%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

ورود آئودی به لیگی جدید ؛ افزایش قیمت و تولید محصولاتی لوکس تر از ب ام و و مرسدس

منتشر شده در 28 بهمن 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
آئودی لوکس

سال ۲۰۲۴ یکی از بدترین سال‌ها برای آئودی بود. میزان فروش این برند لوکس با کاهش ۱۱.۸ درصدی به ۱,۶۷۱,۲۱۸ دستگاه رسید، امری که باعث شد تسلا برای اولین بار از ارباب حلقه‌ها پیشی بگیرد. علاوه‌ بر این، رقبای داخلی آئودی، یعنی ب ام و و مرسدس بنز، از نظر فروش فاصله خود را افزایش دادند. در چنین شرایطی، افزایش قیمت اصلاً منطقی به نظر می‌رسد. اما آئودی استراتژی تولید مدل‌های لوکس‌تر را در پیش گرفته و قصد دارد محصولات خود را با قیمت بالاتری وارد بازار کند.

تمرکز آئودی بر حاشیه سود

در حالی که بسیاری از خودروسازان بر افزایش حجم فروش تمرکز دارند، آئودی می‌خواهد به رده‌ای بالاتر حرکت کند و قیمت خودروهای خود را افزایش دهد. شاید این تصمیم به معنای فروش کمتر باشد، اما می‌تواند به افزایش سودآوری و ارتقای جایگاه برند آئودی در میان خودروسازان لوکس کمک کند. خوزه میگل آپاریسیو مدیر منطقه‌ای آئودی در بریتانیا در این باره گفته:

محصولات لوکس آئودی

«ما قصد داریم جایگاه برند را در سطحی بالاتر قرار دهیم، جذابیت و ارزش آئودی را افزایش دهیم و تمرکزمان را بیشتر بر کیفیت کسب و کار معطوف کنیم تا کمیت آن.»

افزایش قیمت و تغییر در سبد محصولات آئودی

آئودی تأیید کرده که برای ارائه تصویری لوکس‌تر از برند خود، برنامه دارد محصولاتش را با افزایش قابل توجه قیمت عرضه کند. مسلماً افزایش قیمت به تنهایی کافی نیست، چرا که ارباب حلقه‌ها باید جذابیت برند خود را نیز ارتقا دهد. به همین دلیل، این شرکت قصد دارد برخی از مدل‌های ارزان‌تر را از خط تولید حذف کند. در راستای این سیاست، دو مدل A1 اسپرتبک و Q2 دیگر نسل جدیدی نخواهند داشت، در نتیجه A3 به مدل پایه‌ آئودی تبدیل خواهد شد.

سبد محصولات آئودی

در سوی مقابل، احتمال دارد مدل‌های پرچمدار و لوکس جدیدی را معرفی کند. یکی از گزینه‌ها، جایگزین سدان پرچمدار A8 است که شاید از مفهومی Grandsphere در طراحی آن الهام گرفته شود. همچنین، کانسپت Urbansphere نوید یک شاسی‌بلند فوق لوکس فراتر از Q7 و Q8 را می‌دهد.

مدل های لوکس آئودی

تأخیر در نسل جدید A8؛ انعطاف‌پذیری در برقی‌سازی

بر خلاف انتظارات، آئودی تصمیم گرفته نسل فعلی A8 را برای مدت طولانی‌تری در چرخه حیات حفظ کرده و یک فیس‌لیفت دیگر ارائه کند. این موضوع نشان می‌دهد که مدل جایگزین تمام‌برقی A8، حداقل تا پایان دهه کنونی وارد بازار نخواهد شد.

در همین حین، دیگر عجله‌ای برای تبدیل شدن به یک برند کاملاً برقی ندارد. این کمپانی قبلاً اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۳ تمام محصولاتش را با پیشرانه برقی تولید خواهد کرد. اما اکنون این خودروساز رویکردی «انعطاف‌پذیر» در پیش گرفته و به نظر می‌رسد همچنان برخی مدل‌های درون‌سوز را برای سال‌های بیشتری در خط تولید حفظ خواهد نمود.

ناگفته نماند پیش‌ تر برند دی اس هم استراتژی مشابهی با آئودی اتخاذ کرده و با تولید مدل‌های فوق لوکس می‌خواهد با بنتلی و رولزرویس رقابت کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش گفت:

    استراتژی و مدیریت به این میگن؛ خودشون میدونن در سال‌های آینده مارکت خودرو های اقتصادی تماما در دست چینی‌ها است و از الان در حال تلاش برای لوکس کردن محصولاتشان و تصاحب اون بازار هستن، درود بر علم و دانش مدیران این‌جور شرکت‌ها.

    ۳
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X