%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

هر آنچه که باید در مورد F1 بدانید؛ بخش چهارم، خودروها

منتشر شده در 21 اردیبهشت 1404 ساعت 10:00
نویسنده علیرضا تمدنی
هر آنچه که باید در مورد F1 بدانید؛ بخش چهارم، خودروها

طبق قوانین فصل ۲۰۲۵، حداقل وزن یک خودروی F1 نباید کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم (با احتساب وزن راننده و منهای وزن سوخت) باشد. محدودیتی برای بیشینه این مقدار وجود ندارد اما هرچقدر سبک‌تر به همان اندازه سریعتر! برای آشنایی با عملکرد این خودروها با آخرین خودرو همراه باشید.

ماشین‌های F1 چگونه کار می‌کنند؟

هزاران قطعه در ساخت سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های مسابقه‌ای روی کره زمین دخیل هستند از جمله بدنه‌های دقیق، عناصر سیستم تعلیق، واحدهای قدرت توربو-هیبرید، گیربکس‌های هشت سرعته، لاستیک‌های ۱۸ اینچی و موارد بسیار دیگر. وقتی موتور خودرو کار می کند، ماشین اساساً مانند یک هواپیما عمل می‌کند و با بال‌های جلو و عقب! به همراه DRS و هر چیزی که بین آنها قرار دارد، ماشین را به سمت جلو حرکت می‌دهد و سطح فوق‌العاده‌ای از چسبندگی در پیچ‌ها و طول مسیر پیست را میسر می سازد.

ماشین‌های F1 چگونه کار می‌کنند؟

نیروی مورد نیاز خودروهای F1 چگونه تامین می شود؟

خودروهای فرمول یک از موتورهای V6 توربو شارژ به حجم ۱.۶ liter با سرعت ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه نیرو می‌گیرند که دارای سیستم‌های بازیابی انرژی جنبشی و حرارتی هستند که در کنار هم power units را تشکیل می‌دهند و بیش از ۸۰۰ اسب بخار را برای رانندگان فراهم می کنند. مجموعه power units شامل موتور احتراق داخلی (Internal Combustion Engine به اختصار ICE)، واحد تولید گرما (Motor Generator Unit-Heat به اختصار MGU-H)، واحد تولید انرژی جنبشی موتور (Motor Generator Unit-Kinetic به اختصار MGU-K)، توربو شارژر (TC)، ذخیره انرژی (ES)، کنترل الکترونیکی (CE) و اگزوز (EX).

ماشین‌های F1 چگونه کار می‌کنند؟

در طول فصل، یک راننده نمی‌تواند بیش از چهار موتور احتراق داخلی، واحد تولید گرما و توربو شارژر، دو واحد ذخیره انرژی و کنترل الکترونیکی و هشت واحد از هر چهار عنصری که مجموعه‌ سیستم‌های اگزوز را تشکیل می‌دهند، استفاده کند که درصورت عدم رعایت موارد فوق، جریمه‌های مربوط به خط شروع برای راننده اعمال خواهد شد. خودروهای F1 در حال حاضر از سوخت بنزین به همراه اتانول تجدیدپذیر به میزان ۱۰٪ استفاده می‌کنند اما این ورزش در تلاش است تا از سوخت پاک بیشتری استفاده کند و با تولیدکنندگان اصلی سوخت همکاری می‌کند تا سوختی ۱۰۰٪ پایدار تولید کند که در سال ۲۰۲۶ و همزمان با معرفی سری جدید power units هیبریدی فرمول یک معرفی خواهد شد.

لاستیک های خودروها و رنگ‌بندی های مختلف چه تفسیری دارند؟

طیف لاستیک‌های ۱۸ اینچی کمپانی ایتالیایی پیرلی برای فصل ۲۰۲۵ شامل شش ترکیب نرم یا به اصطلاح Slick (از سخت‌ترین به نرم‌ترین: C1، C2، C3، C4، C5 و C6)  در رنگ های سفید، زرد، قرمز، بنفش به همراه intermediates (متوسط) به رنگ سبز و full wets (کاملا خیس) به رنگ آبی برای شرایط آب و هوایی مختلف است.

هر آنچه که باید در مورد F1 بدانید؛ بخش چهارم، خودروها

امیدواریم این مجموعه مطالب آخرین خودرو تحت عنوان هر آنچه که باید در مورد F1 بدانید شما عزیزان را به این رقابت های هیجان‌انگیز علاقه‌مند کرده باشد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X