%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

نسل جدید هیوندای نکسو معرفی شد؛ کراس‌اوور هیدروژنی با قدرت بیشتر و طراحی مدرن

منتشر شده در 17 فروردین 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
نسل جدید هیوندای نکسو

نسل جدید هیوندای نکسو در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی شد. این مدل که بر پایه کانسپت اینیتیوم (Initium) خلق شده، نه‌تنها از نظر ظاهری تغییرات قابل‌ توجهی داشته، بلکه از لحاظ فنی نیز پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. در طراحی این نسل از فلسفه موسوم به «هنر فولاد» الهام گرفته شده، به همین خاطر نکسوی جدید ظاهری مدرن‌تر و کابینی پیشرفته‌تر دارد.

طراحی ظاهری جذاب و متمایز

هیوندای نکسوی جدید در مقایسه با نسل قبلی، ظاهری جسورتر و خشن‌تر دارد. طراحی عقب خودرو کمی یادآور پونتیاک ازتک است، اما در عین حال، چراغ‌های چهارگانه در جلو و عقب، حالتی مدرن به خودرو بخشیده‌اند. در نسخه‌ای که در کره جنوبی معرفی شده، دوربین‌های جانبی جایگزین آینه‌های سنتی شده‌اند، زیرا این فناوری در بازار کره مجاز است. همچنین، روی هر دو گلگیر عقب دریچه‌های سوختگیری وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توان از دو طرف خودرو مخزن هیدروژن را پر کرد.

کابین نسل جدید هیوندای نکسو

ابعاد این نسل از هیوندای تغییرات جزئی داشته است. طول بدنه در این نسل ۴۷۵۰ میلیمتر شده که ۷۸ میلیمتر بلندتر از نسل قبلی محسوب می‌شود. عرض بدنه هم ۱۸۶۵ میلیمتر است که ۵ میلیمتر رشد را نشان می‌دهد؛ فاصله محوری همچنان در ۲۷۹۰ میلیمتر ثابت باقی مانده است. بسته به تیپ، مشتریان می‌توانند نکسو را با رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی انتخاب کنند.

کابین مدرن با امکانات پیشرفته

فضای داخلی نکسو جدید کاملاً متفاوت از نسل قبلی است. مهم‌ترین تغییرات را باید نصب نمایشگرهای دوقلوی ۱۲.۳ اینچی و کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی دانست. خوشبختانه کنترل‌های مجزای سیستم تهویه همچنان حفظ شده‌اند. کنسول میانی دیگر به داشبورد متصل نیست، اما دو پد شارژ بی‌سیم سیلیکونی با سیستم خنک‌کننده برای گوشی‌های هوشمند در آن تعبیه شده است.

امکانات نسل جدید هیوندای نکسو

هیوندای در نسل جدید نکسو دسته دنده سنتی را حذف نموده و بجای آن، یک اهرم روی ستون فرمان نصب کرده است. از امکانات قابل توجه این مدل می‌توان به سیستم صوتی بنگ و اولافسن با ۱۴ بلندگو، سیستم هداپ دیسپلی ۱۲ اینچی و صندلی‌های جلوی مجهز به استراحتگاه پا اشاره کرد. سرنشینان عقب نیز از صندلی‌های تهویه‌ شونده با زاویه خواب بیشتر، فضای سر و شانه گسترده‌تر و درب‌هایی با بازشوندگی وسیع‌تر بهره‌مند هستند.

افزایش قدرت و برد؛ عملکرد بهتر هیوندای نکسو ۲۰۲۶ نسبت به نسل قبل

پیشرانه هیدروژنی نسل جدید نکسو ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارد که نسبت به مدل قبلی ۷۴ اسب بخار بیشتر است. به لطف این افزایش خروجی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۹.۲ ثانیه به ۷.۸ ثانیه کاهش یافته؛ حداکثر سرعت نیز به ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

طراحی نسل جدید هیوندای نکسو

هیوندای در نکسوی جدید ظرفیت مخزن هیدروژن را افزایش داده است. در حالی که مدل قبلی ۶.۳۳ کیلوگرم هیدروژن ذخیره می‌کرد، نکسو ۲۰۲۵ می‌تواند ۶.۶۹ کیلوگرم سوخت را در مخزن خود جای دهد. پر کردن مخزن تنها پنج دقیقه طول می‌کشد و برد خودرو در سیکل آزمایشی کره جنوبی به بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

نسل جدید هیوندای نکسو هیدروژنی

احتمال عرضه محدود در بازارهای جهانی

هیوندای اعلام کرده که نکسو جدید یک مدل جهانی است، اما همچنان احتمال دارد که مانند نسل قبل، عرضه آن محدود به بازارهایی مانند کره جنوبی و برخی مناطق خاص از جمله کالیفرنیا باشد. حتماً می‌دانید که با وجود فناوری پیشرفته و عملکرد بهبودیافته، محدودیت‌های زیرساختی ایستگاه‌های هیدروژن همچنان چالشی جدی برای فراگیر شدن این نوع خودروها محسوب می‌شود.

عرضه نسل جدید هیوندای نکسو
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X