فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

منتشر شده در 11 آبان 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

با شروع به کار نمایشگاه سیما (SEMA) در آمریکا، علاقه‌مندان تیونینگ و ارتقای خودروها گرد هم آمده‌اند تا از تازه‌ترین پروژه‌های خود رونمایی کنند. یکی از ستارگان این دوره، که چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، نیسان پاترول دو درب  با پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخاری است. این پروژه هیجان انگیز زیر نظر کریس فورسبرگ، قهرمان سه ‌دوره مسابقات فرمول دریفت (Formula Drift)، توسعه یافته است. شاید بدانید این راننده و تیونر حرفه‌ای رابطه‌ای طولانی و عمیق با برند نیسان دارد.

بازگشت نیسان پاترول با قدرتی خیره‌کننده

نیسان پاترول سال‌هاست به عنوان یکی از قدرتمندترین و قابل‌ اعتما دترین خودروهای آفرودی در جهان شناخته می‌شود. این مدل در مناطقی مانند استرالیا، خاورمیانه و آفریقا محبوبیت فراوانی دارد. در ایالات متحده این شاسی بلند محبوب با نام نیسان آرمادا (Armada) شناخته می‌شود. فورسبرگ برای ساخت این پروژه خاص، از شاسی نسل چهارم پاترول استفاده کرده و موتور قدرتمند نسل پنجم را درون آن جای داده است؛ نتیجه این هم‌جوشی، ترکیبی از استحکام کلاسیک و فناوری مدرن است.

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

موتور خطی شش سیلندر با ۱۰۰۰ اسب ‌بخار قدرت!

در زیر نیسان پاترول سفارشی، موتور ۶ سیلندر خطی (با کد TB48) قرار دارد. این موتور ۴.۸ لیتری در حالت استاندارد حدود ۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. اما فورسبرگ با نصب توربو شارژر Garrett G42-1200  و بهره‌گیری از Link Fury ECU برای مدیریت موتور، توانسته میزان خروجی را به رقم شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ اسب ‌بخار برساند. بد نیست اشاره کنیم حداکثر سرعت توربین توربو شارژر مذکور به ۱۱۸ هزار دور بر دقیقه می‌رسد و طبق ادعای سازنده با کمک آن می‌توان تا ۱۲۰۰ اسب بخار از دل پیشرانه بیرون کشید. 

سیستم مکش هوای این نیسان پاترول جذاب توسط مانیفولد آلومینیومی Hypertune تغذیه می‌شود و نیروی عظیم حاصل از انفجارهای درون موتور از طریق کلاچ دو صفحه‌ای ACT به جعبه ‌دنده دستی منتقل می‌گردد. این ترکیب، نیسان پاترول را از یک آفرودر کلاسیک به هیولایی تمام ‌عیار تبدیل کرده است.

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

طراحی ظاهری با الهام از مدل‌های مسابقه‌ای

ظاهر این نیسان پاترول به اندازه مشخصات فنی آن جذاب و جسورانه است. ترکیب رنگ قرمز، سفید و آبی در کنار گلگیرهای مشکی، جلو پنجره تیره‌ رنگ و لوگوی بزرگ Mobil 1 جلوه‌ای کاملاً اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده است. در نمای جلو، چهار چراغ کمکی نیسمو و چراغ‌های Holley RetroBright نصب شده‌اند تا روشنایی لازم برای رانندگی در شب فراهم شود.

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

تایرهای غول پیکر و تعلیق اختصاصی

نیسان پاترول دو درب هزار اسب بخاری روی رینگ‌های ۱۷ اینچی نیسمو و تایرهای ۳۵ اینچی یوکوهاما ژئولندر سوار شده که مخصوص مسیرهای آفرودی و ناهموار هستند. سیستم تعلیق نیز ساختار خاصی با مخازن جداگانه و تنظیمات آفرود سفارشی دارد؛ هرچند نیسمو هنوز جزئیات دقیق آن را فاش نکرده است. درون کابین، صندلی‌های استاندارد جای خود را به صندلی‌های اسپرت ریکارو اسپرتستر داده‌اند تا هنگام رانندگی پرشتاب، راننده در جای خود ثابت بماند.

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

هیولایی که هم زیباست و هم خطرناک

با این سطح از قدرت و طراحی، نیسان پاترول هزار اسب بخاری فورسبرگ همزمان یک «هیولا» و یک «اثر هنری» محسوب می‌شود. از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه SEMA، این پروژه یکی از جذاب‌ترین‌‌هاست. شاید یک شاسی بلند قدیمی با هزار اسب بخار قدرت غیرمنطقی به نظر برسد، اما فورسبرگ نشان داده که همین غیرمنطقی بودن است که یک پروژه را ماندگار می‌کند.

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X