%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

مزدا در مسیر برقی شدن ؛ اولین خودروی برقی اختصاصی کمپانی با باتری پاناسونیک

منتشر شده در 19 دی 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
مزدا برقی

مزدا جزو خودروسازانی است که تاکنون علاقه چندانی به برقی‌ سازی نشان نداده، از این رو در بازار مدل‌های الکتریکی نماینده قدرتمندی ندارد. اما این شرکت ژاپنی سرانجام گام بزرگی در جهت برقی‌ سازی محصولات خود برداشته و از ساخت یک کارخانه جدید در شهر ایواکونی استان یا ماگوچی ژاپن خبر داده است. این کارخانه‌ برای مدل‌های برقی کمپانی، ماژول باتری تولید خواهد کرد.

باتری‌های تولیدی کارخانه جدید مزدا، از ماژول‌های استوانه‌ای بهره خواهند برد. نکته جالب اینکه این ماژول‌ها از شرکت پاناسونیک تأمین خواهند شد. طبق اطلاعات موجود، این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۰ گیگاوات ‌ساعت باتری را خواهد داشت.

مزدا و توسعه یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای برقی

مزدا خود را برای معرفی یک مدل برقی جدید آماده می‌کند. این مدل بر اساس پلتفرمی اختصاصی توسعه می‌یابد. هرچند تاریخ عرضه این خودرو هنوز اعلام نشده، اما طبق گفته مدیرعامل مزدا، توسعه داخلی پلتفرم اختصاصی تا سال ۲۰۲۷ به پایان خواهد رسید. آنطور که مزدا وعده داده، خودروهای مبتنی بر این پلتفرم جدید، از نظر طراحی، راحتی و برد حرکتی در سطح بالایی خواهند بود. 

پلتفرم خودروهای برقی مزدا

نگاهی به مدل‌های الکتریکی مزدا تا به امروز

مزدا با بازار خودروهای برقی خیلی هم بیگانه نیست و در حال حاضر با کراس اوور  MX-30در آن حضور دارد. این کراس اوور که از سال ۲۰۱۹ عرضه شده، اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا محسوب می‌شود. در ساخت این خودرو، مزدا از پلتفرم اسکای اکتیو استفاده کرده، پلتفرمی که در اصل برای مدل‌های بنزینی طراحی شده است. به همین خاطر MX-30 خودرویی با پلتفرم برقی به شمار نمی‌رود. بد نیست اشاره کنیم به دلیل استقبال خیلی ضعیف، این کراس اوور دیگر در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود.

در بازار چین، مزدا اخیراً مدل EZ-6 را معرفی کرده است. این خودرو که جایگزین مزدا ۶ شده، در دو نسخه تمام الکتریکی و برقی مجهز به افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) به فروش می‌رسد. شاید بدانید این سدان سایز متوسط بر پایه پلتفرمی مشترک با چانگان دیپال SL03 ساخته شده است. نکته جالب اینکه روابط مزدا و چانگان رو به گسترش بوده و این شرکت در نظر دارد نسخه تولید انبوه کانسپت آراتا را بر اساس پلتفرمی مشترک با کراس اوور چینی دیپال SL07 روانه بازار کند.

مدل‌های الکتریکی مزدا

سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته باتری

مزدا در کنار تولید مدل‌های الکتریکی، گسترش فعالیت‌ در زمینه توسعه باتری‌های پیشرفته‌ را نیز دنبال می‌کند. این شرکت علاوه‌ بر استفاده از باتری‌های تأمین‌ شده از پاناسونیک، در حال توسعه باتری‌ لیتیوم-یون با چگالی انرژی بالا است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، این باتری تا سال ۲۰۳۰ در خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی مزدا به کار گرفته خواهند شد. خودروساز ژاپنی یک مرکز تحقیقاتی مدرن نیز برای توسعه فناوری باتری جامد می‌سازد. این نوع باتری بسیار مورد توجه قرار گرفته و می‌تواند آینده خودروهای الکتریکی را متحول کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X