سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

نسل جدید نیسان سنترا (سیلفی) معرفی شد؛ بازطراحی کامل سدان ژاپنی با ارتقای امکانات

منتشر شده در 03 مهر 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
نسل جدید نیسان سنترا (سیلفی) معرفی شد؛ بازطراحی کامل سدان ژاپنی با ارتقای امکانات

نیسان سنترا ۲۰۲۶ رونمایی شد. این مدل وارد نسل جدید شده و با طراحی کاملاً متفاوتی به دست مشتریان خواهد رسید. در کنار تحول در طراحی، نیسان تلاش کرده با ارتقای امکانات و تجهیزات، مشتریان بیشتری را به سمت سنترا سوق دهد. شاید بدانید این خودرو در سایر بازارها با نام سیلفی عرضه می‌شود.

بدون تردید نیسان سنترا یکی از مهم‌ترین مدل‌های ژاپنی بازار با برچسبی اقتصادی محسوب می‌شود. پس از توقف تولید احتمالی ورسا در پایان سال ۲۰۲۵، این خودرو به عنوان ارزان‌ترین و در دسترس‌ ترین محصول نیسان در بازار شناخته خواهد شد. برای تثبیت جایگاه این مدل، شرکت نیسان تصمیم گرفته نسل جدید آن را با طراحی جذاب‌تر عرضه کند. با توجه به اوضاع نه چندان مساعد شرکت ژاپنی، باید منتظر ماند و دید که آیا این نسل خواهد توانست به بهبود شرایط کمک کند یا خیر.

نسل جدید نیسان سنترا (سیلفی) معرفی شد؛ بازطراحی کامل سدان ژاپنی با ارتقای امکانات

ابعاد و اندازه‌ها

نسل جدید نیسان سنترا کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی شده است. طول خودرو به ۴۶۵۵ میلی‌متر رسیده که نسبت به نسل قبل حدود ۱۰ میلی‌متر افزایش دارد. در مقابل فاصله محوری اندکی کوتاه‌تر شده و حالا با ۲۷۰۵ میلی‌متر برابر است. عرض خودرو همچنان در ۱۸۱۶ میلی‌متر ثابت باقی مانده، اما ارتفاع ۵ میلی‌متر افزایش یافته و فاصله خودرو تا سطح زمین ۲.۵ میلی‌متر کمتر شده است.

طراحی بیرونی و بهبود ایرودینامیک

ظاهر نیسان سنترا ۲۰۲۶ کاملاً باز طراحی شده است. در این نسل جلو پنجره موسوم به V-Motion ضمن بازنگری در جزئیات حالا به چراغ‌های باریک و مدرن متصل شده؛ به موازات این تغییر بزرگ، سپر ساختاری یکپارچه پیدا کرده و ورودی‌های هوای حجیم‌تری روی خود دارد. این ورودی‌ها پشت پره‌های مورب پرتعداد قرار گرفته‌اند.

نسل جدید نیسان سنترا (سیلفی) معرفی شد؛ بازطراحی کامل سدان ژاپنی با ارتقای امکانات

در نمای جانبی نیسان سنترا جدید شیب ملایم انتهای سقف و ادغام هنرمندانه آن با درب صندوق بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. با دقت در جزئیات ویژگی‌های بیشتری چون فرورفتگی نسبتاً عمیق روی گلگیرها، خط شانه نرم و قطعه کرومی بالای حاشیه درها آشکار می‌شود. در این سدان اقتصادی دستگیره‌ها از نوع سنتی هستند و قاب آینه جانبی ساختاری آیرودینامیک دارد.

در نمای عقب، نسل جدید نیسان سنترا هم مانند بسیاری از مدل‌ها از چراغ‌های سرتاسری بهره می‌برد. قسمت پایینی سپر توسط قطعه پلاستیکی محافظت می‌شود. در تیپ‌های بالارده یک اسپویلر کوچک روی لبه صندوق وجود دارد. خروجی گرد اگزوز هم به بیننده تأکید می‌کند که نیرو توسط یک موتور درون‌سوز تأمین می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم تریم SR طراحی اسپرت‌تری دارد و با جلو پنجره تیره کرومی، سپر عقب اختصاصی، رکاب‌های جانبی مشکی، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۱۸ اینچی و سقف دو رنگ قابل تشخیص است.

نسل جدید نیسان سنترا (سیلفی) معرفی شد؛ بازطراحی کامل سدان ژاپنی با ارتقای امکانات

طراحی داخلی

در داخل کابین، یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی به صورت استاندارد نصب شده که از اندروید اتو و اپل کارپلی سیمی پشتیبانی می‌کند. در مدل‌های پایه یک نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان نصب می‌شود، اما در مدل‌های بالارده نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال جای آن را می‌گیرد. در این مدل‌ها اتصال بی‌سیم گوشی نیز فراهم است.

نسخه SL که دوباره به جمع تریم‌ها بازگشته، امکانات قابل توجهی دارد که از جمله آنها باید به فرمان گرم‌شونده، نورپردازی محیطی، آینه داخلی با قابلیت کم‌کردن نور اتوماتیک، سانروف برقی، رینگ‌های ۱۷ اینچی و صندلی‌های چرمی دوخته‌شده اشاره کرد.

مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۶

با وجود تغییرات گسترده در بدنه و کابین، نیسان سنترا ۲۰۲۶ همچنان از همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند. این موتور توانایی تولید ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس CVT ایکسترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۶

نیسان هنوز ارقام رسمی مصرف سوخت سنترا ۲۰۲۶ را اعلام نکرده اما بر اساس تخمین‌ها، این خودرو در شهر ۸.۱۱، در اتوبان ۶.۱ و در حالت ترکیبی ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند. این ارقام اندکی کمتر از مدل ۲۰۲۵ هستند.

تریم‌ها و تجهیزات

نیسان سنترا ۲۰۲۶ در چهار تریم S، SV، SL و SR عرضه خواهد شد. این در حالی است که مدل ۲۰۲۵ تنها سه نسخه دارد. بسته به تیپ، این سدان اقتصادی با رینگ‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی به دست مشتریان خواهد رسید.

سه نسخه بالاتر (SV، SR و SL) دارای انتخاب حالت رانندگی با گزینه اسپرت هستند که فرمان را سنگین‌تر، واکنش پدال گاز را تیزتر و گیربکس CVT را در حالت پویا تنظیم می‌کند.

مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۶

عرضه و قیمت نیسان سنترا ۲۰۲۶

نیسان اعلام کرده است که سنترا ۲۰۲۶ تا پایان امسال وارد نمایندگی‌ها خواهد شد. هنوز قیمت رسمی اعلام نشده، ولی با توجه به اینکه مدل ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۲۲,۷۸۵ دلار (شامل هزینه حمل ۱,۱۹۵ دلاری) عرضه می‌شود، انتظار می‌رود قیمت مدل ۲۰۲۶ با کمی افزایش در حدود ۲۵ هزار دلار باشد.

مشخصات نیسان سنترا ۲۰۲۶
پیشرانه۴ سیلندر ۲ لیتری
قدرت۱۴۹ اسب بخار
گشتاور۱۹۸ نیوتن متر
گیربکسXtronic CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تریم‌هاS، SV، SL، SR
رینگ‌ها۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی
زمان عرضهاواخر سال ۲۰۲۵
قیمت پایه تخمینیحدود ۲۵ هزار دلار
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X