%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

هر خودرو دارای ۹ دوربین؛ با فناوری بی‌نظیر دوربین‌ها در خودروهای فرمول ۱ آشنا شوید

منتشر شده در 03 شهریور 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
دوربین های فرمول 1

شاید باورش سخت باشد، اما هر یک از خودروهای فرمول ۱ مجهز به ۹ دوربین است! این تعداد دوربین در نگاه اول زیاد به نظر می‌رسد، اما با توجه به پوشش گسترده و بی‌نظیری که در هر پخش تلویزیونی ارائه می‌شود، استفاده از دوربین‌های متعدد ضروری است. برخی از این دوربین‌ها تصاویر فوق‌العاده جذابی را از نماهای بسیار خاص در اختیار بینندگان تلویزیونی قرار می‌دهند. آیا می‌دانید این تصاویر از کجا ثبت شده و چگونه به صفحات تلویزیون ما می‌رسند؟

مکان دقیق دوربین‌ها در خودروهای فرمول ۱

به گزارش آخرین خودرو، مشهورترین دوربین، همان دوربینی است که در قطعه T شکل بالای هر خودروی فرمول ۱ قرار دارد. این دوربین نمای بالای سر و روبروی راننده را به بینندگان ارائه می‌کند. دو دوربین نیز دقیقاً در دماغه خودرو قرار دارند و یک دوربین دیگر در پشت ساختار ضربه‌گیر عقب خودرو نصب شده؛ دو دوربین هم در دو طرف شاسی و پشت سر راننده نصب شده‌اند. علاوه بر این‌ها، یک دوربین در داخل کابین و رو به راننده و یک دوربین ۳۶۰ درجه روی بدنه جلوی راننده قرار دارد. حتی داخل کلاه ایمنی هر راننده نیز دوربین اختصاصی کار گذاشته شده تا بیننده دیدی دقیقاً مشابه با راننده داشته باشد.

مکان دوربین خودروهای فرمول 1

استفاده از برق خودرو یا باتری داخلی

هر یک از این دوربین‌ها دارای پردازنده‌ای مستقل است که تعیین می‌کند آیا از برق خودرو برای تأمین انرژی استفاده شود یا از باتری داخلی. به لطف باتری داخلی، حتی زمانی که خودرو خاموش می‌شود یا تصادف می‌کند، دوربین‌ها می‌توانند ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کماکان به فیلم‌برداری ادامه دهند. در حالت عادی، تصاویر از طریق واحد رابط فرمول ۱ (به اختصار FIU) از خودرو به مرکز کنترل ارسال می‌شود. این واحد تمام تصاویر را ضبط کرده و به تهیه‌کنندگان اجازه می‌دهد صدا را برای بهبود تجربه بیننده تنظیم کنند.

برق دوربین خودروهای فرمول 1

دوربین کلاه ایمنی، پیچیده‌ترین عضو خانواده دوربین‌ها

یکی از دوربین‌های بسیار جالب و پیچیده این مجموعه، دوربین داخل کلاه ایمنی است. هر تولیدکننده کلاه ایمنی باید با همکاری برگزارکنندگان فرمول ۱ لنز دوربین را در سمت راست سر راننده نصب کرده و پردازنده را در داخل کلاه ایمنی تعبیه کند. این دوربین از طریق کابلی که به کلاه ایمنی متصل است، به سیم‌کشی اصلی خودرو متصل می‌شود.

کارکرد دوربین خودروهای فرمول 1

میکروفون‌ها، تکمیل‌کننده هیجان مسابقات فرمول یک

دوربین‌ها تنها ابزارهای نیستند که تماشای مسابقات فرمول ۱ از تلویزیون را جذاب می‌کنند. هر خودروی حاضر در این سری مسابقات هیجان‌انگیز دو میکروفون نیز دارد که روی بدنه خودرو نصب شده‌اند. این میکروفون‌ها صدای موتور یا صداهای ایجاد شده در تصادفات را ثبت و ضبط کرده و منتقل می‌کنند. بر اساس گفته‌های دینو لئونه، مدیر تنظیم دوربین‌های فرمول ۱،  در آینده نزدیک بر شمار میکروفون‌ها هم اضافه خواهد شد تا بینندگان بیشتر در جریان اتفاقات قرار بگیرند.

میکروفون خودروهای فرمول یک
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X