مرسدس بنز بیش از پیش از نمایشگرهای بزرگ در محصولات خود استفاده می کند

مرسدس بنز جزو نخستین خودروسازانی بود که محصولات خود را با نمایشگرهای عظیم و سرتاسری روانه بازار کرد. هر چند استفاده از این نوع نمایشگرها اخیراً با انتقاداتی مواجه شده، اما برند لوکس آلمانی اعلام کرده بیش از پیش به سمت نمایشگرها و صفحات دیجیتال بزرگ خواهد رفت.
در حاشیه معرفی نسخه برقی کراس اوور GLC در نمایشگاه خودروی مونیخ، ماتیاس گیسن عضو هیئت مدیره مرسدس و مسئول فروش و بازاریابی این شرکت گفته رویکرد مبتنی بر نمایشگرهای بزرگ در سایر محصولات آینده نیز ادامه خواهد یافت و مالکان فرصت بیشتری برای شخصیسازی تجربه رانندگی خود خواهند داشت.
ترکیب نمایشگر و کلیدهای فیزیکی
آقای گیسن در مصاحبه با نشریه اتو اکسپرس تأکید کرده که نوآوری نباید صرفاً برای متفاوت بودن باشد، بلکه باید بر اساس نیاز واقعی مشتریان معنا پیدا کند. او در این رابطه گفته:
«هدف ما این نیست که فقط به خاطر نوآور بودن تغییر ایجاد کنیم، بلکه میخواهیم جایی نوآوری کنیم که برای مشتری ارزش داشته باشد. این نمایشگرهای بزرگ تنها برای نمایش نیستند، بلکه به راننده این فرصت را میدهند که کل فضای خودرو را مطابق سلیقه خود شخصیسازی کند.»

مرسدس بنز با توجه به بازخورد مشتریان، در مدل برقی GLC بار دیگر کلیدها و دکمههای واقعی روی فرمان را بازگردانده است. آقای گیسن در این باره گفته بسیاری از خریداران به ویژه افراد مسنتر، از حذف کنترلهای سنتی رضایت نداشتند.
از سوی دیگر، مگنوس اوستبرگ مدیر ارشد نرمافزار مرسدس، اظهار کرده دادههای داخلی این شرکت نشان میدهد ترجیحات مشتریان در زمینه نمایشگر و کلیدهای فیزیکی، به شدت تحت تأثیر سن، منطقه جغرافیایی و حتی اندازه خودرو قرار دارد. او در این رابطه گفته:
«ما در GLC دوباره از دکمههای فیزیکی استفاده کردیم چون دادهها گویای آن هستند این نوع دکمهها برای برخی گروههای سنی و در بعضی از بازارها اهمیت زیادی دارد. بنابراین ایجاد تعادل میان کنترلهای لمسی و کلیدهای سنتی برای ما بسیار مهم است.»

آینده طراحی داخلی مرسدس
مرسدس بنز تأیید کرده که یکی از نخستین محصولاتی که از این ترکیب طراحی سنتی و مدرن بهره خواهد برد، C کلاس تمام برقی است که رقیب مستقیم نسل بعدی ب ام و i3 محسوب میشود. هرچند هنوز تصاویر رسمی کابین این خودرو منتشر نشده، اما تیزرهای ارائهشده نشان میدهند که بسیاری از عناصر طراحی GLC برقی در آن دیده خواهد شد، از جمله نمایشگرهای عریض و جلو پنجره نور پردازی شده.
این رویکرد حکایت از آن دارد که مرسدس میخواهد ضمن حفظ جذابیت تکنولوژیک خودروهای برقی، همچنان احساس آشنایی و راحتی کنترلهای فیزیکی را نیز به مشتریان خود ارائه دهد. در واقع، مرسدس با این سیاست تلاش میکند تا هم نسل جدید خریداران علاقهمند به تکنولوژی و هم مشتریان سنتیتر را راضی نگه دارد.





کلا مرسدس بنز چه در طراحی داخلی چه بیرونی خاطرات پرشکوه گذشته رو به سخره گرفته!
بهتره بگی طراحی رو به سخره گرفته. آخه تمام لذت خودرو به همون سبک کلاسیکش هست. نه این اسباب بازی فضایی
اینا سیاست خودروسازهاست که هر از چند گاهی عمدا گند میزنن به طراحی خودروهای فعلی تا خودروهای آینده شون به بدلیل بهبود طراحی و بهبود ایراداتی که عمدا بوجود آوردن فروش بالایی رو تجربه کنن. یه جور حرکت سینوسی و فراز و فرود عمدی
مفت گرونه ،صفحه نمایش بزرگ ،مگه سینما هست،اونم تو خودرو با اون همه لرزش و امکان ضربه
مضحک هست طراحی کلاسیک بهتر و زیباتره