کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

نوآوری بزرگ برای خودروهای برقی؛ باتری جدید ریمک زمان شارژ را به ۶.۵ دقیقه کاهش می دهد

منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نوآوری بزرگ برای خودروهای برقی؛ باتری جدید ریمک زمان شارژ را به ۶.۵ دقیقه کاهش می دهد

شرکت ریمک در نمایشگاه خودروی IAA Mobility مونیخ از تازه‌ترین دستاوردهای خود در حوزه خودروهای برقی رونمایی کرده است. این شرکت که با ابرخودروی نورا (Nevera) نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته، این بار تمرکز خود را بر قطعات کلیدی همچون باتری‌های نسل جدید و اکسل‌های برقی (E-Axle) گذاشته؛ به گفته ریمک، این فناوری‌ها طی سال‌های آینده وارد خط تولید خواهند شد و توسط خودروسازان بزرگ جهانی از جمله ب ام و و پورشه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ریمک و معرفی نسل جدید باتری ‌جامد

ریمک با همکاری ProLogium و یکی از زیرمجموعه‌های گروه میتسوبیشی موفق به توسعه یک باتری جامد پیشرفته شده؛ از دید سازندگان این باتری مرزهای چگالی انرژی و ایمنی را جابجا می‌کند. ظرفیت این باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت و چگالی انرژی آن ۲۶۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن اعلام شده است. این باتری نوین می‌تواند تنها در ۶.۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود؛ عددی که یک تحول بزرگ در دنیای خودروهای برقی محسوب می‌شود. برنامه‌ ریزی‌ ها نشان می‌دهد که این باتری از سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهد شد.

باتری Evo؛ محصول ۲۰۲۶

ریمک همچنین از باتری دیگری با نام Evo پرده‌برداری کرده که قرار است از اواسط سال ۲۰۲۶ روانه بازار شود. این باتری هم ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد، اما چگالی انرژی آن ۲۱۳ وات ساعت بر کیلوگرم اعلام شده است. زمان شارژ سریع این باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد حداقل ۱۶ دقیقه خواهد بود.

باتری‌های هیبریدی و ماژولار ریمک

شرکت ریمک علاوه بر دو باتری یادشده، از نمونه‌های هیبریدی نیز رونمایی کرده است. یکی از این باتری‌ها ساختاری ماژولی و مقیاس‌پذیر دارد و از اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. ظرفیت این باتری بین ۱ تا ۱۷ کیلووات ساعت متغیر است و از معماری سلول-به-پک با مدیریت حرارتی و ایمنی پیشرفته بهره می‌برد.

اکسل‌های برقی سینتگ ۳۰۰ و ۵۵۰

ریمک همچنین دو اکسل برقی جدید با نام‌های سینتگ ۳۰۰ و سینتگ ۵۵۰ معرفی کرده است. این اکسل‌ها برای خودروهای پرفورمنس، از هاچبک‌ های اسپرت تا کراس اوورهای قدرتمند طراحی شده؛ توان خروجی این مجموعه‌ها بین ۲۰۱ اسب بخار تا ۴۸۳ اسب بخار متغیر است. آنطور که ریمک وعده داده، نسخه قدرتمندتر ۵۵۰ قرار است از سال آینده وارد فاز تولید انبوه شود.

نوآوری بزرگ برای خودروهای برقی؛ باتری جدید ریمک زمان شارژ را به ۶.۵ دقیقه کاهش می دهد

مدیر اجرایی ریمک درباره دستاوردهای اخیر کمپانی گفته:

«آنچه ما در نمایشگاه IAA ارائه کردیم، ترکیبی از نوآوری‌های انقلابی و آمادگی برای تولید انبوه است. این فناوری‌های مفهومی نبوده و آماده تولید هستند که طی سال‌های آینده صدها هزار خودرو را به حرکت در خواهند آورد.»

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X