پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

مدیرعامل بوگاتی ؛ ابرخودروی ۳۰۰۰ اسب بخاری بی وای دی را زیر سوال برد

منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
مدیرعامل بوگاتی ؛ ابرخودروی ۳۰۰۰ اسب بخاری بی وای دی را زیر سوال برد

چند روز قبل، رسانه‌های چینی با اتکا به داده‌های موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مدعی شدند شرکت بی وای دی خود را برای عرضه نسخه مخصوص پیست سوپر اتومبیل یانگ وانگ U9 آماده می‌کند. نکته جالب توجه اینکه طبق اسناد، پیشرانه این نسخه توانایی تولید چیزی در حدود ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد! اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید گفت ابرخودروی چینی‌ها حدود ۸۷۰ اسب بخار قوی‌تر از ریمک نورا R خواهد بود! اما «میت ریمک» مدیرعامل ریمک و بوگاتی، نسبت به این ادعا تردید داشته و احتمال داده که خروجی ۳۰۰۰ اسب بخاری یا «اشتباه تبلیغ شده» و یا «به اشتباه تفسیر شده است.»

علامت سوال‎‌های فنی

آقای ریمک در گروه فیسبوکی Apex Automotor گفته اکثر خودروهای برقی چینی از سلول‌های باتری LFP استفاده می‌کنند. او افزوده: «بعید می‌دانم هیچ یک از آنها بتوانند نرخ دشارژ بالای ۲۰+C را – حتی برای یک ثانیه – تحمل کنند که لازمه رسیدن به توان بیش از ۲ مگاوات است.»

مدیرعامل بوگاتی ؛ ابرخودروی ۳۰۰۰ اسب بخاری بی وای دی را زیر سوال برد

محدودیت‌های باتری و پیشرانه

آنطور که آقای ریمک اظهار کرده، نورا R به «جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری سلول‌های باتری» مجهز شده، اما با وجود این توان تولیدی به حدود ۱.۵ مگاوات، معادل دقیقاً ۲۱۰۷ اسب ‌بخار محدود شده است. هرچند باتری می‌تواند از خروجی بیشتر پشتیبانی کند، اما موتورهای الکتریکی و اینورترها در مرز توانمندی‌های خود قرار می‌گیرند. آقای ریمک اضافه کرده: «پیشرانه احتمالاً برای چند ثانیه می‌تواند به خروجی ۲ مگاوات برسد، ولی بدون ارتقای بقیه اجزا این اتفاق عملی نیست.»

چالش انتقال قدرت به زمین

مدیرعامل ریمک و بوگاتی همچنین به محدودیت تایرها اشاره کرده و گفته: «ریمک نورا R همین حالا هم تا سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) به مرز چسبندگی بهترین تایرهای جاده‌ای رسیده است. اگر یانگ‌ وانگ U9 تقریباً ۱۰۰۰ اسب بخار بیشتر داشته باشد، احتمالاً تا سرعت بالای ۱۵۰ مایل بر ساعت (حدود ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت) قادر به انتقال کامل توان به زمین نخواهد بود.»

مدیرعامل بوگاتی ؛ ابرخودروی ۳۰۰۰ اسب بخاری بی وای دی را زیر سوال برد

اوج قدرت یا توان مداوم؟

ریمک در پایان یادآور شده که «اوج توان» تنها یک عدد روی کاغذ است و آنچه اهمیت بیشتری دارد، نحوه ارائه و پایداری این توان در شرایط واقعی رانندگی است.

ناگفته نماند بر اساس داده‌های منتشرشده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، هر یک از چهار موتور الکتریکی بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه پیست، ۷۴۴ اسب‌ بخار یا ۵۵۵ کیلووات قدرت تولید می‌کند. این یعنی مجموع خروجی پیشرانه به رقم تقریبی ۳۰۰۰ اسب بخار می‌رسد.

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “مدیرعامل بوگاتی ؛ ابرخودروی ۳۰۰۰ اسب بخاری بی وای دی را زیر سوال برد”

  1. پبدنی گفت:

    چین ابرقدرت تک و برتر و بی رقیب خودروهای برقی و تمام الکتریک جهان است
    هیچ چیزی از صنعت پیشرفته چین بعید نیست که بسازد و ساخته شده باشد

    ۱۵
    ۳۴
  2. آرمان گفت:

    احتمالا منظور حداکثر خروجی توان موتورهای برقی بوده و روی کاغذ
    مثل بی ام و نئو کلاس وقتی معرفی شد صحبت از گشتاور موتورهای جدید ۲۰هزار نیوتونی بوده
    وقتی که موتور بیرون از چرخ و ماشین و گیربکس تنها بدون هیچ وسیله اضافی که بهش وصل باشه،خب میتونه اینقدر توان بده

    ۰
    ۱
  3. قاسم گفت:

    اگه امپراتوری چین نبود باید تاوان خونشینی اروپا و آمریکا…چند برابر می‌دادیم

    ۳
    ۵
  4. کوهیار گفت:

    این نسخه با بوگاتی شیرون مقایسه شده و شکستش داده بی وای دی بعد بوگاتی شیرون با نسخه ازمایشی بوگاتی توربیون مسابقه داد و سه راند باخت بعد میگن بوگاتی باخت اصل ماشین که نمیدونن چیه

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X