%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای با برند جنسیس وارد مسابقات اتومبیلرانی استقامت می‌ شود

منتشر شده در 26 شهریور 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
مسابقات اتومبیلرانی استقامت

شرکت هیوندای قصد دارد وارد مسابقات اتومبیلرانی استقامت شود. این خودروساز کره‌ای برند لوکس جنسیس را برای ورود به مسابقات انتخاب کرده است. آنطور که این کمپانی اعلام کرده، در حال حاضر توسعه یک خودروی مسابقه‌ای مطابق با قوانین LMDh در دستور کار قرار دارد. پس از ورود به این سری از مسابقات، هیوندای به جمع بزرگانی مثل ب ام و، پورشه، لامبورگینی و آلپاین خواهد پیوست.

تاریخ احتمالی اولین حضور

هیوندای زمان‌بندی دقیقی برای پروژه جدید خود تعیین نکرده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که جنسیس اولین حضور خود را در این مسابقات احتمالاً در سال ۲۰۲۶ جشن خواهد گرفت. باید به این نکته اشاره کنیم که ورود هیوندای و جنسیس به مسابقات قهرمانی استقامت جهان (WEC) همچنان نیازمند تأیید نهایی از سوی کمیته انتخاب این مسابقات است.

برنامه هیوندای برای توسعه جنسیس در  LMDh

در بیانیه‌ای مشترک هیوندای و جنسیس آمده است: «جنسیس با افتخار اعلام می‌کند که با برنامه LMDh قصد ورود به دنیای مسابقات استقامتی را دارد. برند جنسیس به دنبال برنامه‌هایی برای تقویت وجهه خود در زمینه عملکرد است و پس از ارزیابی‌های گسترده، مسابقاتLMDh  به عنوان بهترین گزینه استراتژیک انتخاب شد. ما به دقت مسابقات LMDh را بررسی کردیم و متوجه شدیم که این مسابقات با اهداف موتور اسپرت ما همخوانی داشته و می‌تواند یک پلتفرم ارزشمند برای توسعه تکنولوژی‌های آتی جهت استفاده در خودروهای خیابانی باشد.»

این بخش از بیانیه جنسیس نشان می‌دهد که LMDh نه تنها به عنوان یک پلتفرم ورزشی، بلکه به عنوان بستری برای توسعه فناوری‌های آینده در خودروهای جاده‌ای نیز برای هیوندای اهمیت دارد.

قوانین LMDh به تیم‌ها اجازه می‌دهد که در بالاترین کلاس مسابقات یعنی IMSA آمریکا و رقابت‌های جهانی استقامت (WEC) به رقابت بپردازند. خودروهای این دسته بر اساس ماشین‌های LMP2 طراحی شده و شاسی این خودروها توسط یکی از چهار شرکت لیجیر، دالارا، اورکا یا مولتیماتیک تأمین می‌شود. به غیر از موتورهای احتراق داخلی و سیستم‌های هیبریدی، بخش‌های اصلی خودرو توسط این تولیدکنندگان ساخته می‌شود.

سابقه هیوندای در مسابقات اتومبیلرانی

هیوندای در دنیای موتور اسپرت موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این شرکت توانسته در مسابقات رالی جهانی WRC در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ عنوان قهرمانی تولیدکنندگان را به دست آورد و همچنین چهار عنوان جهانی در مسابقات TCR کسب کند. اگرچه هیوندای سابقه حضور در دسته‌های پایین‌تر مسابقات استقامتی را دارد، اما این اولین تجربه خودروساز کره‌ای در رده بالای چنین مسابقاتی خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X