳۵ اینچی مجهز شده است. این تایرها به طور اختصاصی برای محیط بی‌رحم بیابان توسعه یافته‌اند و افزایش ارتفاع کلی خودرو تا حد زیادی به ‌واسطه آنها محقق شده؛ به لطف این تایرهای غول‌آسا، عبور از موانع بزرگ تسهیل می‌شود.

عرض محورها نسبت به دیفندر اکتا حدود ۶۰ میلی‌متر افزایش یافته؛ این امر نیز در نصب تایرهای پهن و سیستم تعلیق تقویت‌شده ریشه دارد. زیر بدنه لندرور دیفندر داکار D7X-R صفحات محافظ اضافه شده و در جلو یک سینی بزرگ قرار گرفته است. کمک‌ فنرها و ضربه‌گیرهای مسابقه‌ای نیز با همکاری شرکت معروف Bilstein طراحی شده‌اند.

تعلیق اختصاصی و باک ۵۵۰ لیتری

سیستم تعلیق سفارشی لندرور دیفندر داکار D7X-R برای تحمل مخزن سوخت بسیار حجیم ۵۵۰ لیتری که در قسمت عقب خودرو قرار دارد، آماده‌سازی شده است. این سیستم باید توان تحمل ضربات و فشارهای ناشی از از پرش‌های بلند و فرودهای سنگین را داشته باشد؛ چیزی که در رالی داکار اتفاقی کاملاً رایج است.

یکی از قابلیت‌های شاخص این مدل حالت پرواز (Flight Mode) نام دارد. لندروور می‌گوید این حالت هنگام فرودهای خشن با تنظیم گشتاور و حفاظت از گیربکس و موتور، از آسیب‌دیدگی قوای محرکه جلوگیری می‌کند. افزون بر این، میله‌های محافظ مسابقه‌ای کامل نیز داخل کابین تعبیه شده تا ایمنی راننده و ناوبَر به طور کامل تأمین شود.

مشخصات فنی لندرور دیفندر داکار D7X-R ؛ پیشرانه V8 قدرتمند

لندروور هنوز اعداد و ارقام مرتبط با پیشرانه دیفندر داکار D7X-R را منتشر نکرده، اما گفته این مدل از همان پیشرانه ۸ سیلندر تویین ‌توربوی ۴.۴ لیتری مشتق‌ شده از دیفندر اکتا استفاده می‌کند. این موتور در نسخه اکتا ۶۳۵ اسب ‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور دارد، اما طبق قوانین کلاس Stock باید از یک محدودکننده مکش هوا استفاده شود. بنابراین، احتمالاً خروجی نسخه دیفندر نسخه داکار پایین‌تر از ارقام مذکور خواهد بود.

وظیفه انتقال قدرت را نیز همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نسخه اکتا بر عهده دارد، با این تفاوت که برای تحمل شرایط سخت رالی، تغییراتی در آن صورت گرفته است. به گفته لندرور، ضریب نهایی دنده در مبدل گشتاور پایین‌تر تنظیم شده تا در سرعت‌های کم، قدرت و چسبندگی بهتری در مسیرهای شنی و شیب‌ها فراهم شود. طبیعتاً نسخه رالی به دلیل وزن بیشتر و قدرت محدودشده شتاب کندتری نسبت به مدل اکتا دارد. این مدل ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴ ثانیه طی می‌کند. سیستم ترمز نیز مسابقه‌ای و شامل کالیپرهای جلو ۶ پیستونه و عقب ۴ پیستونه می‌شود.

برای جلوگیری از داغی بیش از حد در شرایط سخت و پیشگیری از صدمه به قطعات حساس، سیستم خنک‌کاری لندرور دیفندر داکار D7X-R نسبت به اکتا ارتقا یافته است. در حالی‌ که نسخه استاندارد سه رادیاتور دارد، مدل داکار تنها یک رادیاتور بزرگ دارد. این رادیاتور در سرعت‌های پایین ‌توسط چهار فن ۱۲ ولتی تهویه می‌شود. همچنین یک فیلتر ذرات برای جلوگیری از ورود شن و ماسه به ورودی هوای موتور نصب شده است.

لندروور دیفندر داکار D7X-R معرفی شد؛ شاسی بلندی برای فتح مسابقات رالی

طراحی بیرونی و داخلی اختصاصی داکار

لندرور دیفندر داکار D7X-R با رنگ‌آمیزی دوگانه اختصاصی عرضه می‌شود. کمپانی انگلیسی این رنگ را ژئوپالت (Geopalette) نامیده است. در این شاسی بلند مخصوص رالی، بخش عمده بدنه با الهام از شن‌زارهای صحرا رنگی زرد دارد و سقف آبی روشن، نشانه‌ای از آب‌های نادر بیابان است. برای مواجهه بهتر با پستی و بلندی‌ها سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده و زوایای ورود و خروج بهتر از مدل استاندارد هستند.از دیگر ویژگی‌های ظاهری لندرور دیفندر داکار D7X-R باید به چراغ‌های LED سقفی، ورودی‌های هوای جانبی کابین، کاپوت عضلانی و گلگیرهای متورم اشاره کنیم.

کابین عضو جدید خانواده دیفندر ساده اما کاملاً مسابقه‌ای است. همانگونه که در بالا نیز ذکر شد، این بخش توسط میله‌های مقاوم محافظت می‌شود و پنجره‌ها از نوع ثابت با دریچه کوچک هستند. دیفندر داکار D7X-R به دستگیره‌های پارچه‌ای، تزئینات فیبرکربن و چرم جیر و همچنین صندلی‌های سفارشی شش نقطه‌ای مجهز است. تجهیزات همراه هم عبارتند از: جک‌های هیدرولیک، ابزار کامل، کپسول هوا، سه چرخ یدکی و ۸ لیتر آب ذخیره.

استفان پیترهانسل معروف پشت فرمان لندرور دیفندر داکار D7X-R

تیم شرکت‌کننده با لندرو دیفندر داکار D7X-R شامل شش راننده و کمک ‌راننده خواهد بود که یکی از آنها استفان پیترهانسل معروف است. این راننده اسطوره‌ای قهرمانی ۱۴ دوره رالی داکار را در کارنامه دارد و میکا متگ وی را همراهی خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X