%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰

پادشاه جدید پیست تاپ گیر ؛ مک مورتری اسپیرلینگ رکورد خودروی فرمول یک را شکست!

منتشر شده در 27 فروردین 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
پادشاه جدید پیست تاپ گیر ؛ مک مورتری اسپیرلینگ رکورد خودروی فرمول یک را شکست!

در جهان خودرو، گاهی اوقات یک محصول چنان متفاوت و منحصر بفرد ظاهر می‌شود که تمامی قواعد و قوانین حاکم را به چالش می‌کشد. مک مورتری اسپیرلینگ پیور (McMurtry Spéirling Pure) دقیقاً یکی از همین خودروهاست؛ سوپر اتومبیلی که از لحاظ طراحی با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست. این خودرو پس از مانور خارق‌العاده توقف وارونه در حالت ایستا، حالا با شکستن رکورد پیست تاپ گیر دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.  

ثبت رکوردی استثنایی در پیست تاپ گیر

تا همین چند روز قبل، رکورد سریع‌ترین دور پیست تست تاپ گیر به خودروی فرمول یک رنو R24  تعلق داشت. این خودروی مسابقه‌ای در سال ۲۰۰۴ توانسته بود با زمان ۵۹ ثانیه یک دور کامل پیست برنامه انگلستانی را طی کند. اما مک مورتری اسپیرلینگ پیور با عملکردی طوفانی این رکورد را شکسته، آن هم نه با چند هزارم یا صدم ثانیه، بلکه با اختلافی بیش از سه ثانیه! این سوپر اتومبیل فوق سریع زمان شگفت‌انگیز ۵۵.۹ ثانیه را در پیست تاپ گیر ثبت کرده است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تست‌شده توسط تاپ گیر در پیست مذکور یعنی آستون مارتین والکری، با رکورد اسپیرلینگ پیور ۱۳ ثانیه اختلاف دارد! این ابر خودرو زمان ۱:۰۹.۶ دقیقه را در پیست تاپ گیر از خود بر جای گذاشته است.

فناوری فن مکنده و شتاب‌گیری حیرت‌انگیز مک مورتری اسپیرلینگ

یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت مک مورتری اسپیرلینگ، سیستم فن مکنده پیشرفته آن است که در حالت ایستاده، تا ۲,۰۰۰ کیلوگرم (۴,۴۰۰ پوند) نیروی داون فورس (رو به پایین) تولید می‌کند. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد عملاً به زمین بچسبد و با سرعتی باورنکردنی پیچ‌ها را پشت سر بگذارد. در توصیف کارایی این سیستم همین بس که چسبندگی اسپیرلینگ به سطح مسیر بیشتر از خودروهای فرمول یک است!

شتاب‌ گیری این هیولای برقی هم فوق‌العاده است. مک‌ مورتری اسپیرلینگ پیور تنها در ۱.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل در ساعت) می‌رسد و در پیچ‌ها قادر است بیش از ۳ جی نیرو را تحمل کند! شایان ذکر است تایرهای پهن‌تر مخصوص جلو و عقب در نسخه پیور، نسبت به نمونه اولیه عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهند.

قدرت، وزن و سرعت نهایی خیره‌کننده

پیشرانه برقی مک مورتری اسپیرلینگ پیور قدرتی برابر با ۹۹۹ اسب بخار دارد و انرژی خود را از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. وزن این خودروی تک نفره تنها ۱,۰۰۰ کیلوگرم است و حداکثر سرعت آن به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ مایل در ساعت) می‌رسد. در تست تاپ گیر، راننده معروف این برنامه یعنی استیگ موفق شد تنها تا سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت (۱۷۷ مایل بر ساعت) با آن رانندگی کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X