مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰

وویا فری پلاس در شانگهای معرفی شد؛ امکانات بیشتر برای شاسی بلند لوکس دانگ فنگ

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1404 ساعت 10:30
نویسنده سعید علیپور
وویا فری پلاس

وویا فری پلاس (Voyah Free+) در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد فری هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ امکانات ارتقا پیدا کرده است. از زمان عرضه تاکنون فری بیش از ۱۰۰ هزار مشتری را به خود جذب کرده و حالا نسخه پلاس آمده تا این مسیر را موفق‌تر ادامه دهد.

طراحی مدرن با تمرکز بر زیبایی شهری

وویا فری پلاس بر اساس زبان طراحی «زیبایی نور و سایه در شهر» شکل گرفته که تعادلی میان کاربری خانوادگی و فردی برقرار می‌کند. بدنه خودرو با رنگ‌آمیزی یک‌دست‌تر و ساده‌تر همراه شده و رینگ‌های جدید ۲۱ اینچی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، ظاهری لوکس‌تر و باشکوه‌تر به این نسخه بخشیده‌اند.

وویا فری پلاس

ابعاد بزرگ‌تر، کابین جادارتر

ابعاد وویا فری پلاس عبارت است از ۴۹۱۵ میلیمتر طول، ۱۹۶۰ میلیمتر عرض و ۱۶۶۰ میلیمتر ارتفاع. در مقایسه با مدل استاندارد، طول و عرض هر کدام ۱۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۵ میلیمتر افزایش داشته است. فاصله محوری نیز به ۲۹۶۰ میلیمتر رشد کرده تا فضای داخلی به‌مراتب راحت‌تری برای سرنشینان فراهم شود.

وویا فری پلاس

جهش فناوری با همکاری هواوی

یکی از مهم‌ترین تغییرات وویا فری پلاس در بخش فناوری اتفاق افتاده است. این خودرو جزو نخستین مدل‌هایی است که به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته هواوی ADS 4 و کابین HarmonyOS Cockpit 5 مجهز می‌شود. این سیستم نه‌تنها توانایی رانندگی نیمه‌خودران در بزرگراه‌ها، تغییر خودکار مسیر و تشخیص موانع را دارد، بلکه با ترکیب لایدار و سنسورهای چندگانه، ایمنی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

در داخل کابین، امکاناتی چون یخچال، صندلی‌های اختصاصی ضدفشار، نمایشگر سرگرمی و سیستم صوتی فراگیر جزو موارد قابل ذکر هستند.

وویا فری پلاس

سیستم تعلیق هوشمند و رانندگی نرم

فری پلاس به سیستم تعلیق پیشرفته موسوم به «فرش پرنده» مجهز شده است. این سیستم توانایی پیش‌بینی شرایط جاده را دارد و با پنج حالت رانندگی مختلف، تجربه‌ یک سواری سیال و راحت‌ را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی وویا فری پلاس

نیروی مورد نیاز وویا فری پلاس توسط یک پیشرانه EREV تأمین می‌شود. در این پیشرانه موتور ۱.۵ لیتری به عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را شارژ می‌کند. باتری هم انرژی خود را در اختیار دو موتور الکتریکی قرار می‌دهد. این دو موتور در مجموع ۳۶۰ کیلووات (معادل ۴۸۳ اسب بخار قدرت) و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. چنین خروجی بالایی باعث می‌شود فری پلاس در عرض تنها ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مشخصات فنی وویا فری پلاس

برای افزایش ایمنی، باتری فری پلاس از نوع لیتیوم آهن فسفات انتخاب شده است. طبق استاندارد چینی CLTC این باتری تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت به شارژ نیاز ندارد. آنطور که اعلام شده، عرضه این خودرو در ماه‌های آینده آغاز می‌شود. در رابطه با قیمت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.

شانس حضور در بازار ایران

از آنجایی که نسخه استاندارد فری برای عرضه در ایران انتخاب شده، بعید نیست که در آینده شرکت سروش موتور به سراغ نسخه پلاس نیز برود. شایان ذکر است وویا برند لوکس دانگ فنگ محسوب می‌شود و سیستم‌های دیجیتال آن با همکاری هواوی توسعه می‌یابد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X