کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

وقتی جسارت نتیجه می دهد ؛ طوفان کیا در زمینه طراحی و کسب جوایز متعدد رد دات ۲۰۲۵

منتشر شده در 01 مرداد 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
وقتی جسارت نتیجه می دهد ؛ طوفان کیا در زمینه طراحی و کسب جوایز متعدد رد دات ۲۰۲۵

دپارتمان طراحی کیا بار دیگر خوش درخشیده و کلکسیون افتخارات خود پربارتر از قبل کرده است. این دپارتمان اخیراً موفق شده پنج جایزه معتبر از رقابت «طراحی مفهومی رد دات ۲۰۲۵» را کسب کند. به نظر می‌رسد. نکته جالب اینکه یکی از مدل‌های کیا با کسب بالاترین افتخار، یعنی جایزه «بهترینِ بهترین‌ها» تمام توجهات را به خود جلب نموده است.

برنده این جایزه بزرگ، کانسپت کیا PV5 ویکندر (PV5 WKNDR) است؛ خودرویی که برخلاف انتظار یک اسپرت پر زرق‌وبرق یا یک سدان خانوادگی جذاب نیست، بلکه برداشت کمپانی از یک مینی ون جسور و ماجراجو با پیشرانه برقی را به نمایش می‌گذارد.

ون‌های ماجراجو، رهبران جدید خودروهای برقی کیا در جوایز معتبر طراحی

کانسپت PV5 ویکندر سیگنال واضحی از پتانسیل رشد بازار خودروهای برقی از دیدگاه کیا است. این ون بر اساس معماری موسوم به «پلتفرم فراتر از خودرو» (به اختصار PBV) توسعه یافته و برای حداکثر انعطاف‌پذیری طراحی شده است. فضای داخلی ماژولار این ون به گونه‌ای است که می‌تواند به راحتی از یک وسیله نقلیه شهری به یک کمپ مجهز در دل طبیعت تبدیل شود.

وقتی جسارت نتیجه می دهد ؛ طوفان کیا در زمینه طراحی و کسب جوایز متعدد رد دات ۲۰۲۵

این کانسپت برای عبور از مسیرهای ناهموار بهینه‌سازی شده و از یک سیستم ذخیره‌سازی خارجی بهره می‌برد. این سیستم به آشپزخانه سیار قابل تبدیل است و امکان شخصی‌سازی فضای داخلی آن وجود دارد. برای تأکید بر قابلیت خودکفایی، PV5 ویکندر حتی به پنل‌ های خورشیدی یکپارچه و یک توربین آبی برای تولید برق مجهز شده تا نیازهای یک خانواده ماجراجو را تأمین کند.

خانواده‌ای از برندگان؛ از ون‌های شهری تا کراس اوور کامپکت

کیا PV5 ویکندر عضوی از یک خانواده بزرگ‌تر از کانسپت‌ های برقی است که همگی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. کانسپت PV1، دیگر برنده جایزه رد دات، یک خودروی فوق‌ کامپکت است که برای حمل و نقل شهری در مسافت‌های کوتاه پایانی طراحی شده؛ یک وسیله نقلیه هوشمند و چابک برای تردد در مراکز شلوغ شهری.

مدل استاندارد کیا PV5 که ویکندر بر اساس آن ساخته شده، یک ون کاری سایز متوسط است که برای حمل بار یا جابجایی مسافر کاربرد دارد. این مدل که هم ‌اکنون برای مشتریان در دسترس است، فضای انعطاف‌پذیری از جمله یک فضای کاری به نام «میز راننده» ارائه می‌دهد. بزرگ‌ترین عضو این خانواده، یعنی کانسپت PV7 یک ون برقی جادار با کف کاملاً صاف و چیدمان‌های دفتر کار سیار است که کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل را هدف قرار داده است.

کیا PV5

کیا برای کانسپت EV2 خود نیز جایزه‌ای دریافت کرده است. این خودرو یک کراس اوور برقی کامپکت است که ظاهری شبیه به خودروهای سنتی دارد.  کانسپت مذکور برای سگمنت B که یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی در جهان محسوب می‌شود، طراحی شده و از ظاهر جسور و در عین حال هوشمند برخوردار است. این خودرو دارای طراحی بدون ستون بوده و فضای کابین گسترده‌ای دارد؛ به گفته کیا، این مدل مفهومی امکان ایجاد یک فضای داخلی بسیار قابل تنظیم را برای نیازهای مختلف فراهم می‌کند.

اتحاد تضادها؛ فلسفه طراحی پنهان در پس موفقیت کیا

پشت تمام این طراحی‌های جدید، فلسفه موسوم به «اتحاد تضادها» قرار دارد. اگرچه این عبارت شبیه به یک شعار بازاریابی به نظر می‌رسد، اما ایده اصلی آن، ترکیب مفاهیم متضاد برای خلق چیزی نو است. در زمان کنونی، طراحی‌های کیا با هدف ادغام فناوری با طبیعت، یا ایجاد تعادل میان عملکرد کاربردی و جذابیت احساسی شکل گرفته‌اند.

وقتی جسارت نتیجه می دهد ؛ طوفان کیا در زمینه طراحی و کسب جوایز متعدد رد دات ۲۰۲۵

کانسپت PV5 ویکندر نمونه‌ای عالی از این رویکرد است که فناوری پیشرفته خودروهای برقی را با استحکام مورد نیاز برای طبیعت‌ گردی ترکیب می‌کند. این فلسفه به خوبی با کارشناسان طراحی ارتباط برقرار کرده، زیرا جوایز رد دات توسط هیئت داوران بین‌المللی بر اساس معیارهایی مانند نوآوری، عملکرد و کیفیت اهدا می‌شود.

اگرچه برخی از این خودروها هنوز در مرحله مفهومی قرار دارند، اما مسیری روشن به سوی خودروهای برقی تخصصی‌ تر و پایدارتر را نشان می‌دهند. تمرکز بر پلتفرم‌های ماژولار، فضاهای داخلی قابل تنظیم و ویژگی‌های متناسب با سبک زندگی خاص، نشان می‌دهد که رویکرد «یک مدل برای همه» در طراحی خودرو سرانجام در حال تحول است. کیا با پر کردن ویترین افتخارات خود، همزمان یک نقشه راه جذاب برای آینده‌ای هیجان‌ انگیز تر در دنیای خودروهای برقی ترسیم می‌کند.

کانسپت PV5

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X