%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

نوآوری جدید خودروساز محبوب سوئدی؛ کمربند ایمنی هوشمند ولوو خود را با بدن سرنشین تطبیق می دهد

منتشر شده در 12 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
نوآوری جدید خودروساز محبوب سوئدی؛ کمربند ایمنی هوشمند ولوو خود را با بدن سرنشین تطبیق می دهد

با وجود تمرکز گسترده صنعت خودرو بر توسعه سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته (ADAS)، به نظر می‌رسد نوآوری در بخش تجهیزات ایمنی پایه همچنان ادامه دارد. شرکت ولوو که سابقه‌ای طولانی و البته درخشان در حوزه ایمنی دارد، قرار است در سال آینده با معرفی نسل جدید کمربند ایمنی هوشمند در شاسی ‌بلند برقی EX60 بار دیگر تحولی مهم در این صنعت رقم بزند.

به گزارش آخرین خودرو، این نوآوری دقیقاً ۶۶ سال پس از اختراع کمربند سه ‌نقطه‌ای توسط مهندس دپارتمان ایمنی ولوو یعنی نیلز بولین معرفی می‌شود؛ همان کمربندی که ولوو حق ثبت اختراع آن را به شکل رایگان و آزاد در اختیار تمام خودروسازان قرار داد تا به پرکاربردترین ابزار نجات جان انسان‌ها در تاریخ صنعت خودرو تبدیل گردد.

قابلیت های پیشرفته کمربند ایمنی چندمنظوره و هوشمند ولوو

نسخه جدید، اولین کمربند ایمنی چندمنظوره تطبیقی جهان است که عملکرد آن به کمک داده‌های لحظه‌ای از حسگرهای داخلی و خارجی خودرو تنظیم می‌شود. این کمربند می‌تواند خود را با شرایط ترافیکی و ویژگی‌های فردی هر سرنشین از جمله قد، وزن، فرم بدن و وضعیت نشستن هماهنگ کند.

برای مثال، افراد با جثه بزرگ‌تر با نیروی کشش بالاتری مهار می‌شوند، در حالی که برای سرنشینان سبک‌تر این نیرو کاهش می‌یابد تا احتمال آسیب‌دیدگی مانند شکستگی دنده کاهش یابد.

۱۱ پروفایل ایمنی و واکنش در کسری از ثانیه

در سیستم‌های رایج، کمربندها تنها از سه پروفایل محدودکننده نیرو استفاده می‌کنند. اما سیستم جدید ولوو این تعداد را به ۱۱ پروفایل افزایش داده است. این یعنی هنگام وقوع تصادف، سامانه در چند میلی ‌ثانیه داده‌های مربوط به سرعت، زاویه برخورد و وضعیت بدن سرنشین را پردازش کرده و مناسب‌ترین تنظیم را انتخاب می‌کند. ولوو تأکید دارد هیچ تصادفی شبیه دیگری نیست، به همین خاطر این کمربند می‌تواند به طور هوشمند واکنش متناسب با هر شرایطی را داشته باشد.

نوآوری جدید خودروساز محبوب سوئدی؛ کمربند ایمنی هوشمند ولوو خود را با بدن سرنشین تطبیق می دهد

بهره‌گیری از ۵۰ سال پژوهش و ۸۰ هزار مورد واقعی

خودروساز پیشگام سوئدی گفته طراحی این سیستم بر پایه بیش از پنج دهه تحقیق و داده‌های گردآوری‌شده از ۸۰ هزار سرنشین در تصادفات واقعی صورت گرفته است. علاوه بر این، سیستم به‌ صورت مداوم از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری از راه دور بهبود می‌یابد و با هر بار جمع‌آوری داده‌های جدید، ایمن‌تر می‌شود.

بخشی از اکوسیستم ایمنی ولوو

کمربند جدید به‌ طور کامل با سایر فناوری‌های ایمنی ولوو مانند کیسه‌های هوا، سامانه شناسایی سرنشین و سیستم‌های کمک‌ راننده هماهنگ است. این سیستم در مرکز تست‌های تصادف ولوو بارها آزمایش شده و به گفته مهندسان این شرکت، حتی فراتر از استانداردهای قانونی ایمنی خودرو عمل می‌کند.

پیش از اختراع کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، کمربندهای دو‌نقطه‌ای در خودروها وجود داشتند، اما به دلیل طراحی نامناسب و محل قرارگیری سگک روی شکم، در تصادفات باعث آسیب داخلی می‌شدند. آقای بولین با الهام از تجربه خود در بخش هوافضای شرکت ساب، سگک را به پهلو منتقل کرد تا در لحظه برخورد نیروی کشش در سراسر بدن پخش شود. همین تغییر ساده، به یکی از بزرگ‌ترین اختراعات صنعت خودرو بدل شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X