%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

همکاری استراتژیک مزدا و شرکت چینی CATL برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی

منتشر شده در 24 اردیبهشت 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

کمپانی مزدا موتور ژاپن در یک حرکت استراتژیک برای تسریع مسیر برقی‌سازی وارد همکاری با بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، یعنی شرکت چینی CATL شده است. این همکاری به صورت غیرمستقیم بوده و از طریق جوینت ونچر چانگان مزدا خواهد بود.

در این همکاری، بر توسعه نسل بعدی خودروهای برقی مزدا بر پایه پلتفرم انقلابی CIIC (برگرفته از عبارت Cell to Chassis) تأکید شده است؛ پلتفرمی که گفته می‌شود تحول چشمگیری در طراحی و تولید خودروهای برقی ایجاد خواهد کرد.

تمرکز بر ادغام شاسی و همکاری تولیدی

پلتفرم CIIC در دسامبر سال گذشته توسط CATL معرفی شد. در این پلتفرم بخش فوقانی و تحتانی بدنه خودرو از یکدیگر مجزا هستند. چنین ساختاری امکان استفاده از سیستم‌های زیرمجموعه ماژولار و رابط‌های استاندارد را فراهم می‌کند و در نهایت به انعطاف‌پذیری بالاتر در طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار، کاهش زمان توسعه مدل‌های جدید و افزایش انطباق با نیازهای در حال تغییر بازار خودروهای انرژی نو (NEV) منجر می‌شود.

همکاری استراتژیک مزدا و شرکت چینی CATL برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی

مزدا با بهره‌گیری از پلتفرم CIIC و ترکیب آن با زیرساخت‌های تولید خودروی چانگان مزدا قصد دارد روند توسعه مدل‌های الکتریکی را تسریع کرده و همزمان استانداردهای عملکرد، ایمنی و میزان اعتمادپذیری را ارتقا دهد.

چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها

دو شرکت مزدا و CATL قصد دارند دامنه همکاری خود را به توسعه فناوری‌های نوین در زمینه خودروهای انرژی نو گسترش دهند. هدف نهایی این دو کمپانی مطرح، تولید خودروهایی با استانداردهای بالا در زمینه ایمنی، عملکرد و قابلیت اطمینان برای بازارهای داخلی و بین‌المللی است. این اقدام در راستای روند جهانی همکاری خودروسازان با تأمین‌کنندگان باتری برای پاسخگویی به مقررات جدید زیست‌محیطی و نیازهای فزاینده بازار خودروهای الکتریکی انجام می‌شود.

همکاری استراتژیک مزدا و شرکت چینی CATL برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی

تحرکات مزدا در بازار خودروهای برقی چین

مزدا در ماه‌های اخیر با جدیت بیشتری به بازار چین که بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان به حساب می‌آید، ورود کرده است. این حضور با بازدید اخیر رئیس شرکت، ماساهیرو مورو، از نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ و معرفی شاسی بلند تمام برقی EZ-60 و سدان 6e در شهر نانجینگ همراه بوده است.

همکاری استراتژیک مزدا و شرکت چینی CATL برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی

مزدا تعهد داده ۱۰ میلیارد یوان (معادل ۱.۳۷ میلیارد دلار) در چین سرمایه‌گذاری کند. بر اساس توافقات، این شرکت تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید خود را باید دو برابر کرده و به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. از این تعداد، ۹۰ درصد محصولات برقی یا هیبریدی خواهند بود. پایگاه نانجینگ این شرکت، وظایف تحقیق و توسعه، تولید و صادرات را بر عهده دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۷ دو مدل تمام برقی دیگر نیز به بازار عرضه کند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X