پاسخ نیسان به نمایندگی های عصبانی از فروش کم ؛ لطفاً صبور باشید!

نیسان با مشکلات عدیدهای در بازار ایالات متحده مواجه شده؛ این کمپانی ژاپنی با سرعت بالایی در حال از دست دادن مشتریان است و محصولات آن دیگر محبوبیت گذشته را ندارند. کار به جایی رسیده که یکی از مدیران ارشد نیسان اخیراً گفته بدون جذب سرمایهگذار جدید، این کمپانی تنها ۱۲ تا ۱۴ ماه فرصت برای بقا دارد. از سوی دیگر نمایندگی های فروش نیسان نسبت به وضعیت فروش موجود ابراز نگرانی کرده و اعتراضهایی انجام دادهاند. در پاسخ به این اعتراضات، خودروساز ژاپنی از نمایندگیهای خود خواسته در شرایط دشوار کنونی صبور باشند.
نامهای برای آرامش بخشیدن به نمایندگیها
جرمی پاپن، مدیر منطقهای نیسان در آمریکا، چند روز قبل با ارسال نامهای به نمایندگیها اعلام کرده که این شرکت در حال اجرای اقدامات تحولی برای بازگشت به ثبات و ایجاد ارزش پایدار است. این اقدامات شامل بهبود خط تولید، افزایش فروش و مدیریت مناسب منابع میشود.
آمار درباره وضعیت کنونی نیسان چه می گوید؟
نگاهی به آمار فروش نیسان نشان میدهد این کمپانی اصلاً وضعیت مطلوبی ندارد. اگر به گذشته برگردیم، خواهیم دید این شرکت در سال ۲۰۱۳ توانسته ۱٬۱۳۱٬۹۶۵ دستگاه از محصولات خود را به مشتریان آمریکایی تحویل دهد. حال آنکه این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۸۳۴٬۰۹۷ دستگاه کاهش یافته است. فروش برند لوکس نیسان یعنی اینیفینیتی نیز در طول یک دهه اخیر به میزان چشمگیر ۴۵ درصد افت کرده و از ۱۱۶٬۴۵۵ به ۶۴٬۶۹۹ دستگاه رسیده است. در کنار اینها باید گفت سودآوری نمایندگیهای نیسان اکنون در پایینترین سطح خود در ۱۵ سال گذشته قرار دارد.

امید نیسان به محصولات جدید
نیسان امیدوار است با نسل جدید مدلهایی مثل آرمادا (پاترول)، کیکس و مورانو و نسخه فیس لیفت خودروهای محبوبی چون فرانتیر، سنترا و روگ، جایگاه خود را تقویت کند. این شرکت باسابقه ژاپنی برنامههایی برای ورود به بازار خودروهای هیبریدی و هیبریدی شارژی نیز تدوین کرده و قصد دارد عقب ماندگی های خود در این زمینه را جبران نماید. طبق جدول زمانی، نسخه هیبریدی شارژی روگ یا همان اکستریل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. بعد از این نسخه، نوبت به نسخههای e-Power و برقی مجهز به افزایشدهنده برد حرکتی (EREV) خواهد رسید. شنیدهها حکایت از آن دارند مدل دوم دارای باتری ۳۰ کیلووات ساعتی خواهد بود.
تمرکز نیسان روی مدل روگ بیدلیل نیست. این کراس اوور محبوب، پرفروشترین محصول نیسان در آمریکا بوده و در فصل سوم امسال ۴۷,۹۹۶ مشتری را جذب کمپانی کرده است. بعد از روگ، سنترا با فروش ۳۴٬۷۰۴ دستگاه و آلتیما با فروش ۲۶٬۷۸۳ دستگاه در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.