ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

نسل دوم فولکس واگن تی راک با طراحی جدید و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

منتشر شده در 07 شهریور 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
نسل دوم فولکس واگن تی راک با طراحی جدید و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

هشت سال پس از رونمایی نخستین نسل فولکس واگن تی راک (T-Roc)، حالا دومین نسل این کراس اوور محبوب با بدنه‌ای بزرگ‌تر، طراحی تهاجمی‌ تر و کابینی کاملاً جدید معرفی شده است. مهم‌ترین نکته این نسل را باید اضافه شدن پیشرانه تمام هیبریدی در کنار گزینه‌های هیبرید نرم دانست، اتفاقی که برای اولین بار در گروه فولکس واگن شاهد آن هستیم.

طراحی بدنه؛ مدرن‌تر و جسورتر از همیشه

نسل دوم فولکس واگن تی راک با حفظ شخصیت نسل قبل، حالا تناسبات مدرن‌تر و استایلی جسورانه‌تر دارد. در نمای جلو، از زبان طراحی خودروهای برقی فولکس واگن الهام گرفته شده و دیگر خبری از آن جلو پنجره سنتی نیست. در این بخش از یک نوار LED سرتاسری و لوگوی نورانی استفاده شده، سپر اسپرت با ورودی‌های هوای بزرگ و سینی محافظ ظریف نیز تکمیل‌کننده طراحی نمای روبروست.

در نمای جانبی همچنان خط معروف چوب هاکی در ستون C دیده می‌شود، اما سطوح ساده‌تر و گلگیرهای برجسته ظاهری تازه به خودرو بخشیده‌اند. در نسل دوم فولکس واگن تی راک امکان انتخاب رینگ‌هایی تا سایز ۲۰ اینچ برای مشتریان فراهم شده است. در عقب نیز شیشه شیب‌دار و چراغ‌های LED عریض، حسی کوپه‌ مانند ایجاد کرده‌اند. به لطف این تغییرات، ایرودینامیک خودرو ۱۰ درصد بهبود یافته و ضریب درگ به ۰.۲۹ Cd رسیده است.

تیپ‌ها و رنگ‌بندی فولکس واگن تی راک جدید

نسل جدید تی راک در چهار تیپ Base، Life، Style و R-Line عرضه می‌شود. نسخه R-Line با سپرهای اسپرت‌تر، دیفیوزر عقب و امکان انتخاب پکیج Black Style (شامل جزئیات مشکی ‌رنگ) متمایزتر از بقیه است. مشتریان می‌توانند از بین ۶ رنگ جذاب شامل زرد قناری، قرمز آتشین و آبی آسمانی گزینه دلخواه را انتخاب کنند. ضمن اینکه امکان سفارش رنگ دوگانه (مشکی برای سقف) وجود دارد.

نسل دوم فولکس واگن تی راک با طراحی جدید و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

رشد ابعاد

نسل جدید فولکس واگن تی راک جثه بزرگ‌تری دارد و طول آن حالا به ۴,۳۷۳ میلی‌متر رسیده است. این رقم ۱۲۲ میلی‌متر رشد کرده؛ فاصله محوری نیز با ۲۸ میلی‌متر شد به ۲,۶۳۱ میلی‌متر افزایش یافته است. با این تغییرات، تی راک جدید دقیقاً بین مدل‌های تایگو و تی کراس از یک سو و تیگون و تایرون از سوی دیگر قرار می‌گیرد.

کابین؛ لوکس‌تر و باکیفیت‌تر

فولکس واگن اعلام کرده کیفیت کابین نسل جدید تی راک هم‌سطح مدل‌های بالاتری همچون تیگوان و تایرون شده است. داشبورد از پلاستیک سخت به پوشش پارچه‌ای تغییر یافته و نورپردازی مخفی اکنون از میان روکش چرمی منفذدار عبور می‌کند. خودروساز آلمانی تأکید دارد ۲۰ درصد پلاستیک‌های داخلی از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

تیپ‌ها و رنگ‌بندی فولکس واگن تی راک جدید

سیستم سرگرمی بسته به تیپ تی راک توسط نمایشگر لمسی ۱۰.۴ یا ۱۲.۹ اینچی کنترل می‌شود. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق نمایشگر ۱۰ اینچی در پشت فرمان ارائه می‌شود. در صورت علاقه، مشتری می‌تواند سیستم هداپ دیسپلی را از لیست آپشن‌ها انتخاب کند. برخلاف برخی انتقادها، فولکس واگن همچنان از اسلایدرهای لمسی استفاده نموده، اما یک کلید چندکاره چرخشی از تیگوان قرض گرفته شده که کنترل حجم صدا، حالت‌های رانندگی و حتی نورپردازی داخلی را بر عهده دارد.

امکانات آپشنال شامل صندلی‌هایergoActive  با تنظیمات برقی ۱۴ حالته و ماساژور و سیستم صوتی هارمن کاردن می‌شود.

نسل دوم فولکس واگن تی راک با طراحی جدید و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

ایمنی و تکنولوژی

نسل دوم فولکس واگن تی راک در زمینه سیستم‌های کمکی رانندگی (ADAS) ارتقا یافته است. سیستم «دستیار سفر» جدید از تغییر خودکار خط پشتیبانی می‌کند و پیش‌بینی بهتری از محدودیت سرعت دارد. همچنین هشدار خروج از خودرو و سیستم Park Assist Pro با قابلیت پارک کاملاً خودکار تا فاصله ۵۰ متر با حافظه مسیر، اضافه شده‌اند. به گفته فولکس واگن، فضای کابین برای سرنشینان بلندقد رشد کرده و حجم صندوق نیز با ۲۰ لیتر افزایش به ۴۶۵ لیتر رسیده است.

مشخصات فنی نسل دوم فولکس واگن تی راک

نسل جدید تی راک بر پایه پلتفرم MQB Evo ساخته شده است. این کراس اوور ابتدا در دو نسخه هیبرید نرم عرضه می‌شود. پیشرانه این نسخه‌ها شامل موتور ۱.۵ لیتری eTSI و سیستم ۴۸ ولتی می‌شود. در نسخه پایه خروجی پیشرانه با ۱۱۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور برابر است. در نسخه قوی‌تر میزان خروجی به ۱۴۸ اسب بخار  و ۲۵۰ نیوتن متر افزایش می‌یابد.

هر دو نسخه با گیربکس ۷ سرعته DSG فروخته می‌شوند و موتور برقی می‌تواند به‌ طور موقت ۱۹ اسب بخار اضافه کند.

اما خبر بزرگ‌تر، معرفی اولین پیشرانه تمام‌ هیبرید فولکس واگن است. این پیشرانه از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری TSI evo2 با یک ماژول برقی و باتری لیتیوم-یون زیر صندلی‌های عقب ساخته شده و در دو نسخه ۱۳۴ و ۱۶۸ اسب بخاری تولید می‌شود. میزان گشتاور در هر دو نسخه با ۳۰۶ نیوتن متر برابر است.

مشخصات فنی نسل دوم فولکس واگن تی راک

به گفته فولکس واگن، در آینده موتور ۲ لیتری TSI نیز در نسخه‌های معمولی و هیبرید نرم به همراه سیستم چهار چرخ محرک 4Motion به لیست پیشرانه‌های تی راک افزوده خواهد شد.

زمان عرضه و بازارهای هدف

پیش‌فروش نسل دوم فولکس واگن تی راک در اروپا از پایان آگوست آغاز می‌شود و تحویل خودروها برای نوامبر برنامه‌ریزی شده است. قیمت نهایی نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد. فولکس واگن برنامه‌ای برای عرضه تی راک در آمریکای شمالی ندارد، چراکه مدل تائوس جای آن را در این منطقه گرفته است.

ناگفته نماند از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲ میلیون دستگاه فولکس واگن تی راک در سراسر جهان فروخته شده است. تنها در سال ۲۰۲۳، فولکس واگن ۲۹۲ هزار دستگاه از این کراس‌اوور را به مشتریان تحویل داده؛ چنین آماری، تی راک را به دومین کراس اوور پرفروش کمپانی تبدیل کرده است. رتبه نخست هم به تیگوان بسیار محبوب تعلق دارد.

جدول مشخصات کلیدی نسل دوم فولکس واگن تی راک
طول۴,۳۷۳ میلی‌متر (۱۲۲ میلی‌متر بزرگ‌تر از قبل)
فاصله محورها۲,۶۳۱ میلی‌متر (۲۸ میلی‌متر بیشتر از قبل)
ضریب درگ۰.۲۹ Cd
حجم صندوق بار۴۶۵ لیتر (۲۰ لیتر بیشتر از قبل)
پیشرانه‌های هیبرید نرم۱۱۴ یا ۱۴۸ اسب‌بخار (۱.۵ لیتری eTSI)
گشتاور۲۲۰ یا ۲۵۰ نیوتن‌متر
پیشرانه‌های تمام هیبرید۱۳۴ یا ۱۶۸ اسب‌بخار (۱.۵ لیتری TSI evo2)
گشتاور تمام هیبرید۳۰۶ نیوتن‌متر
گیربکس۷ سرعته DSG
امکانات ایمنی و سامانه‌های کمکیسیستم دستیار سفر جدید، دستیار پارک پیشرفته، هشدار خروج از خودرو
زمان عرضهپیش‌فروش از آگوست، تحویل از نوامبر ۲۰۲۵
بازار هدفاروپا (عدم عرضه در آمریکای شمالی)
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X