%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

مزدا EZ-60 در جمع ۱۰ خودروی ایمن ؛ مقاوم و با کیفیت چین قرار گرفت

منتشر شده در 26 شهریور 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
مزدا EZ-60 در جمع ۱۰ خودروی ایمن ؛ مقاوم و با کیفیت چین قرار گرفت

نتایج سالانه رقابت معتبر ۱۰ بدنه برتر خودرو در چین اعلام شد. در رقابت امسال مزدا EZ-60 نه تنها در جمع برندگان قرار گرفت، بلکه توانست جایزه ویژه بهترین مواد را نیز از آن خود کند. در کنار مزدا، مدل‌هایی همچون جیلی گلکسی M9، زیکر 7X، لی اتو i8 و وولینگ بینگو S نیز در فهرست ۱۰ خودروی برتر حضور دارند.

رقابت ۱۰ بدنه برتر هر ساله توسط مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین (CATARC) و با همکاری متخصصان صنعت برگزار می‌شود. از نظر اعتبار این رقابت و جوایز اعطا شده جزو معتبرترین عناوین در حوزه مهندسی بدنه خودرو در چین به حساب می‌آیند.

چالش‌های سخت مسیر جنگجو برای اثبات ایمنی

مزدا اعلام کرد که انتخاب EZ-60 به دلیل نوآوری در متریال، ایمنی ساختاری و کیفیت تولید بوده است. این خودرو در تاریخ ۱۲ سپتامبر در مجموعه آزمایش‌هایی تحت عنوان چالش «مسیر جنگجو» شرکت کرده؛ در این تست‌ها، برخورد روبرو با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بین دو خودرو، سقوط آزاد از ارتفاع ۳۵ متر و آزمایش غوطه‌وری به مدت ۳۰ دقیقه پس از تصادف مورد ارزیابی قرار گرفته است. آنطور که مزدا گزارش داده؛ در تمامی این تست‌ها کابین خودرو سالم باقی مانده، کیسه‌های هوا و سیستم‌های ایمنی به درستی عمل کرده‌اند و مهم‌تر از همه، پک باتری دچار آتش‌سوزی یا اتصال کوتاه نشده است.

بدنه مستحکم با فولاد پیشرفته

یکی از نقاط قوت اصلی مزدا EZ-60 استفاده از مواد خاص است. این خودرو با همکاری شرکت Baosteel ساخته شده و ۸۶.۵ درصد از ساختار بدنه آن را فولادهای با استحکام بالا تشکیل می‌دهند. در این بین، ۲۷.۴۵ درصد از فولاد به کار رفته در حالت داغ فرم داده شده و تا ۲۰۰۰ مگاپاسکال مقاومت دارد. طراحی بدنه شامل چهار تیر ضربه‌گیر جلو، محافظ پنج‌لایه ستون A و تیرهای درب جانبی ۲۰۰۰ مگاپاسکالی می‌شود. علاوه بر این، کراس اوور جدید مزدا به ۹ کیسه هوا از جمله پرده‌ای طولی و کیسه هوای مرکزی مجهز است که خطر آسیب‌های ثانویه در برخورد جانبی را کاهش می‌دهد.

دوام و مقاومت بسیار بالا

مزدا EZ-60 برای دوام بیشتر از آلیاژ روی-آهن بهره می‌برد. این آلیاژ مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. سیستم ترمز این خودرو به مدت ۳۰۰۰ ساعت تحت آزمایش اسپری نمک قرار گرفته و باتری آن نیز از نظر مقاومت در برابر خوردگی طولانی مدت تست شده است. سیستم تعلیق و ترمز نیز معادل بیش از ۱۰ سال استفاده واقعی آزمایش شده‌اند.

برای کاهش صدا، بیش از ۱۷.۶ مترمربع مواد جاذب صدا، شیشه‌های چندلایه آکوستیک و بیش از ۱۰۰ نقطه عایق‌بندی در بدنه به کار رفته است.

مزدا EZ-60 در جمع ۱۰ خودروی ایمن ؛ مقاوم و با کیفیت چین قرار گرفت

تولید پیشرفته در کارخانه نانجینگ

تولید EZ-60 در کارخانه پیشرفته مزدا در نانجینگ انجام می‌شود؛ جایی که امکان تولید ۸ مدل مختلف شامل خودروهای برقی و درون‌سوز وجود دارد. این مجموعه بیش از ۸۰۰ ربات جوشکاری و سیستم‌های پایش گشتاور پیشرفته را به کار گرفته و تمامی قطعات اصلی تحت فرایندی که همه چیز قابل ردیابی است، تولید و مونتاژ می‌شوند. ناگفته نماند مزدا EZ-60 در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۵ رسماً وارد بازار خواهد شد.

این دومین بار است که مزدا موفق به دریافت جایزه ۱۰ بدنه برتر خودرو چین می‌شود. پیشتر نیز مزدا ۳ این افتخار را کسب کرده بود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X