کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

مدیرعامل ب ام و ؛ استراتژی فقط برقی به بن بست رسیده است

منتشر شده در 30 اردیبهشت 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
مدیرعامل ب ام و ؛ استراتژی فقط برقی به بن بست رسیده است

تا همین چند ماه قبل، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان حذف کامل موتورهای درون‌سوز و تولید مدل‌های الکتریکی را در دستور کار قرار داده بودند. اما در این بین، شرکت ب ام و مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و اعلام کرد تا جای ممکن به موتورهای بنزینی وفادار باقی خواهد ماند. حالا به نظر می‌رسد این رویکرد محتاطانه آلمانی‌ها، کاملاً درست بوده است.

استراتژی متفاوت ب ام و در قبال خودروهای الکتریکی

ب ام و همواره بر این باور بوده که مسیر آینده صنعت خودرو، تنها از دل برقی‌ سازی مطلق عبور نمی‌کند. در نشست سالانه اخیر این خودروساز در شهر مونیخ، آقای اولیور زیپسه مدیرعامل کمپانی بار دیگر تأکید کرد که شرکت تحت مدیریت وی همچنان به تولید و عرضه طیف متنوعی از خودروها از جمله بنزینی، دیزلی، هیبریدی، برقی و حتی هیدروژنی ادامه خواهد داد. آقای زیپسه در این نشست اظهار داشت:

«ما اهداف جاه‌طلبانه سیاستمداران را جدی می‌گیریم، اما به قوانین یک جانبه فنی که انتخاب‌ها را محدود می‌کنند اعتقادی نداریم. این اصل در مورد اقتصاد چرخشی نیز صادق است. تنها یک رویکرد جامع می‌تواند سرمایه‌ گذاری‌ ها را تحریک و امکان‌پذیر کند. زیرا الکتریکی‌ سازی کامل، به عنوان یک فناوری مستقل، به بن بست منتهی می‌شود. این موضوع اکنون کاملاً روشن شده است.»

مدیرعامل ب ام و ؛ استراتژی فقط برقی به بن بست رسیده است

تفاوت بازارهای اروپایی و نیاز به انعطاف

مدیرعامل ب ام و با اشاره به تفاوت‌های چشمگیر در بازار کشورهای مختلف اروپایی، به دو مثال مشخص پرداخته است. به گفته او، در بلژیک به واسطه مشوق‌های دولتی، خودروهای برقی و هیبریدی در سال گذشته بیش از ۶۰٪ از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. اما در ایتالیا، این رقم تنها ۴٪ بود. آقای زیپسه اعتقاد دارد پاسخ این سوال که چگونه می‌توان به طور موثر، انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داد، نگاه صفر و یکی نیست. مدیرعامل ب ام و در ادامه صحبت‌های خود گفته:

«در حالی که برخی خودروسازان دیگر در حال بازنگری یا عقب‌نشینی از استراتژی‌های پیشین خود هستند، ما دقیقاً در مسیر درست حرکت می‌کنیم. حتی سیاست‌گذاران هم اکنون در حال تغییر دیدگاه هستند؛ دولت جدید آلمان نیز از رویکردی متکی بر چند فناوری حمایت می‌کند و کمیسیون اروپا نیز به دنبال رقابتی‌ تر کردن صنعت خودروی اروپا است.»

مدیرعامل ب ام و ؛ استراتژی فقط برقی به بن بست رسیده است

طبق آمار ارائه‌شده از سوی ب ام و، در سه ماهه اول سال جاری، خودروهای الکتریکی و هیبریدی این شرکت بیش از ۲۵٪ از فروش را تشکیل داده‌اند که تقریباً ۲۰٪ از آنها تمام برقی بوده‌اند.

یکی دیگر از اقدامات جالب توجه در برنامه آینده ب ام و، عرضه نخستین خودروی هیدروژنی تولید انبوه در سال ۲۰۲۸ با همکاری شرکت تویوتا است. این موضوع نشان می‌دهد که ب ام و چشم‌انداز خود را فراتر از خودروهای برقی طراحی کرده و بر حفظ تنوع در تکنولوژی تمرکز دارد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “مدیرعامل ب ام و ؛ استراتژی فقط برقی به بن بست رسیده است”

  1. حجت‌اله براهنی گفت:

    اصولا افراط و تفریط نتیجه خوبی نداره. صرفا برقی راه حل درستی نیست برای وضعیت فعلی. در کنار خودروهای BEV باید بقیه سیستم‌های هیبریدی و کاملا درون‌سوز هم وجود داشته باشن.

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X