%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰

نسخه نهایی تاتا هریر برقی معرفی شد ؛ اولین کراس اوور برقی چهار چرخ محرک کمپانی

منتشر شده در 30 دی 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
نسخه نهایی تاتا هریر برقی

تاتا موتورز پس از نمایش کانسپت هریر EV در نمایشگاه خودروی اتو اکسپو ۲۰۲۳، اکنون نسخه تولیدی این شاسی‌بلند برقی را به نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۲۵ آورده است. این نسخه بر پایه یک پلتفرم بنزینی ارتقا یافته توسعه پیدا کرده و با مشخصاتی قابل قبول به فروش خواهد رسید. نکته جالب اینکه در زمان رونمایی، تاتا این خودرو را بدون راننده و با استفاده از قابلیت فراخوانی به روی صحنه آورد تا حضار را شگفت‌زده کند.

پلتفرم پیشرفته و سیستم چهارچرخ متحرک

تاتا هریر برقی در واقع نسخه الکتریکی کراس اووری با همین نام است، بنابراین نمی‌توان آن را یک مدل کاملاً جدید که از ابتدا بر پایه پیشرانه الکتریکی طراحی شده باشد، تصور کرد. این خودرو بر اساس پلتفرم تاتا Gen 2 acti.ev تاتا طراحی شده، شاید بدانید این پلتفرم نسخه‌ای اشتقاق‌ یافته از پلتفرم امگای شرکت لندرور محسوب می‌شود. با تغییرات اعمال شده، اکنون امکان تجهیز خودروهای مجهز به این پلتفرم به دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک فراهم شده است.

تاتا هریر برقی با پیشرانه دو موتوره در دسترس خواهد بود. درباره خروجی دقیق این پیشرانه اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، ولی گشتاور آن حدود ۵۰۰ نیوتن متر اعلام شده است.

تاتا هریر برقی

طراحی خارجی تاتا هریر برقی

طراحی نسخه تولیدی هریر برقی شباهت زیادی به مدل درون‌سوز دارد، اما تغییراتی برای متمایز کردن نسخه برقی اعمال شده است. در این مدل جدید، طراحی جلوپنجره و سپرهای جلو و عقب تفاوت‌هایی با نسخه درون‌سوز دارد، رینگ‌های آلیاژی برای بهبود برد حرکتی، آیرودینامیک طراحی شده و دارای رنگی دوگانه هستند. نشان «EV» موجود روی درب‌های جلو و درب صندوق عقب، بر برقی بودن این نسخه تاکید می‌کند.

کابین پیشرفته و مجهز

طبق انتظار در داخل کابین نیز تاتا هریر برقی شباهت‌های زیادی به نسخه درون‌سوز دارد. این نسخه جدید از امکانات بیشتری سود می‌برد که عبارتند از:

نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی لمسی

پنل کنترل لمسی سیستم تهویه مطبوع

شارژ خودرو به خودرو (V2V)

شارژ یا تامین برق لوازم الکترونیکی (V2L)

حالت‌های جدید رانندگی در شرایط مختلف

فناوری‌های ارتباطی پیشرفته

پشتیبانی از بروز رسانی‌ های نرم‌افزاری از راه دور

طراحی تاتا هریر برقی

زمان عرضه و رقبای تاتا هریر برقی

عرضه تاتا هریر همین امسال راهی خیابان‌های هند خواهد شد. قیمت این کراس اوور برقی در ماه مارس مشخص می‌شود، با این حال نشریات محلی قیمتی بین ۲.۵ الی ۳ میلیون روپیه را برای آن پیش بینی می‌کنند. با نرخ روز ارز این رقم معادل حدود ۲.۳ الی ۲.۸ میلیارد تومان می‌شود. ماهیندرا BE 6، هیوندای کرتا الکتریک و سوزوکی ویتارا برقی از جمله رقبای این خودرو هستند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Dariush گفت:

    متاسفانه یک عکس درست حسابی از ماشین نشون دادین؟!!!!
    خیر
    چرا وقتی عکس ماشین و کابین ماشین و ندارین مطلب میزنین!؟!

    ۵
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X