%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

محصول مشترک چری و هواوی برای رقابت با تسلا مدل Y می ‌آید

منتشر شده در 21 خرداد 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
محصول چری و هواوی

اولین تصاویر رسمی از لوکسید S9 منتشر شد. در این تصاویر، S9  با طرح‌ها و پوششی استتاری بر روی خود دیده می‌شود. با وجود این، فرم کلی بدنه و برخی از جزئیات آن مشخص هستند. این کراس‌اوور الکتریکی با تسلا مدل Y در یک کلاس قرار می‌گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این خودرو با قیمتی بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار یوان راهی بازار خواهد شد. با نرخ روز ارز این ارقام معادل تقریباً ۲.۴ و ۳.۲ میلیارد تومان می‌شوند.

برند لوکسید حاصل همکاری چری و هواوی است. به همین خاطر، کراس‌اوور S9 بر مبنای پلتفرم ماژولی E0X که به شرکت چری تعلق دارد، توسعه پیدا کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، این خودرو در نیمه دوم سال جاری وارد خیابان‌ها می‌شود.

در محصولات برند لوکسید، هواوی وظیفه تأمین قطعات و سیستم‌های نرم‌افزاری را بر عهده دارد. همچنین، این شرکت تولیدات برند لوکسید را از طریق فروشگاه‌های اختصاصی خود عرضه می‌کند. این فروشگاه‌ها در چین به هیما (HIMA) معروف هستند. چری هم پلتفرم خود را در اختیار این برند گذاشته و از کارخانه‌های خود برای تولید انبوه مدل‌ها استفاده می‌کند.

کراس‌اوور S9

در حال حاضر، برند لوکسید فقط سدان S7 را روی خطوط تولید خود دارد. این سدان برقی از نوامبر سال گذشته تولید می‌شود. تقاضا برای این خودرو به قدری بالا بوده که چری نتوانسته تمام سفارشات را به موقع تحویل دهد. بد نیست بدانید که فقط در آوریل امسال، هواوی بیش از ۵۰۰۰ دستگاه از لوکسید S7 را از طریق فروشگاه‌های اختصاصی خود فروخته است.

طراحی لوکسید S9

از لحاظ طراحی و فرم پیکره، کراس‌اوور الکتریکی S9 شباهت زیادی با سدان S7 دارد. طبق تصاویر موجود، در نمای روبرو چراغ‌های اصلی این خودرو قاب باریکی داشته و از طریق یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. به دلیل برقی بودن پیشرانه،S9  فاقد جلوپنجره سنتی است و یک پنل مسطح این بخش را پوشانده است. رینگ‌های به کار رفته در کراس‌اوور ۲۰ اینچی هستند و با لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون احاطه شده‌اند. با دقت بیشتر می‌توان به وجود رادارهای 4D در سپر و سنسور لایدار روی سقف پی برد. طبیعتاً این سنسور ساخت هواوی است.

کراس‌اوور S9 برقی

در نمای عقب لوکسید S9، چراغ‌های باریک به هم پیوسته و برآمدگی لبه در صندوق از ویژگی‌های بارز هستند، سپر هم براق دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور باید به دستگیره‌های در کشویی، آینه‌های جانبی معمولی و سانروف بسیار بزرگ اشاره کرد.

تصاویر جاسوسی که قبلاً از لوکسید S9 شکار شده‌اند، گویای آن هستند که کابین این خودرو شباهت زیادی به کابین S7 خواهد داشت. فرمان این کراس‌اوور بیضی شکل بوده و از طریق سه بازو به قسمت مرکزی متصل شده است. اهرم انتخاب وضعیت گیربکس هم روی ستون فرمان قرار دارد. طبق انتظار، اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق یک نمایشگر ارائه می‌شود؛ این نمایشگر با فاصله نسبتاً زیاد و در نزدیکی شیشه جلو نصب شده است. اما بدون شک، شاخص‌ترین ویژگی کابین، نمایشگر بسیار بزرگی است که در قسمت میانی داشبورد حضور دارد. در زیر این نمایشگر و روی کنسول میانی، دو پد مخصوص شارژ بی‌سیم به چشم می‌خورد. علاوه بر این، کنسول میانی میزبان دو جالیوانی و یک محفظه حجیم است. آنطور که هواوی اعلام کرده، لوکسید S9 از سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده نیز بهره می‌برد.

نمای جانبی کراس‌اوور S9

مشخصات فنی احتمالی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، لوکسید S9 بر اساس پلتفرم ۸۰۰ ولتی چری E0X توسعه پیدا کرده است. به احتمال قوی، این کراس‌اوور از نظر پیشرانه با سدان S7 مشترک خواهد بود. نسخه تک موتوره از این سدان برقی ۲۸۸ اسب بخار قدرت دارد. در نسخه دو موتوره، مجموع خروجی پیشرانه به ۴۸۹ اسب بخار می‌رسد. طبق اطلاعات رسمی موجود، لوکسید S9 با سه باتری ۶۲، ۸۲ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی به فروش خواهد رسید. در رابطه با میزان برد حرکتی فعلاً حرفی به میان نیامده است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رامین صفایی گفت:

    آشغالهای چینی فقط باید با همدیگر رقابت
    کنند و توانایی رقابت با محصولات کشورهای دیگر را ندارند .

    ۲
    ۱۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X