%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

نیسان مورانو ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ پوست اندازی کامل کراس اوور محبوب ژاپنی

منتشر شده در 28 مهر 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
نیسان مورانو ۲۰۲۵

نیسان از نسل چهارم مورانو پرده‌برداری کرد. همانطور که از قبل مشخص بود، این نسل تغییرات چشمگیری را در بخش‌های مختلف تجربه نموده و از طراحی بروز و جذابی برخوردار است. این نسل از کراس اوور محبوب نیسان به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید.

تحول در طراحی خارجی

از لحاظ طراحی ظاهری، نیسان مورانو ۲۰۲۵ کاملاً متحول شده است. در این نسل چراغ‌ها ساختاری دو تکه دارند و برخلاف انتظار، چراغ‌های اصلی به جای سپر، درست مماس با کاپوت و درون قابی بسیار باریک تعبیه شده‌اند. در عوض جلو پنجره با چراغ‌های روشنایی در روز ادغام شده تا کل عرض خودرو را فرا بگیرد. ترکیب جلو پنجره و چراغ‌ها همچون قبل یادآور حرف V انگلیسی است.

کراس اوور نیسان مورانو ۲۰۲۵

در نمای جانبی انتقال آینه‌ها از روی ستون به درها، استفاده از پنل‌ های عمدتاً صاف در قسمت‌های مختلف، زاویه خاص ستون D و حاشیه کرومی شیشه‌ها از جمله تغییرات و المان‌های شاخص هستند. در تریم پرچمدار پلاتینیوم این کراس اوور ژاپنی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار می‌شود. همانند نمای روبرو، در نمای عقب همچراغ‌ ها باریک‌تر شده و اکنون ساختاری سرتاسری دارند. محل نصب پلاک نیز به روی سپر منتقل شده است.

نمای جانبی نیسان مورانو ۲۰۲۵

تغییرات در ابعاد و فضای پای سرنشینان

مورانوی جدید به اندازه ۶.۶ سانیمتر عریض‌تر شده و ۵ سانتیمتر به ارتفاع آن افزوده شده است. طول و ارتفاع کلی خودرو تقریباً مشابه نسل قبلی باقی مانده، اما فضای داخل کمی تغییر کرده است. فضای پا برای سرنشینان عقب ۹۲.۲ سانتیمتر است که اندکی کمتر از نسل پیشین شده؛ در مقابل فضای پای جلو با مقداری رشد به ۱۱۲.۵ سانتیمتر رسیده است.

صندلی های نیسان مورانو ۲۰۲۵

طراحی داخلی و امکانات

نیسان مورانو ۲۰۲۵ در داخل کابین نیز هیچ شباهتی به نسل پیشین خود ندارد. مثل شمار زیادی از رقبا، در پشت فرمان خوش فرم و زیبای این کراس اوور سایز متوسط هم از یک پنل عریض استفاده شده؛ این پنل دو نمایشگر دیجیتال بزرگ را در خود جای داده است. نمایشگر دیجیتال پشت فرمان در چند حالت قابل تنظیم بوده و راننده می‌تواند بسته به نیاز و سلیقه خود آن را شخصی‌سازی کند. ناگفته نماند هر دو نمایشگر اندازه‌ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارند و در تمامی تریم‌ ها به صورت استاندارد موجود هستند. در برخی تریم‌ های بالارده امکان سفارش آپشن هداپ دیسپلی نیز برای خریداران فراهم شده است. نسل جدید نیسان مورانو در حالت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه قابلیت حذف صداهای مزاحم یا همان نویز کنسیلینگ هم به طور استاندارد موجود است.

فرمان نیسان مورانو ۲۰۲۵

در این نسل از مورانو دکمه‌های فیزیکی تا حد امکان حذف شده و دکمه‌های لمسی جای آنها را گرفته‌اند. می‌توان گفت که تغییرات موجود در داخل کابین، مورانو را به کراس اوور برقی آریا نزدیک کرده است. به گفته نیسان، مورانوی جدید با سرویس‌های مختلف گوگل یکپارچه شده و سامانه ProPilot Assist 1.1 در دسترس مشتریان قرار دارد. ضمن اینکه تمامی نسخه‌ها به سامانه کمک‌راننده Safety Shield 360 مجهز هستند. شاید به خاطر بهره‌مندی از این تجهیزات است که نیسان نسل جدید مورانو را یک «پناهگاه جاده‌ای» توصیف می‌کند.

طراحی داخلی نیسان مورانو ۲۰۲۵

علاوه‌ بر موارد فوق باید گفت نیسان برای کسانی که طرفدار موسیقی بوده و کیفیت صدا برای آنها اهمیت دارند، یک آپشن ویژه تدارک دیده؛ این دسته از مشتریان می‌توانند سیستم صوتی Bose را از لیست آپشن‌ ها انتخاب کنند. این سیستم صوتی پیشرفته به ۱۰ بلندگو مجهز بوده و می‌تواند تجربه شنیداری بسیار خوبی را برای سرنشینان رقم بزند. در کنار این‌، قابلیت «کاپوت نامرئی» هم به لیست آپشن‌ ها اضافه شده است. در صورت سفارش این آپشن تصویری از نمای مقابل سپر جلو به راننده نمایش می‌‌شود. این قابلیت هنگام عبور از مسیرهای آفرود و یا جاهایی که پر از موانع متعدد است، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. دوربین سه‌بعدی ۳۶۰ درجه و هوشمند دیگر آپشن پیشرفته‌ای است که باید به آن اشاره کنیم.

امکانات نیسان مورانو ۲۰۲۵

پیشرانه جدید و خداحافظی با گیربکس  CVT

یکی از تغییرات اساسی مورانو ۲۰۲۵، استفاده از پیشرانه‌ ای کاملاً جدید است. در این نسل موتور V6  قدیمی جای خود را به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با ضریب تراکم متغیر داده؛ این موتور ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه قدرت این موتور نسبت به موتور پیشین ۱۹ اسب بخار کمتر است، اما گشتاور آن ۲۷ نیوتن متر بیشتر می‌باشد. در نسل چهارم مورانو، گیربکس CVT با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جایگزین شده است. در حالت استاندارد نیرو به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود، اما امکان سفارش سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ به عنوان یک آپشن وجود دارد.

چرخ نیسان مورانو ۲۰۲۵

قیمت و زمان عرضه نیسان مورانو ۲۰۲۵

کمپانی نیسان هنوز قیمت دقیق مورانو ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است. با توجه به وضعیت این روزهای جهان خودرو، انتظار می‌رود که نسل جدید با قیمت بیشتری نسبت به قبل وارد بازار شود. با این حساب احتمالاً مدل پایه از مورانو ۲۰۲۵ با برچسبی در حدود ۴۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مدل‌ پرچمدار پلاتینیوم AWD نیز با قیمتی فراتر از ۵۰ هزار دلار به فروش برسد. عرضه این کراس اوور سایز متوسط برای اوایل سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X