%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن معرفی شد؛ نمادی از پیشرفت هندی ها در عرصه خودروسازی

منتشر شده در 12 آذر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور

یک سال پس از رونمایی ماهیندرا BE6 در بازار هند، حالا شاهد رونمایی نسخه‌ جدیدی از آن هستیم. این نسخه پسوند فرمول E ادیشن را در نام خود دارد. همانطور که می‌توان حدس زد، این نسخه برای گرامیداشت حضور ماهیندرا در رقابت‌های فرمول E توسعه یافته است. تغییرات ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن به استفاده از رنگ‌آمیزی جذاب و برچسب‌های روی بدنه محدود نمی‌شود، زیرا بدنه این نسخه در بخش‌هایی مورد بازنگری قرار گرفته و چهره اسپرت‎تری دارد.

طراحی متفاوت ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن

در نمای جلو، استفاده از سپر جدید همراه با چراغ‌های LED گرد و خطوط تیز، چهره‌ای جسور برای ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن ایجاد کرده؛ وجود سینی محافظ متفاوت و بهره‌گیری از قطعات تزئینی تیره باعث شده این خودرو بیشتر شبیه یک آفرودر مخصوص رالی‌های صحرایی شود تا یک مدل الهام‌ گرفته از فرمول‌ E.

طراحی سپر عقب نیز دستخوش تغییر شده و یک اسپویلر دوگانه در بخش انتهایی قرار گرفته است. چراغ‌های LED عمودی عقب برای ایجاد ظاهری یکدست‌تر مات شده‌اند. رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید در ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن به ‌صورت استاندارد موجود هستند، اما خریداران می‌توانند رینگ‌های ۱۹ اینچی نسخه معمولی BE6 را انتخاب کنند. در نمای جانبی، سقف و ستون‌های خودرو با گرافیک‌های الهام‌ گرفته از مسابقات ریسینگ تزئین شده‌اند و این عناصر در کنار رنگ‌های سفید ، نارنجی، قرمز و مشکی ترکیب بصری جذابی را پدید آورده‌اند.

ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن معرفی شد؛ نمادی از پیشرفت هندی ها در عرصه خودروسازی

جزئیات اختصاصی فرمول‌ E در ظاهر و داخل کابین

روی گلگیرهای جلو نشان فرمول E نصب شده و روی شیشه جلو نیز لوگوی اختصاصی این سری مسابقات جذاب دیده می‌شود. در کابین ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن چرم مشکی با تریم نارنجی ترکیب شده و کمربندهای ایمنی با نشان FIA، پلاک مخصوص نسخه فرمول E و لوگوی این مسابقات روی داشبورد نصب شده‌اند. انیمیشن اختصاصی هنگام استارت نیز به این مجموعه اضافه شده تا تجربه‌ای متفاوت شکل گیرد.

تجهیزات رفاهی این نسخه نیز کامل است و امکانات و قابلیت‌های دیجیتالی پیشرفته، شارژ بی‌سیم دوگانه، سیستم صوتی هارمن کاردن و مجموعه ایمنی کمک راننده در آن به طور استاندارد ارائه می‌شود.

مشخصات فنی ماهیندرا BE6 فرمول E ادیشن ؛ همان توان نسخه فول BE6

ماهیندرا برای نسخه فرمول E هیچ تغییری در قوای محرکه اعمال نکرده است و این مدل از همان پیشرانه قدرتمند نسخه فول BE6 بهره می‌برد. موتور برقی محور عقب ۲۸۲ اسب‌ بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن ‌متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۶.۷ ثانیه فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این شاسی‌ بلند برقی ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

باتری ۷۹ کیلووات ‌ساعتی آن نیز امکان طی مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر در شرایط واقعی را میسر می‌سازد. در تریم بالاردهFE3  سیستم تعلیق تطبیقی به ‌صورت استاندارد نصب شده است.

قیمت و زمان عرضه در بازار هند

ماهیندرا نسخه پایه FE2 از BE6 فرمول E ادیشن را معادل ۲۶ ‌هزار و ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است. نسخه کامل‌تر FE3 هم ۲۷ ‌هزار و ۴۰۰ دلار ارزش دارد. برخلاف نسخه خاص «بتمن»، مدل فرمول‌ E تولید محدود نیست، اما فقط در بازار هند قابل خرید خواهد بود. پیش ‌فروش این کراس اوور برقی از ۱۴ ژانویه آغاز می‌شود و نخستین تحویل‌ها نیز از ۱۴ فوریه ۲۰۲۶ انجام خواهد شد. برای مشتریان خردسال، ماهیندرا یک نسخه کوچک نیز آماده کرده که از آوریل ۲۰۲۶ با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

حضور ماهیندرا در فرمول E

ماهیندرا از آغاز رقابت‌های فرمول‌ E در سال ۲۰۱۴ در این سری مسابقات شرکت داشته و تاکنون موفق به کسب ۵ پیروزی و ۲۹ سکوی قهرمانی شده است. هرچند این کمپانی هندی هنوز به عنوان قهرمانی نرسیده، اما حضور پایدار و عملکرد قابل‌ قبول آن موجب شده تا برای نسل چهارم خودروهای الکتریکی فرمول E در فصل ۲۰۲۶–۲۰۲۷ نیز جایگاه خود را حفظ کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X